Newsy

Przy wyborze studiów podyplomowych decydujące stają się zajęcia z praktykami biznesu. W tworzenie programów nauczania angażują się firmy

2015-11-03  |  06:40
Mówi:Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce

Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché

Tomasz Walkowiak, właściciel sklepu Intermarché Grudziądz oraz szef marketingu strategicznego w Grupie Muszkieterów

  • MP4
  • Dla 85 proc. osób, które rozważają studia podyplomowe, czynnikiem decydującym o wyborze uczelni będą zajęcia z przedsiębiorcami i praktykami biznesu. Dlatego coraz częściej w tworzenie kierunków i programów studiów angażują się firmy, które w ten sposób chcą sobie zapewnić dostęp do wykwalifikowanej kadry. Przykładem może być Grupa Muszkieterów, która wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu uruchomi cykl wykładów na temat nowoczesnych metod zarządzania w handlu.

    Biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed systemem kształcenia, uznaliśmy, że potrzebna jest współpraca Grupy Muszkieterów z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Studenci otrzymają w ten sposób to, czego brakuje w czysto teoretycznym nauczaniu akademickim. Będą mogli uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez praktykujących specjalistów z różnych dziedzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

    Wykłady otwarte ekspertów Grupy dotyczyć będą m.in. logistyki, marketingu oraz e-handlu, ze szczególnym naciskiem na praktyczne wykorzystanie narzędzi stosowanych w zarządzaniu.

    Uważamy, że mamy pewne know-how, którym możemy się podzielić. Pokazujemy także siebie jako solidnego, wiarygodnego pracodawcę i nawet jeżeli ktoś nie trafi do nas dziś, to być może spotka się z nami na swojej ścieżce zawodowej za kilka lat. To już jest dla nas bonus – mówi Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ds. Bricomarché.

    Jak podkreślają praktycy biznesu, większość młodych ludzi w Polsce, kończąc studia, nie jest w pełni gotowa, by wejść na rynek pracy. Problemem jest to, że zajęcia z praktykami zawodu wciąż nie są na uczelniach standardem.

    Marketingu dzisiaj uczymy się w firmie, czyli tam, gdzie marketing powstaje – w kontakcie z klientem. Oczywiście teoria jest ogromnie ważna, ale dzisiaj przed uczelniami stoi ważne zadanie, by oferować zajęcia bardziej związane z praktyką zawodową – mówi Tomasz Walkowiak, właściciel sklepu Intermarché Grudziądzu oraz szef marketingu strategicznego w Grupie Muszkieterów.

    Studenci, którzy będą uczestniczyli w cyklu wykładów na UEP, otrzymają możliwość wzięcia udziału w rekrutacji na trzymiesięczny staż w centrali Grupy w wybranym przez siebie dziale.

    Trudno jest oczekiwać, że na rynku pracy znajdziemy kogoś, kto od razu wszystko umie, kto spełnia nasze oczekiwania w 100 procentach, jeśli chodzi o umiejętności. Natomiast najważniejsze jest to, żeby pracownik chciał i żeby był zaangażowany – mówi Marian Słomiak. – Pewna bazowa wiedza jest oczywiście niezbędna, oferujemy jednak szkolenia, ponieważ pracownik jest naszą inwestycją i chcemy, żeby został z nami na dłużej.

    Patrick Renault podkreśla, jak ważne jest dziś kształcenie ustawiczne. Grupa Muszkieterów ma rozbudowany program szkoleń, który realizowany jest poprzez kilka kanałów. Pierwszy przeznaczony jest dla przyszłych franczyzobiorców. Drugi kanał stworzony jest specjalnie dla właścicieli sklepów i ich pracowników. Na trzeci natomiast składają się szkolenia dla pracowników centrali.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.