Newsy

Tylko co dziesiąty rodzic potrafiłby nauczyć dziecko zasad pierwszej pomocy. Według badań prawie wszystkie chciałyby taką umiejętność posiadać

2019-07-03  |  06:26

Aktualizacja 2019-07-03, godz. 16:40

Z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Volkswagena wynika, że całą potrzebną wiedzę związaną z pierwszą pomocą potrafi przekazać dziecku tylko co dziesiąty rodzic. Z kolei niemal wszystkie dzieci chciałyby mieć umiejętności, które pozwoliłyby ratować życie ludzi. To właśnie dla nich powstał program Volkswagen Mali Ratownicy, który uczy zasad udzielania pierwszej pomocy i pozwala budować charakter u najmłodszych. Od 2017 roku przeszkolonych zostało blisko 20 tys. dzieci. W tym roku na nadmorskich plażach każde przeszkolone dziecko to także 3 zł, które firma przekaże na rehabilitacje podopiecznych Fundacji ECHO. Strefa Małych Ratowników ruszy 5 lipca w Świnoujściu.

– Staramy się też zaszczepić w dzieciach cały rezerwuar cech, który może im się przydać w dorosłym życiu, jak odwaga, chęć niesienia pomocy. Skupiamy się na kwestii nauczania pierwszej pomocy i to stanowi najważniejszą część naszego projektu, ale tak naprawdę chcemy budować odpowiedzialne społeczeństwo, odpowiedzialne postawy od najmłodszych lat – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.

Według badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Volkswagena wynika, że blisko 30 proc. rodziców nie jest w stanie przekazać dziecku całej praktycznej wiedzy o pierwszej pomocy. 67 proc. z nich uważa, że nie ma wystarczających kompetencji. Dla większości dzieci w wieku 6–9 lat (80 proc.) osoba, która pomaga innym i umie ich uratować, jest dla nich superbohaterem. 97% badanych przyznało, że umiejętność udzielania pierwszej pomocy jest im potrzebna, a pomoc drugiej osobie dałaby im szczęście.

– Podczas naszych szkoleń w strefach Małych Ratowników nie tylko uczymy kwestii związanych z udzielaniem pierwszej pomocy. To nauka przez zabawę, chcemy, żeby dzieci utożsamiały proces nauki tak ważnych kompetencji z czymś przyjemnym. Uczymy wszystkich kompetencji związanych z udzielaniem pierwszej pomocy, a także przez pryzmat tego zagadnienia pokazujemy, jakie postawy mogą zaprocentować w przyszłości – wskazuje przedstawiciel marki Volkswagen.

Program „Mali Ratownicy” uczy dzieci zasad udzielania pierwszej pomocy. Zaszczepia umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i dodaje odwagi. W wyznaczonych strefach na polskich plażach dzieci uczą się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy pod okiem ratowników medycznych. Do tej pory w ramach projektu przeszkolonych zostało ponad 19 tys. dzieci.

W tegorocznej edycji Volkswagen zdecydował się wesprzeć Fundację Echo, która pomaga w rozwoju dzieci z wadami słuchu. Każde przeszkolone dziecko w strefie Małych Ratowników to 3 zł, jakie marka przekaże na rehabilitacje podopiecznych Fundacji. Organizatorzy wierzą, że dzięki temu liczba przeszkolonych dzieci zdecydowanie się zwiększy.

Pierwsza strefa Małych Ratowników pojawi się na plaży w Świnoujściu już 5 lipca. W tym roku strefa Małych Ratowników ruszy 5 lipca w Świnoujściu. W kolejnych tygodniach szkolenie odbędzie się w Kołobrzegu, Dziwnowie, Darłowie, Ustce, Gdańsku i we Władysławowie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.