Mówi: | Dariusz Kaśków, prezes Grupy Energa Dariusz Piotrowski, dyrektor ds. sprzedaży do klientów enterprise, polski oddział Microsoft |
Łączone usługi rosną w siłę. 50 tys. klientów skorzystało z oferty Energi i Microsoft na dostawę energii i pakietu usług Office 365
Konsumenci coraz częściej decydują się na ofertę łączonych usług różnych dostawców. Na rynku jest coraz więcej propozycji sprzedaży pakietów energii i gazu czy usług telekomunikacyjnych i energii. Konsumenci wiedzą, że w ten sposób mogą ograniczyć rachunki i dostosować ofertę do swoich potrzeb. Z pierwszej na polskim rynku połączonej usługi technologicznej i energetycznej Energi i Microsoft na dostawę energii oraz pakietu Office 365 skorzystało w ciągu roku 50 tys. klientów.
– Połączenie sprzedaży oprogramowania z dostawą energii na początku wyglądało dosyć egzotycznie – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Dariusz Piotrowski, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft. – Najważniejsza jest jednak odpowiedź rynku, a w tym wypadku odpowiedź konsumentów była fantastyczna. Nie przewidywaliśmy takiego zainteresowania klientów Energi takim pakietem. Teraz stali się oni naszymi wspólnymi klientami, o których dbamy w tej chwili wspólnie. Decyzja o stworzeniu tej unikatowej oferty była szybka i prosta. Będziemy ją rozwijać również w innych sektorach branży.
Usługa Energa 365 polega na dostawie energii z trzyletnią gwarancją niezmienności ceny oraz możliwością zakupu pakietu Office 365 na rok w cenie 1 zł. Jak podkreślają pomysłodawcy projektu, pozwala on m.in. propagować wśród użytkowników korzystanie z legalnego oprogramowania. Licencja umożliwia dostęp do oprogramowania Microsoft na pięciu urządzeniach, dzięki czemu jednocześnie można z niego korzystać na komputerze domowym, smartfonie i tablecie. Daje też dostęp do 1 terabajta przestrzeni na dysku w chmurze.
– Microsoft to firma innowacyjna, a energetyka aktualnie wchodzi w sferę innowacji. Chcieliśmy więc wykorzystać markę Microsoft, by kojarzyła się z innowacyjnością w Enerdze – tłumaczy Dariusz Kaśków, prezes Grupy Energa. – Ponad 50 tysięcy klientów skorzystało z łączonej oferty obu tych produktów, czyli Office z energią. Połączenie dało bardzo duży efekt.
Energa wprowadza również projekt inteligentnego pomiaru energii w domu za pomocą oprogramowania pod nazwą LivingLab. Na razie ten innowacyjny program testowany jest w 300 gospodarstwach domowych w Gdyni. Mieszkańcy uczą się, jak zarządzać energią elektryczną, bezpłatnie testując nowoczesne narzędzia i usługi.
Choć połączenie usług technologicznych i energetycznych było pierwszym na polskim rynku, wpisuje się w coraz częściej występujące zjawisko łączenia usług z różnych dziedzin we wspólne pakiety. Prezes Energi podkreśla elastyczność takich ofert. Dodaje, że klient może utworzyć usługę dopasowaną do jego indywidualnych potrzeb.
– Usługa online polega na tym, że konsument sam ustawia sobie najlepszą ofertę, jaka mu odpowiada w danej chwili. To daje miarodajne i znaczne przełożenie na biznes, bo klient kreuje produkt najlepszy dla siebie – przekonuje Kaśków.
Microsoft zaznacza, że dostrzega dalsze możliwości rozwoju współpracy z Energą. Dariusz Piotrowski dodaje, że firma przygotowuje się również do współpracy z innymi sektorami, takimi jak telekomunikacja, banki i ubezpieczyciele czy branża przemysłowa.
– Konsumenci oczekują nowego rodzaju usług łączących różne rozwiązania – mówi Dariusz Piotrowski. – To jest wyznacznik współpracy z firmami w odmiennych branżach oraz element testowania rynku. Wiemy i widzimy po współpracy z Energą, że odpowiedź rynku była pozytywna i dała nam jasny sygnał, że to usługa, a nie oddzielne produkty, jest tym, czego oczekuje konsument.
Oferta gdańskiej Energi i polskiego oddziału Microsoft jest dostępna na rynku od jesieni 2014 roku. Usługa ta została nagrodzona w konkursie „Liderzy Świata Energii” podczas XXIII Konferencji Energetycznej EuroPOWER.
Czytaj także
- 2024-07-08: Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
- 2024-06-28: Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych
- 2024-07-05: Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
- 2024-05-10: Komisarz UE ds. energii: Możemy i powinniśmy ograniczyć Rosji dostęp do finansowania i technologii w obszarze LNG
- 2024-04-30: Wzrost inwestycji prywatnych przesądzi o rozwoju polskiej gospodarki w najbliższych latach. Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona energetyka
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
- 2024-05-08: Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
- 2024-05-28: Ograniczenie importu surowców z Rosji przyspiesza transformację energetyczną Europy. Dekarbonizacja może się jednak wiązać z protestami części grup społecznych
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
- 2024-04-17: Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.