Mówi: | Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego |
Polskie łyżwiarstwo przeżywa renesans. Sponsoring PGE pomoże w rozbudowie bazy szkoleniowej i szukaniu młodych sportowych talentów
Zmagania polskich łyżwiarzy będziemy mogli oglądać podczas rozpoczynających się za tydzień zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie. Do 2023 roku łyżwiarstwo figurowe i szybkie będą sponsorowane przez PGE Polską Grupę Energetyczną. W ramach współpracy spółka zostanie sponsorem reprezentacji oraz zawodów krajowych i międzynarodowych. – Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny, pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe, ale i odnajdywać nowe talenty – przekonuje Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
– Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny. To kolejne wsparcie finansowe, które pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe. Dzięki temu sportowcy, którzy odnoszą sukcesy w sporcie wyczynowym, są najlepszą inspiracją do uprawiania sportu. A nie ma sukcesów w sporcie wyczynowym bez wsparcia dla współzawodnictwa dzieci i młodzieży, bez wsparcia dla sportu powszechnego, bo dzięki temu mamy dopływ świeżej krwi – młodych sportowych talentów – mówi agencji Newseria Biznes Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
PGE Polska Grupa Energetyczna do marca 2023 będzie sponsorem Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego. Zadaniem spółki będzie wspieranie reprezentacji, zawodów krajowych i zagranicznych. Oprócz tego spółka ma także kontynuować patronat nad projektem „Chodź na łyżwy”, który ma na celu odkrycie młodych talentów i upowszechnianie łyżwiarstwa jako sportu dla każdego, niezależnie od wieku.
– PGE staje się największym partnerem polskiego łyżwiarstwa. Wspieramy ten sport, aby wspólnie przyczynić się do jego dalszego rozwoju. Łyżwiarstwo jest sportem rekreacyjnym, integrującym całe rodziny. Chcemy, aby ta dyscyplina na nowo zyskała serca Polaków. Obok wsparcia finansowego chcemy aktywnie współpracować z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego nad popularyzacją tej dyscypliny sportu. Jestem przekonany, że wsparcie PGE zachęci coraz więcej osób do uprawiania tej dyscypliny – tłumaczy Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
– Polskie łyżwiarstwo szybkie przeżywa dobrą passę już od igrzysk olimpijskich w Soczi, gdzie złoty medal zdobył Zbigniew Bródka. Ale i ten początek roku nastraja bardzo pozytywnie: Natalia Maliszewska zwyciężyła w zawodach Pucharu Świata w short tracku na dystansie 500 metrów. Piotr Michalski został mistrzem Europy w łyżwiarstwie szybkim na torze długim, także na dystansie 500 metrów – mówi Anna Krupka. – Jestem przekonana, że polscy sportowcy po zbliżających się igrzyskach olimpijskich w Pekinie będą świetnymi ambasadorami swoich dyscyplin i zainspirują młodych ludzi właśnie do tego, aby włożyć łyżwy i zacząć trenować. Może w przyszłości także oni będą odnosić ogromne sukcesy w sporcie wyczynowym.
– Umowa sponsorska z PGE to gwarancja tego, że będziemy mogli dużo szerzej funkcjonować na polu grup naborowych, upowszechniania łyżwiarstwa szybkiego poprzez juniorów i młodzieżowców, łącznie z kadrami seniorów, które za chwilę wylatują na igrzyska olimpijskie. Daje to gwarancję, że oprócz środków ministerialnych mamy jeszcze dosyć duże środki na to, żeby wspomóc juniorów, którzy nie zawsze od razu lądują w kadrze narodowej – przekonuje Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.– Im szersza piramida szkoleniowa, tym większa gwarancja, że będziemy mieli po 8–10 latach nazwiska pokroju Zbigniewa Bródki czy Natalii Maliszewskiej.
Także polskie łyżwiarstwo figurowe po kilku słabszych latach przeżywa renesans. Reprezentująca Polskę Jekatierina Kurakowa zajęła piąte miejsce w rywalizacji solistek w mistrzostwach Europy w łyżwiarstwie figurowym w Tallinie. Będzie ona jedną z trzech osób – obok Natalii Kaliszek i Maksyma Spodyriewa, które wystąpią na igrzyskach w Pekinie. Wsparcie sponsora pomoże również w tej dyscyplinie odnaleźć kolejne talenty i rozwijać niezbędną infrastrukturę.
– Nasze najważniejsze potrzeby to baza szkoleniowa, czyli kryte, pełnowymiarowe lodowiska, a właśnie podpisana umowa bardzo nas tutaj wspomaga. To jest także dostęp do międzynarodowej czołówki szkoleniowej i reorganizacja, modernizacja centrali związku w kwestiach organizacyjno-szkoleniowych – wymienia Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Umowa z PGE pozwala nam wejść o poziom wyżej, jeśli chodzi o finanse. To zaś większa elastyczność w planowaniu projektów, czyli większy komfort pracy dla szkoleniowców i zawodników.
Polski Instytut Ekonomiczny wylicza, że wartość rynku sponsoringu sportowego w ostatnich latach znacząco wzrosła: z 743,2 mln zł w 2012 roku do 1,035 mld zł w 2019 roku. W 2020 roku ta wartość utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie. I to mimo trudnego okresu lockdownów, kiedy zamknięto stadiony i odwołano największe imprezy sportowe. Dane PIE i Sponsoring Insight wskazują, że najczęściej wspierane przez biznes dyscypliny to piłka nożna, siatkówka i sporty motorowe. Z kolei najbardziej zaangażowana we wspieranie sportu jest branża paliwowa oraz energetyka. Koncern energetyczny PGE jest m.in. sponsorem tytularnym stadionu PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego, zespołu PGE Skra Bełchatów i ligi żużlowej PGE Ekstraliga.
Jednocześnie zwiększyła się liczba Polaków, którzy dostrzegają pozytywne oddziaływanie sponsoringu na rozwój polskiego sportu. Jak wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia, blisko połowa ankietowanych podkreślała, że chętniej sięga po zakup produktów firm, które znane są ze sponsoringu sportowego.
Czytaj także
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-19: Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury
- 2025-03-21: Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
Rosnąca biurokracja zniechęca europejskie firmy do rozwoju, tym bardziej że borykają się one z surowszymi regulacjami niż ich konkurenci w Chinach i USA. Jedną z poważniejszych barier jest brak spójności przepisów w państwach członkowskich UE, co utrudnia wykorzystanie potencjału jednolitego rynku. Niektóre kraje, w tym Polska, mają tendencję do nadregulacji względem tego, czego wymagają unijne dyrektywy.
Transport
Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne

W 2024 roku liczba aktywnych polis OC w Polsce przekroczyła 29,7 mln, a ubezpieczeni zgłosili ponad 1 mln szkód – wynika z danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dane KNF wskazują, że składka przypisana brutto z ubezpieczeń komunikacyjnych trafiła w ubiegłym roku do 17 zakładów ubezpieczeń. Na tym rynku pojawił się właśnie kolejny gracz – Direct pojišťovna, czeska firma ubezpieczeniowa przejęła całość portfela ubezpieczeń od wefox insurance AG i rozpoczyna działalność w Polsce.
Handel
Inwestorzy już odczuwają skutki wprowadzania ceł przez Donalda Trumpa. Finalnie najwięcej stracą na tej polityce Amerykanie

Ogłoszone przez Donalda Trumpa 2 kwietnia cła na towary z licznych krajów z całego świata zatrzęsły rynkami finansowymi. Indeksy akcyjne ruszyły w dół, zyskiwać za to zaczęły bezpieczniejsze obligacje. Niektóre branże ucierpią bardziej niż inne, np. motoryzacyjna. Skorzystać może za to sektor logistyczny. Paradoksalnie to na obywatelach USA cła mogą się odbić najmocniej, zaś na wzmocnienie swojej pozycji szansę mają Chińczycy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.