Mówi: | Michał Perlik |
Funkcja: | dyrektor finansowy |
Firma: | CEPD N.V. |
Sieć drogerii Natura będzie mieć nowego właściciela. Zwiększy się oferta produktów i usług
Aktualizacja 7:51
Należąca do Grupy Pelion spółka CEPD N.V. czeka na zgodę UOKiK w sprawie przejęcia sieci drogerii Natura. Nowy właściciel przygotowuje strategię rozwoju na kolejne lata. Jest o co walczyć, bo rynek kosmetyków w Polsce jest warty już ponad 20 mld zł i cały czas rośnie.
– Na początku planujemy podjęcie działań mających na celu poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami. W najbliższym czasie wypracowana zostanie strategia rozwoju sieci na kolejne lata. Zamierzamy również wykorzystać synergie wynikające z pozostałych obszarów działalności CEPD N.V. związanych m.in. z portfolio produktów, działalnością internetową czy posiadanymi nieruchomościami – podkreśla Ron Drori, prezes CEPD N.V.
Alior Bank, który ma 100 proc. udziałów w spółce Polbita, która jest właścicielem drogerii Natura, podpisał warunkową umowę sprzedaży z CEPD, która zależy m.in. od zgody prezesa UOKiK. Jak podkreślono w komunikacie prasowym, dzięki transakcji nowy właściciel Polbity będzie realizował strategię dywersyfikacji działalności.
– Zwyczajowo urząd podejmuje tego typu decyzje w ciągu trzech miesięcy. Mamy nadzieję, że nastąpi to oczywiście jak najszybciej. W tej chwili jesteśmy w trakcie opracowywania strategii dla spółki – podkreśla Michał Perlik, wiceprezes i dyrektor finansowy CEPD N.V. ‒ Bardzo istotna kwestią, poza dywersyfikacją obszarów działalności grupy CEPD, jest zagwarantowanie jej dalszego rozwoju. Mam tutaj na myśli zapewnienie wzrostu jej przychodów. Dzięki tej transakcji będziemy mogli rozszerzyć zakres produktów i usług oferowanych naszym klientom.
Dla spółki rynek kosmetyczny w Polsce jest bardzo obiecujący, bo od siedmiu lat jego średnioroczny wzrost to niemal 5 proc. W 2013 r., według badań firmy PMR ten sektor gospodarki był warty 20 mld zł, a do 2016 r. jego wartość może wzrosnąć do 23 mld zł. Drogerie Natura to mocny gracz na rynku – mają 258 sklepów (w tym 240 własnych) i są trzecim najbardziej preferowanym miejscem zakupu wymienianym spontanicznie przez konsumentów (zgodnie z danymi PMR). Polbita zatrudnia prawie 1500 osób, a w ubiegłym roku przychody spółki przekroczyły 420 mln zł.
CEPD N.V. w Europie zarządza już niemal 1300 aptekami. W Polsce, za pośrednictwem spółki DOZ SA, zarządza aptekami „Dbam o Zdrowie”, których jest w Polsce ponad 900 (w tym niemal 600 własnych i ponad 300 franczyzowych).
Perlik wskazuje, że możliwa jest wzajemna sprzedaż produktów pomiędzy sieciami. W aptekach mogą pojawić się produkty z drogerii Natura, a w drogeriach – niektóre produkty apteczne.
Poza naszym krajem CEPD N.V. jest obecna również na Litwie i w Wielkiej Brytanii, gdzie ma aptekę dla Polonii londyńskiej.
– Mamy doświadczenie w zarządzaniu dużymi sieciami sprzedaży detalicznej w Polsce oraz za granicą i jesteśmy przekonani, że wykorzystamy je z korzyścią dla rozwoju drogerii Natura – zapewnia Drori.
CEPD N.V. w ramach umowy zakupu Polbity zobowiązał się do dofinansowania spółki kwotą 10 mln zł. Alior Bank oraz Erste Group Bank zapewnią długoterminowe finansowanie dłużne w wysokości do 150 mln zł, z przeznaczeniem na rozwój i refinansowanie obecnego zadłużenia Polbity.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-16: Mokradła z kluczową rolą dla zagrożonych gatunków ptaków i bioróżnorodności. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
- 2024-09-11: Pierwsze pożyczki na zieloną transformację trafiają do miast. Do końca roku zostanie podpisanych 200 umów
- 2024-09-12: Do BGK trafiło już 240 wniosków na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Samorządy mogą zyskać 40 mld zł w formie preferencyjnych pożyczek na inwestycje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.