Newsy

Agencja Informacyjna Newseria nagrodzona tytułem Finansista Roku 2013 w kategorii media

2014-02-14  |  05:55

Agencja Informacyjna Newseria została wyróżniona przez „Gazetę Finansową” nagrodą Finansista Roku 2013. Wyróżnienie przyznano za spełnienie wymogów, jakie stawia przed mediami XXI wiek i stworzenie nowoczesnego medium biznesowego wykorzystującego rosnącą rolę internetu i multimediów.

„Depesze Agencji Informacyjnej Newseria przygotowywane jednocześnie w formie tekstowej, audio i wideo stały się źródłem informacji dla najważniejszych mediów w Polsce. W serwisach internetowych, telewizyjnych, radiowych oraz w prasie codziennie pojawiają się newsy przygotowane przez dziennikarzy Newserii, a to wszystko efekt zaledwie dwóch lat obecności na rynku” – podano w uzasadnieniu.

 – Muszę przyznać, że to były bardzo dynamiczne dwa lata. Od początku chcieliśmy stworzyć agencję, która będzie oferowała materiały dla każdego rodzaju medium – bez wyjątków. To oczywiście oznaczało przygotowanie wszystkich materiałów jednocześnie w wersji tekstowej, w formie materiału audio oraz wideo. Wiedzieliśmy, że nie ma podobnej agencji na polskim rynku i wiedzieliśmy, że realizacja tego pomysłu to ogrom pracy. Ale byliśmy też pewni, że musi się udać – podkreślił, odbierając nagrodę Artur Woliński, prezes zarządu Newserii.

Blisko 5 tysięcy multimedialnych depesz i blisko 2 tysiące zarejestrowanych użytkowników, głównie dziennikarzy, którzy każdego miesiąca pobierają około 2 tysięcy plików – to bilans dwóch lat działalności Agencji Informacyjnej Newseria. Dzięki temu publikowane przez nas materiały docierają do milionów odbiorców w Polsce i za granicą.  

 – Każdy dzień w świecie gospodarki i biznesu to setki wydarzeń – my staramy się wychwytywać z nich te najważniejsze, a następnie udostępniać je we wszelkich wymaganych przez dzisiejsze media formatach – powiedziała podczas gali Maria Krasicka, redaktor naczelna agencji Newseria. - To dla nas bardzo ważne usłyszeć, że jesteśmy agencją, która spełnia wymogi medium XXI wieku. Ale to nie znaczy, że do końca stulecia będziemy delektować się tym faktem. Cały czas udoskonalamy nasze serwisy i nieustannie podnosimy sobie poprzeczkę.

Newseria to dziś już nie tylko agencja o profilu biznesowym. W październiku 2013 roku ruszył serwis Newseria Lifestyle, który codziennie dostarcza informacji o gwiazdach, zdrowiu, modzie, urodzie czy trendach wnętrzarskich.

 – Nie zamierzamy zwalniać tempa. Pracujemy już nad kolejnym serwisem, ale jeszcze nie mogę zdradzić, co to będzie – podkreślił Artur Woliński.

Nowy serwis powinien ruszyć w ciągu kilku miesięcy.

 – Mamy nadzieję, że zostanie on przyjęty równie dobrze jak nasza dotychczasowa praca – dodała Maria Krasicka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Polityka

1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności

Parlament Europejski w środę zatwierdził skład nowej Komisji Europejskiej. Nowi komisarze obejmą urzędy 1 grudnia. Wśród nich po raz pierwszy znaleźli się komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności. Start drugiej kadencji KE pod wodzą Ursuli von der Leyen tylko o miesiąc wyprzedza rozpoczęcie polskiej prezydencji w Radzie UE. Polska będzie więc mieć wpływ na dwustronną współpracę między tymi dwiema instytucjami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.