Newsy

Nowy standard na polskim rynku telekomunikacyjnym. Można odstąpić od umowy nawet w ciągu 30 dni

2020-02-13  |  06:20
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu, T‑Mobile Polska
Petri Pehkonen, członek zarządu ds. technologii i innowacji, T‑Mobile Polska
  • MP4
  • Na polskim rynku telekomunikacyjnym pojawiła się możliwość, która jest już powszechna w wielu branżach, czyli 30-dniowy czas na rezygnację z zakupionych usług. Nowa oferta T-Mobile zapewnia możliwość przetestowania i zrezygnowania z usług bez konsekwencji, jeżeli klient nie będzie z nich zadowolony. – To jak jazda próbna przed zakupem samochodu – mówi prezes zarządu T-Mobile Polska. Operator zapowiada również komercyjne uruchomienie sieci 5G w połowie tego roku. Do tego czasu infrastruktura sieci nowej generacji ma objąć swoim zasięgiem ponad 6 mln klientów.

    – Dla nowych klientów indywidualnych uruchamiamy ofertę „Gwarancja najlepszej sieci” – mówi agencji Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska. – Od teraz klienci mogą zdecydować się na plan taryfowy, przetestować go i zrezygnować, jeśli nie spełnia ich wymogów. Podobnie jak z jazdą próbną przed zakupem samochodu. To nowe podejście, które w branży telekomunikacyjnej w Polsce zastosowaliśmy po raz pierwszy. W tej chwili klienci muszą podpisać umowę, a jeśli nie są zadowoleni z usługi, nic nie mogą z tym zrobić. Chcemy wyróżnić się pod tym względem na tle konkurencji.

    T-Mobile gwarantuje klientom pełny zwrot kosztów aktywacji, abonamentu i ceny telefonu w ofercie abonamentowej w przypadku rezygnacji z usług w ciągu 30 dni od jej zawarcia. Dotyczy to zarówno najpopularniejszych abonamentów, jak i oferty na kartę. Formalności są ograniczone do minimum, więc rezygnację można będzie złożyć, wypełniając krótki formularz zwrotu i dokument odstąpienia od umowy, a następnie wysłać je pocztą, e-mailem lub złożyć w punkcie sprzedaży. Operator podkreśla jednak, że mocno stawia zarówno na jakość sieci, jak i standard obsługi klientów, dzięki czemu jest w stanie zapewnić jak najlepszą usługę.

    – Sieć jest fundamentem. Wprowadziliśmy możliwość przetestowania usługi i rezygnacji w przypadku, gdy nie spełnia ona oczekiwań. Jesteśmy jednak przekonani, że wymagania większości naszych klientów zostaną spełnione – mówi Andreas Maierhofer.

    Operator przygotowuje się również do komercyjnego uruchomienia sieci 5G. Rozbudowa infrastruktury w tym zakresie jest jednym ze strategicznych kierunków rozwoju T-Mobile. W tej chwili w samej Warszawie operator ma już 800 stacji bazowych, które są gotowe do świadczenia usług w sieci piątej generacji. Do połowy tego roku ich liczba ma się już podwoić – do 1,6 tys. stacji w pięciu polskich miastach: w stolicy, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach.

    – Pierwszych komercyjnych uruchomień sieci 5G możemy się spodziewać w połowie tego roku – zapowiada prezes zarządu T‑Mobile Polska. – Pod koniec czerwca planujemy mieć już 1,6 tys. stacji, co oznacza, że zasięg sieci 5G obejmie ponad 6 mln mieszkańców Polski.

    Operator wstrzymuje się z komercyjnym uruchomieniem nowej usługi, czekając na pojawienie się telefonów i routerów kompatybilnych z siecią 5G.

    – Mówimy o paśmie częstotliwości 2100 MHz, dla których nie ma jeszcze dostępnych urządzeń. Na tym etapie komercyjne uruchomienie nie miałoby sensu. Przeprowadzimy je, gdy tylko takie urządzenia będą dostępne, i będzie to pierwszy etap komercjalizacji technologii 5G. Jednocześnie po zakończeniu aukcji na pasmo 3,6 GHz rozpoczniemy uruchamianie sieci w tym paśmie – mówi Andreas Maierhofer. 

     Sieć 5G będzie rewolucją nie tylko dla klientów indywidualnych, lecz także biznesu, który dzięki temu będzie mógł oferować zupełnie nowy standard usług.

    – Klienci indywidualni będą mogli skorzystać m.in. z architektury edge computing, która pozwoli na korzystanie z niezbędnej mocy obliczeniowej umieszczonej w chmurze. Takie rozwiązanie przypadnie do gustu np. graczom, którzy będą mogli grać w nawet najbardziej wymagające gry w jakości 4K na urządzeniach mobilnych. Z kolei w sektorze B2B pierwsze rozwiązania będą związane z sieciami prywatnymi. 5G zapewni także większą pojemność sieci, co pozwoli na wprowadzanie kolejnych usług – mówi Petri Pehkonen, członek zarządu ds. technologii i innowacji w T‑Mobile Polska.

    Jak podkreśla, to właśnie nowe możliwości i usługi będą największą korzyścią dla użytkowników. W dodatku sieć ma być elastycznie konfigurowana, a w ramach jednej infrastruktury będzie można oferować różnym użytkownikom usługi dopasowane do ich potrzeb. Przykładem nowej usługi może być właśnie edge computing, dzięki któremu gracze nie będą musieli już kupować najnowszego sprzętu komputerowego, bo cała moc obliczeniowa zostanie umieszczona w chmurze.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.