Mówi: | Roman Jamiołkowski |
Funkcja: | rzecznik prasowy |
Firma: | Provident Polska |
Provident Polska chce poprawić reputację branży pożyczkowej. Sektor musi nauczyć się działać wedle nowych przepisów
– Sektor pożyczkowy musi nauczyć się działać w zgodzie z nowymi przepisami regulującymi branżę – podkreśla Roman Jamiołkowski z Provident Polska. Powołanie Rzecznika Finansowego, ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym i nowe uprawnienia UOKiK zrewolucjonizowały cały sektor. Dostosowanie się do regulacji może zwiększyć zaufanie klientów do rynku. Provident Polska, który w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w swojej kategorii znalazł się na podium, zapowiada prowadzenie działań, które poprawią reputację firm pożyczkowych.
– Odpowiedzialny biznes, zwłaszcza w zakresie finansów, jest dzisiaj podstawową kwestią. To podstawa biznesu stanowi o jego odpowiedzialności, a nie prowadzone wokół działania. Jako sektor finansowy musimy zrobić krok wstecz i zweryfikować się na podstawowym poziomie – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Roman Jamiołkowski, rzecznik prasowy Provident Polska.
Jak zaznacza, wyzwaniem, jakie czeka branżę pożyczkową, jest dostosowanie się do nowych regulacji, które określają działanie całego sektora. W tym roku weszła w życie ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym, która ogranicza możliwość pobierania przez firmy pożyczkowe nadmiernych opłat, prowizji i odsetek. Powołany został również Rzecznik Finansowy, a nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zwiększyła uprawnienia UOKiK.
– To rewolucjonizuje cały sektor finansowy. Odpowiedzialność społeczna jest dla nas podstawą działania. Nowe regulacje to szansa na zapewnienie, że będziemy mogli na tym rynku funkcjonować w zgodzie ze społeczeństwem i regulatorem. Niestety, dzisiaj sektor finansowy cieszy się coraz mniejszą aprobatą społeczną – wskazuje Jamiołkowski.
Dzięki nowym regulacjom może się poprawić reputacja całej branży. Ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym ma docelowo zwiększyć bezpieczeństwo klientów. Wprowadzono limity maksymalnych kosztów pozaodsetkowych w związku z zaciągnięciem pożyczki i maksymalny limit opłat za opóźnienie w spłatach. Jak wskazuje przedstawiciel Providenta, to pierwsze przepisy, które określają ramy działania sektora.
– Dopiero teraz firmy będą mogły zacząć działać w zgodzie z określonymi regułami. Spełnianie norm prawnych, które są nowe na rynku, i nie obchodzenie tego prawa – to będzie najbliższy czas dla całego sektora – zapowiada Jamiołkowski.
Provident Polska zajął drugie miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm, w kategorii „bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy”. O nagrodzie zadecydowały wysokie noty w każdej z pięciu działalności firmy w zakresie CSR: odpowiedzialne przywództwo, zaangażowanie społeczne, komunikacja z interesariuszami, innowacyjność społeczna oraz odpowiedzialne zarządzanie.
– To dla nas bardzo ważny ranking i bardzo ważne wyróżnienie. Wiele rzeczy możemy jednak robić lepiej. Na pewno będziemy się teraz skupiali na dialogu z całą branżą i nad tym, żeby sektor pożyczkowy był odpowiedzialny – zapowiada rzecznik prasowy firmy.
Dla Providenta istotny jest przede wszystkim obszar odpowiedzialnego przywództwa. Jako lider branży pożyczkowej zapowiada działania, które mogą być wzorem dla innych działających podmiotów i w ten sposób wpłynąć na postrzeganie przez klientów całego sektora.
– Pokazanie rynkowi, w jaki sposób należy zgodnie z prawem komunikować się z klientem i budować swoją ofertę, w jaki sposób prowadzić dialog z otoczeniem, aby reputacja branży pożyczkowej się poprawiała i klient mógł się w niej poruszać bezpieczniej, jest naszą odpowiedzialnością. Dzisiaj to jest nasze podstawowe zadanie – podkreśla Roman Jamiołkowski.
Czytaj także
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-22: Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2025-01-02: Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej wchodzi w życie. Najważniejszym zadaniem przygotowanie społeczeństwa na zagrożenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.