Mówi: | Robert Redeleanu, CEO UPC Polska, przewodniczący jury programu THINK BIG w kategoriach Think Customer i Think Transformation Natalia Szulc, corporate communications manager UPC Polska, członek jury programu THINK BIG w kategorii Think Social |
Start-upy to źródło innowacji dla dużych firm. UPC Polska wspiera młodych przedsiębiorców i stawia na transformację cyfrową
Inteligentny asystent, który automatyzuje procesy sprzedaży, sensory automatycznie wykrywające uśmiech i agencja marketingowa, która z pomocą technologii chce łączyć pracodawców i osoby niepełnosprawne ruchowo – to rozwiązania nagrodzone w tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG, w którym UPC Polska szuka najlepszych start-upów i innowatorów społecznych wspierających cyfrową transformację. Prezes firmy Robert Redeleanu podkreśla, że współpraca z dużą korporacją to dla nich szansa na wcielenie swoich pomysłów w życie i dotarcie do szerszego grona klientów.
– Wiele korporacji zrozumiało już, że mogą korzystać z zewnętrznych źródeł innowacji, a nie opierać się wyłącznie na strukturach wewnętrznych. Start-upy i małe przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek wiele interesujących pomysłów, ale potrzebują wsparcia, żeby udostępnqić je szerszej grupie klientów. Możemy im to zapewnić, bo wiemy, że przyniesie to korzyści również naszej firmie – mówi agencji Newseria Biznes Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.
Jak podkreśla, współpraca dużej korporacji ze start-upem to sytuacja, w której obie strony są na zwycięskiej pozycji. Małe, innowacyjne spółki są bliżej technologicznych trendów i mają bardziej elastyczny model działalności, dzięki czemu łatwiej i szybciej kreują innowacje. Korporacje zyskują więc nowe rozwiązania i usługi, które mogą wprowadzić do swojego portfolio i zaoferować klientom albo usprawnić dzięki nim własną działalność, w zamian oferując wsparcie finansowe, mentoring, know-how i dostęp do dużej bazy klientów.
Z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland wynika, że 82 proc. start-upów chce współpracować z dużą korporacją. To właśnie dla nich UPC Polska zainicjowało program THINK BIG, objęty w tym roku patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Jego celem jest wsparcie młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy rozwijają się w oparciu o nowe technologie.
– Od wielu lat jesteśmy zaangażowani w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Przeprowadziliśmy znaczne inwestycje w sieci gigabitowe i uważam, że musimy wspierać tych, którzy chcą wprowadzać rozwiązania cyfrowe w życie. Wkładamy dużo wysiłku w odkrywanie interesujących start-upów i małych przedsiębiorstw, które również proponują twórcze rozwiązania problemów w obszarze społeczno-gospodarczym. Od sześciu lat rozwijamy program THINK BIG, ponieważ wierzymy, że nowe technologie naprawdę zmieniają życie ludzi, sferę biznesową oraz wpływają na poprawę sytuacji społecznej w skali całego kraju – mówi Robert Redeleanu.
W tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG – skoncentrowanej wokół hasła „Grow Smarter” – poszukiwane były zwłaszcza te start-upy, które kreują rozwiązania wspierające cyfrową transformację. Spośród ponad setki młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy zgłosili się do tegorocznej edycji, jury nagrodziło trójkę najlepszych: Edward.AI (wirtualny asystent wspierający przedstawicieli handlowych B2B), Quantum CX (sensory wykrywające uśmiech i pozwalające na mierzenie zadowolenia zarówno klienta, jak i pracowników) oraz Leżę i Pracuję (rozwiązanie wspierające osoby sparaliżowane oraz niepełnosprawne ruchowo w poszukiwaniu pracy). Ta ostatnia zwyciężyła w kategorii społecznej – na najlepsze rozwiązanie technologiczne, które odpowiada na społeczne wyzwania i przyczynia się do poprawy jakości życia społeczeństwa. Głównym partnerem tej kategorii była Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.
– Byłam pozytywnie zaskoczona tym, co zaproponowały nam firmy i fundacje, które zgłosiły się do programu w kategorii Think Social. Dobrze, że są na polskim rynku osoby, które próbują łączyć technologię z rozwiązywaniem problemów społecznych – mówi Natalia Szulc, corporate communications manager z UPC Polska. – W kategorii społecznej postanowiliśmy nagrodzić projekt Zdalniacy, zgłoszony przez agencję Leżę i Pracuję, który ma na celu łączenie pracodawców z osobami niepełnosprawnymi ruchowo i pracującymi z domu. Doceniliśmy, że agencja sama zatrudnia takie osoby, ma doskonale wypracowany model i wie, jak to robić na szerszą skalę na polskim rynku z wykorzystaniem technologii. To rozwiązanie, które burzy wiele stereotypów na rynku pracy.
Jury programu THINK BIG – w porozumieniu z Fundacją Digital Poland – przyznało też nagrodę korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową. W tej kategorii zwycięski okazał się PKO Bank Polski.
Pula nagród finansowych programu THINK BIG: Grow Smarter to 105 000 zł – zwycięzca każdej kategorii otrzymał 35 000 zł. Oprócz nagród finansowych, zwycięzcy dostaną też możliwość pilotażowego wdrożenia swoich rozwiązań we współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu. Wszyscy półfinaliści z Polski znajdą się również w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech from Poland. Technologie, które zmieniają korporacje” przygotowanym przez The Heart i UPC Polska.
Czytaj także
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-05-15: Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
- 2025-05-07: Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-15: Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.