Newsy

ASUS na 25-lecie zmienia strategię. Poza tabletami i notebookami producent zaoferuje smartfony

2014-09-25  |  06:45

ASUS zapowiada ekspansję w kolejnych segmentach produktów, również na polskim rynku, gdzie jest obecny od 9 lat. W tym roku nowością od ASUS-a są smartfony, a najbliższa przyszłość będzie należeć do urządzeń noszonych, tzw. wearables, czyli np. zegarków. Choć smartfony są coraz większe, konsumenci wciąż będą potrzebować co najmniej dwóch różnych urządzeń mobilnych.

25 lat to dla nas ważny okres – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Sławomir Stanik, country manager ASUS w Polsce. ‒ Jeżeli miałbym wskazać trzy kamienie milowe w naszej historii, to na pewno rok 1989 – założenie firmy i pierwsza płyta główna; rok 1997 i pierwszy notebook oraz rok 2007, kiedy otworzyliśmy nową kategorię na rynku produktem typu netbook.

W Polsce producent jest obecny od 2005 r. W 2008 r. po raz pierwszy ASUS był liderem rynku w ujęciu kwartalnym. W latach 2009-2011 był najpopularniejszym producentem w segmencie notebooków konsumenckich (czyli nie do użytku firmowego). Teraz jednak producent szuka nowych segmentów działalności. Jednym z nich jest rynek tabletów, na którym ASUS dzieli podium z Samsungiem i Apple.

Stanik zapowiada jednak, że kolejne lata będą oznaczały dalsze nowinki ze strony producenta. Tego oczekują konsumenci, bo rynek IT jest bardzo dynamiczny. Przykładem są netbooki. Po ich wprowadzeniu w 2007 r. ASUS co 5 sekund sprzedawał na całym świecie jedno urządzenie tego typu. W tym roku na rynku debiutują smartfony ASUS-a z linii ZenFone.

Na pewno najbliższa przyszłość będzie należeć do wearables, czyli wszelkiego rodzaju zegarków, opasek, czyli wszystkich urządzeń, które mogą nam pomóc w uprawianiu sportów. Również szeroko pojęta miniaturyzacja i hybrydyzacja urządzeń. To są kierunki, w których podąża cała branża. Do tego oczywiście coraz bardziej trwałe i lepsze baterie, co jest też dużym wyzwanie dla rynku – prognozuje Stanik.

Hybrydyzacja urządzeń przejawia się m.in. we wprowadzaniu na rynek coraz większych smartfonów, które łączą funkcje telefonu i tabletu (tzw. phablety). Stanik nie przewiduje jednak, by ostatecznie doszło do całkowitej hybrydyzacji i by polscy konsumenci używali tylko jednego urządzenia. Według niego pozostaną co najmniej dwie kategorie – małe urządzenia przenośne, służące do dzwonienia i konsumowania treści, oraz większe sprzęty, wykorzystywane do tworzenia. W tej pierwszej kategorii znajdują się smartfony i tablety, a w drugiej notebooki.

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Jednym z ograniczeń jest ergonomia. Aby wygodnie pisać na klawiaturze, musi ona mieć odpowiednie wymiary, dostosowane do wielkości ludzkich dłoni. Pisanie pracy magisterskiej na urządzeniu z 7- czy 10-calowym ekranem bez klawiatury fizycznej jest trudne. Nie wierzę, że jedno urządzenie będzie w stanie zastąpić wszystkie – ocenia Stanik.

Dodaje, że trend ten potwierdza zachowanie polskich konsumentów. Wciąż wyraźnie rozróżniają oni rynek tabletów od smartfonów, choć coraz bardziej się one przenikają. Stanik zauważa, że dla Polaków ważna jest przede wszystkim to, by otrzymać dobrą jakość za rozsądną cenę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.