Mówi: | Christophe Dumont |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Bayer sp. z o.o. |
Bayer w nowym centrum finansowo-księgowym zatrudni docelowo 250 osób
Bayer rozwija działalność w Polsce. W centrum finansowo-księgowym w Gdańsku pracę docelowo znajdzie 250 osób. Niemiecki koncern zajmujący się produkcją leków, nowoczesnymi materiałami oraz ochroną zbóż i nasion prowadzi w okolicach Poznania badania nad nowymi gatunkami rzepaku.
Centrum finansowo-księgowe w Gdańsku to jedno z czterech takich centrów niemieckiego koncernu w Europie.
– Gdańsk został wybrany po zaciekłej rywalizacji pomiędzy wieloma europejskimi miastami i bardzo nas to cieszy. Ostatecznie w ciągu dwóch lat będziemy mieli ponad 250 zatrudnionych tam osób – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Christophe Dumont, prezes Bayer sp. z o.o.
Centrum finansowo-księgowe w Gdańsku znajduje się w kompleksie Olivia Business Centre. Decyzja o wyborze stolicy województwa pomorskiego zapadła w marcu ubiegłego roku, a w marcu 2013 r. centrum oficjalnie rozpoczęło działalność. Gdańsk pokonał w walce o inwestycję Bayera polskie (m.in. Poznań, Wrocław i Katowice) oraz zagraniczne miasta (Wilno, Tallinn). Po zakończeniu rozbudowy centrum będzie zajmować powierzchnię 2500 m kw.
Dumont zaznacza, że już teraz pracownicy centrum korzystają z zagranicznych szkoleń oferowanych przez Bayera.
– Niektórzy z tych ludzi są już szkoleni w Niemczech. Dla nas ważne jest to, że mamy szansę na zdobycie bardzo dobrych pracowników, którzy zdobyli wykształcenie w Polsce, ale mają szansę na rozwój za granicą, a konkretnie w Niemczech i w naszym drugim centrum finansowym w Hiszpanii. Dzięki temu mają szersze perspektywy i ostatecznie są jeszcze lepszymi pracownikami – zaznacza Dumont.
Niemiecki koncern rozwija w Polsce również działalność badawczą. Dotyczy ona hodowli nowych odmian rzepaku. Na ponad 20 tysiącach poletek badawczych w okolicach Poznania oddział Bayer CropScience zajmuje się badaniami pod kątem wysokości plonów i zimotrwałości odmian tej popularnej rośliny uprawnej. Właśnie te cechy są najważniejsze dla rolników w tej części Europy.
– Wynika to z tego, że w Polsce są bardzo surowe zimy, a nasiona są wysiewane w sierpniu i wrześniu. Więc faktycznie wykorzystujemy tę stację hodowli w pobliżu Poznania do zidentyfikowania najlepszych genetycznie odmian, zaadaptowanych do Polski i do krajów w otoczeniu Polski. Na przykład rolnicy z krajów bałtyckich mogą również bardzo skorzystać na tej stacji hodowlanej – przewiduje Dumont.
Czytaj także
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-25: Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
- 2024-11-21: Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-10-01: Światowy system żywnościowy może się załamać w ciągu kilkudziesięciu lat. Potrzebne są innowacje i bardziej zrównoważone metody produkcji
- 2024-08-21: Rolnictwo odgrywa kluczową rolę w likwidacji głodu czy ochronie klimatu. Polska w czołówce krajów realizujących Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
- 2024-08-01: Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
- 2024-08-16: Problem głodu i niedożywienia istnieje także w Polsce. Potrzeba poważnej dyskusji o rolnictwie i produkcji żywności
- 2024-07-25: Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
- 2024-07-03: Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.