Newsy

Biznes społecznie odpowiedzialny, innowacyjny i skuteczny - nagrodzony

2013-02-15  |  06:30
Mówi:Janusz Konopka, prezes Speedmail, Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, Agnieszka Schwartz-Vincent, dyrektor zarządzająca Macmillan Education Polska
  • MP4
  • Wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” oraz nagrody Cashcom.pl 2012 rozdane. Pierwsze wręczane są za „ponadstadardowe zaangażowanie w działalność CSR, drugie – za innowacyjność, efektywność i skuteczność działań firm. Wśród laureatów znaleźli się nie tylko przedsiębiorcy, wyróżniono także działanie instytucji państwowych, takich jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy Ministerstwo Skarbu Państwa.

    Zdaniem ekspertów, do grona najciekawszych i najbardziej spektakularnych projektów CSR (realizujących ideę społecznej odpowiedzialności biznesu) należała m.in. realizowana przez resort skarbu i Puls Biznesu Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”. Doceniony został też m.in. program Youngster, realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej i wydawnictwo Macmillan Education, mający na celu wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego.

     – To były dodatkowe trzy godziny w tygodniu, prowadzone przez nauczyciela w lokalnej szkole, które dawały tej młodzieży lepsze osiągnięcia na maturze i egzaminach. Spotkało się to z ogromnym zainteresowaniem – tłumaczy Agnieszka Schwartz-Vincent, dyrektor zarządzająca Macmillan Education Polska. – Teraz w programie mamy około 4 tysięcy uczniów, do programu należy ok. 200 szkół, więc jest to bardzo popularny program. Program trwa już od siedmiu lat. Fundusz zdobywa nowe pieniądze, żeby ten program kontynuować. Współpraca z funduszem rozwija się bardzo dobrze, wydaje się, że wszystko jest na dobrej drodze, żeby program był kontynuowany i żeby coraz więcej młodzieży miało szanse w tym programie uczestniczyć.

    Wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” otrzymały poza tym Grupa Ferrero, Fundacja „Energia z serca” Polskiej Grupy Energetycznej, Polski Związek Piłki Siatkowej i Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Dziennik Gazeta Prawna i program BIZON w Radiu PIN.

    Raport CSR publikowany jest co kwartał na łamach tygodnika Gazeta Finansowa przy wsparciu partnerów. Za każdym razem wyróżniane są dwa projekty firm lub instytucji, które wspierają istotne społecznie obszary.

    Nagrody Cashcom.pl za działania przynoszące firmom sukcesy finansowe

    Podczas uroczystości wręczono również nagrody portalu Cashcom.pl za rok 2012 – dla „najlepszych menedżerów i firm, które stawiają na innowacyjność, efektywność i skuteczność w obszarze finansów”. W kategorii Usługi zwycięzcą została firma Kapsch Telematic Services za efektywne zarządzanie elektronicznym systemem poboru opłat drogowych viaTOLL. Nakłady poniesione na jego wdrożenie zwróciły się w rekordowo szybkim tempie – po 17 miesiącach funkcjonowania, a pod koniec ubiegłego roku wpływy z pozyskanych opłat przewyższyły prognozy, sięgając 1 mld 34 mln zł.

     – Ten projekt przyniósł rzeczywiście większe środki niż były zakładane wcześniej w prognozach dla Skarbu Państwa – mówi Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services. – Te środki mogą być w pełni wykorzystywane na cele, dla jakich Krajowy Fundusz Drogowy został stworzony. Bez wątpienia jest to sukces finansowy firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pomimo bardzo trudnego i ryzykownego w pewnym okresie projektu, udało nam się zrealizować go z sukcesem, a sukces finansowy jest najlepszym tego wskaźnikiem.

    Nagrodę w kategorii innowacyjności otrzymała firma Speedmail, oferująca usługi pocztowe dla firm. Docenione zostało wdrożenie systemu pozwalającego na optymalizację dostarczania przesyłek i śledzenie ich przez klientów.

     – Ta nagroda w kategorii Innowacyjność jest szczególnie istotna i ważna, bo potwierdza to, że obraliśmy właściwy kierunek, i że klienci, i kapitula dostrzegają naszą innowacyjność, nasze rozwiązania, które wdrażamy – mówi Janusz Konopka, prezes Speedmail. – Jest to nagroda, która wynika z przyjętej i realizowanej strategii. Na starcie tworzenia Speedmaila założyliśmy sobie, że chcemy, by nasza usługa, którą będziemy świadczyć, wyróżniała się na rynku. Staraliśmy się, aby była ona realizowana w jak najlepszy sposób z punktu widzenia klienta, czyli była monitorowana. Stąd też nasi listonosze są wyposażeni w urządzenia GPS.

    Laureatami nagród Cashcom.pl 2012 zostali także firma Eurocash (kategoria Transakcja finansowa), Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (Wsparcie biznesu) oraz PGE i Fundacja „Energia z serca” (w kategorii Zaangażowanie społeczne).

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

    Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

    Problemy społeczne

    Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

    Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.