Newsy

BZ WBK: po fuzji z Kredyt Bankiem większy nacisk na ofertę dla firm

2013-04-23  |  05:55
Mówi:Artur Chodacki
Funkcja:Dyrektor Bankowości Korporacyjnej
Firma:BZ WBK
  • MP4
  • Firmy, które są klientami Kredyt Banku i BZ WBK będą miały po fuzji tych instytucji dostęp do większej ilości produktów dla nich właśnie dedykowanych. Bank już widzi wzmożone zainteresowanie ofertą grupy Santander.

     – Większy bank ma większe limity koncentracji. To pozwala większym firmom uzyskać dostęp do większych kwot finansowania. Nowy bank zaproponuje, szczególnie klientom, którzy do tej pory korzystali z obsługi Kredyt Banku, dostęp do nowych produktów, do których ta część ex BZ WBK już miała dostęp w związku z tym, że jesteśmy już od jakiegoś czasu częścią grupy Santandera. Widzimy, że to cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów – podkreśla Artur Chodacki, dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Chodzi tu również o produkty dla firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną.

     – Kryzys i spowolnienie, którego doświadczyliśmy w ostatnim czasie, zmotywowały klientów do tego, żeby sięgać po rynki zagraniczne. Takim obszarem, gdzie coraz częściej nasi klienci szukają kontraktu bądź zakładają swoje spółki zależne, jest Ameryka Południowa. To cieszy się naprawdę ogromnym zainteresowaniem - podkreśla dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK.

    Opłaca sie kredytowanie samorządów

    Artur Chodacki podkreśla też znaczenie oferty dla jednostek samorządu terytorialnego. Mogą one zaciągać kredyty na bieżące potrzeby, ale też na finansowanie inwestycji, które realizowane są w części ze środków Unii Europejskiej. To jednak niełatwy rynek.

     – Między bankami panuje od trzech miesięcy ostra konkurencja o finansowanie jednostek samorządu terytorialnego. Ceny, które są oferowane na rynku przybierają charakter wojny – mówi dyrektor.

    Umowy z samorządami są dla banków bardzo atrakcyjne ze względu na to, że są zwykle zawierane na długi czas i są obarczone mniejszym ryzykiem niż kontrakty z firmami.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.