Mówi: | Beniamin Krasicki |
Funkcja: | prezesa zarządu |
Firma: | City Security |
City Security planuje ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej
City Security, jedna z wiodących firm w branży ochroniarskiej, chce zwiększać swoją obecność na zagranicznych rynkach, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pierwszym krokiem była konsolidacja z czeską firmą M2C. W ten sposób firma chce pozyskiwać dużych, międzynarodowych klientów, którzy potrzebują usług ochroniarskich o jednakowym standardzie na terenie kilku krajów.
City Security właśnie połączyła się z czeską firmą M2C działającą w ośmiu krajach, m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii i Turcji. Powstała w ten sposób spółka M2.CS ma się specjalizować w ochronie dużych obiektów handlowych, biurowych, logistycznych i administracyjnych w regionie.
– Chcieliśmy w ten sposób też rozwinąć się na inne kraje, czyli nie być firmą działającą w Polsce, Rosji i na Ukrainie, ale rozwijać się też w całej Europie Środkowej i móc obsługiwać dużych klientów, którzy działają w różnych krajach – mówi prezes City Security Beniamin Krasicki.
Zdaniem Krasickiego, większe przedsiębiorstwa, które potrzebują usług ochroniarskich, chcą w ramach jednego kontraktu mieć zapewnione usługi o tym samym standardzie w różnych krajach, w których działają.
– Chodzi tu nie tylko o największe firmy, takie jak McDonald’s czy Coca-Cola, ale nawet mniejsze, np. nieruchomościowe, które działają w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krasicki. – My już teraz mamy takie możliwości i to robimy. Chcemy dalej rozwijać się w tym kierunku – dodaje.
To kolejna fuzja na rynku usług ochroniarskich. Jednak w dalszym ciągu jest on znacznie bardziej rozdrobniony niż rynki skandynawskie czy zachodnioeuropejskie.
– Szacuje się, że w Polsce działa od 3 do 5 tys. firm. To bardzo dużo. Największe trzy-cztery firmy reprezentują tylko 20-30 proc. rynku. W porównaniu np. z krajami skandynawskimi czy z Europą Zachodnią jest to ogromna różnica, bo tam 2-3 firmy reprezentują 60 proc. rynku – mówi Krasicki.
Mimo to, jego zdaniem, firmy ochroniarskie nie powinny rozwijać się poprzez przejęcia, bo w ten sposób cierpi na tym konkurencja na rynku.
– Uważam, że model organiczny jest najbardziej naturalną formą rozwijania firmy – mówi prezes City Security. – To oznacza, że musimy zdobywać klienta, przekonywać go do naszych usług i spełniać jego potrzeby. Rynek nieustannie nas weryfikuje – dodaje.
Firma City Security została nagrodzona przez miesięcznik „Home&Market” w konkursie „Najlepszy Partner w Biznesie”. Kapituła doceniła „dynamiczny rozwój organiczny na polskim i zagranicznych rynkach, oferowanie klientom całkowicie nowego podejścia do ochrony, a w szczególności za stworzenie największej firmy w branży ochrony osób i mienia w Europie Środkowo-Wschodniej”.
Czytaj także
- 2025-05-06: Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-02: Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia
- 2025-03-05: Małgorzata Potocka: Wydaje mi się, że ja wczoraj otworzyłam Teatr Sabat. Te 25 lat to była chwila moment
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-01-08: W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.