Newsy

City Security planuje ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej

2013-10-30  |  06:40

City Security, jedna z wiodących firm w branży ochroniarskiej, chce zwiększać swoją obecność na zagranicznych rynkach, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pierwszym krokiem była konsolidacja z czeską firmą M2C. W ten sposób firma chce pozyskiwać dużych, międzynarodowych klientów, którzy potrzebują usług ochroniarskich o jednakowym standardzie na terenie kilku krajów.

City Security właśnie połączyła się z czeską firmą M2C działającą w ośmiu krajach, m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii i Turcji. Powstała w ten sposób spółka M2.CS ma się specjalizować w ochronie dużych obiektów handlowych, biurowych, logistycznych i administracyjnych w regionie.

 – Chcieliśmy w ten sposób też rozwinąć się na inne kraje, czyli nie być firmą działającą w Polsce, Rosji i na Ukrainie, ale rozwijać się też w całej Europie Środkowej i móc obsługiwać dużych klientów, którzy działają w różnych krajach – mówi prezes City Security Beniamin Krasicki.

Zdaniem Krasickiego, większe przedsiębiorstwa, które potrzebują usług ochroniarskich, chcą w ramach jednego kontraktu mieć zapewnione usługi o tym samym standardzie w różnych krajach, w których działają.

 – Chodzi tu nie tylko o największe firmy, takie jak McDonald’s czy Coca-Cola, ale nawet mniejsze, np. nieruchomościowe, które działają w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krasicki. – My już teraz mamy takie możliwości i to robimy. Chcemy dalej rozwijać się w tym kierunku – dodaje.

To kolejna fuzja na rynku usług ochroniarskich. Jednak w dalszym ciągu jest on znacznie bardziej rozdrobniony niż rynki skandynawskie czy zachodnioeuropejskie.

 – Szacuje się, że w Polsce działa od 3 do 5 tys. firm. To bardzo dużo. Największe trzy-cztery firmy reprezentują tylko 20-30 proc. rynku. W porównaniu np. z krajami skandynawskimi czy z Europą Zachodnią jest to ogromna różnica, bo tam 2-3 firmy reprezentują 60 proc. rynku – mówi Krasicki.

Mimo to, jego zdaniem, firmy ochroniarskie nie powinny rozwijać się poprzez przejęcia, bo w ten sposób cierpi na tym konkurencja na rynku.

 – Uważam, że model organiczny jest najbardziej naturalną formą rozwijania firmy – mówi prezes City Security. – To oznacza, że musimy zdobywać klienta, przekonywać go do naszych usług i spełniać jego potrzeby. Rynek nieustannie nas weryfikuje – dodaje.

Firma City Security została nagrodzona przez miesięcznik „Home&Market” w konkursie „Najlepszy Partner w Biznesie”. Kapituła doceniła „dynamiczny rozwój organiczny na polskim i zagranicznych rynkach, oferowanie klientom całkowicie nowego podejścia do ochrony, a w szczególności za stworzenie największej firmy w branży ochrony osób i mienia w Europie Środkowo-Wschodniej”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.