Mówi: | Piotr Grzymowicz, prezydent Miasta Olsztyna Natalia Bożek, wiceprezes zarządu Citi Handlowego Witold Zieliński, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Citibank Europe |
Grupa Citi będzie rozwijać centrum rozliczeniowe i operacyjne w Olsztynie. Chce zwiększyć zatrudnienie o prawie 300 osób
W Olsztynie działa już zatrudniające łącznie ponad 900 pracowników centrum rozliczeniowe oraz centrum operacyjne Citibank Europe plc. Jedna z największych globalnych instytucji finansowych planuje w mieście dalsze inwestycje. Do końca 2021 roku zwiększy zatrudnienie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób. Rekrutacja już trwa – poszukiwani są pracownicy z wyższym wykształceniem i dobrą znajomością języka angielskiego, zainteresowani pracą w bankowości. Grupa podkreśla, że stawia na młodych i zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu.
– Koncentrujemy się na rozwoju rynku pracy. W Olsztynie Grupa Citi zatrudnia w tej chwili ponad 900 osób, co nas plasuje na 5. miejscu pod względem największych pracodawców. 20 lat temu doceniliśmy potencjał tego miejsca, ale w najśmielszych oczekiwaniach nie zakładaliśmy, że okaże się on tak dynamiczny. Olsztyn jest kuźnią talentów i miejscem, w którym nasi pracownicy mogą łączyć pracę i rozwój zawodowy ze spokojnym życiem – mówi Natalia Bożek, wiceprezes zarządu banku Citi Handlowy.
Działająca w 160 krajach grupa Citi wybrała Olsztyn na siedzibę centrum rozliczeniowego w 2000 roku. Od roku 2005 roku w mieście działa również centrum operacyjne Citibank Europe plc, które – razem z warszawskim odpowiednikiem – tworzy jedną z najbardziej dynamicznych firm tego sektora w Polsce. Pracownicy Citi w Olsztynie świadczą zaawansowane usługi dla 96 krajów i mówią 29 językami. Mogą się również rozwijać w globalnych strukturach banku, ponieważ 87 proc. stanowisk kierowniczych wybieranych jest w rekrutacji wewnętrznej.
Do końca 2021 roku grupa Citi planuje dodatkowo zwiększyć zatrudnienie w Olsztynie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób.
– Planujemy wzrost zatrudnienia w Olsztynie o około 30 proc. Poszukujemy osób z wyższym wykształceniem i z dobrą znajomością języka angielskiego, który na co dzień jest naszym językiem roboczym. Szukamy kandydatów zainteresowanych pracą w firmie globalnej w takich obszarach, jak bankowość transakcyjna, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy, bankowość rynkowa i skarbcowa – mówi Witold Zieliński, szef Citibank Europe plc w Polsce.
Grupa podkreśla, że stawia na różnorodność: prawie 90 proc. stanowisk menadżerskich obsadza kandydatami z wewnątrz, a ponad 40 proc. pozycji menadżerskich piastują kobiety. Bank chętnie zatrudnia też absolwentów, którzy mogą skorzystać z oferty ponad 1 tys. szkoleń wewnętrznych.
– Utrzymujemy bardzo bliskie kontakty z uczelniami, głównie z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Mamy tam swoich ambasadorów, organizujemy targi pracy, ogłaszamy też już konkretne pozycje stanowisk, na których będziemy zatrudniać – mówi Witold Zieliński.
– Najważniejsze jest dla nas kultura otwartości na drugiego człowieka, wspierania ludzi w ich rozwoju, w godzeniu obowiązków zawodowych z ambicjami prywatnymi. Stąd nasz system pracy zdalnej, tzw. flexible work, który umożliwia pracę z każdego miejsca. Wspieramy kobiety i młode matki powracające na rynek pracy, oferując im wygodne formy zatrudniania, żeby mogły godzić obowiązki rodzinne z zawodowymi. Wreszcie stawiamy na różnorodność, otwartość i włączanie, tzw. diversity and inclusion. Ta kultura pracy mówi o otwartości na drugiego człowieka, stawianiu na jego indywidualizm, otwartość na różnorodne poglądy i tworzeniu takiego środowiska pracy, w którym będzie się po prostu przyjemnie pracowało – mówi Natalia Bożek.
Wiceprezes zarządu Banku Citi Handlowy podkreśla też, że bank zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu. Już w tej chwili grupa aktywnie włącza się w życie lokalnej społeczności. Na przełomie listopada i grudnia rozpoczną się warsztaty dla uczniów szkół średnich, podczas których eksperci Citi będą poruszać m.in. zagadnienia z zakresu cyberbezpieczeństwa. Grupa szeroko współpracuje też z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, m.in. współorganizując Akademię na Bank – serię warsztatów z doskonalenia umiejętności biznesowych i miękkich oraz studia dualne dla osób zainteresowanych zdobywaniem doświadczenia w bankowości.
Pracownicy Grupy Citi biorą też udział w działaniach pro publico bono. Tylko w tym roku w Olsztynie 440 z nich zaangażowało się aż w 37 projektów, wśród których były m.in. akcje krwiodawstwa, remont szpitala, zajęcia z podstaw kodowania dla dzieci oraz wspieranie schronisk dla zwierząt. Citi jest również głównym sponsorem Juwenaliów Kortowiada i angażuje się w festwila Babafest – podczas jego tegorocznej edycji mieszkanki Olsztyna mogą wziąć udział w pracowni kompetencji oraz warsztatach „Oblicza stresu”, które pozwolą się kobietom zatroszczyć o rozwój kariery poprzez zdobycie nowych umiejętności.
– Koncentrujemy się na rozwoju młodych, współpracujemy z uczelniami, bierzemy aktywny bardzo udział w dniach kariery, ponieważ stawiamy na ludzi młodych, zaangażowanych i otwartych. Mocno wspieramy kobiety, bo to jedna z wartości Citi, stąd m.in. nasz aktywny udział w Festiwalu Babafest. Angażujemy się również we wsparcie lokalnej społeczności. Grupa Citi bardzo aktywnie pracuje w ramach działań wolontariackich – tylko w 2019 roku zrealizowaliśmy ponad 40 projektów wolontariackich, aktywnie wspierając dzieci i lokalną społeczność. Mamy również swój wkład w działalność kulturalno-historyczną związaną z Mikołajem Kopernikiem – wylicza Natalia Bożek.
Jak podkreśla prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz – Olsztyn jest dobrym miejscem do rozwoju działalności dla zagranicznych inwestorów, a działające w mieście uniwersytety i wyższe uczelnie są w stanie zaspokoić popyt na wykwalifikowane kadry.
– Grupa Citi jest bardzo otwarta na wszelkie wyzwania związane z rozwojem lokalnym i globalnym. Obsługuje klientów na całym świecie i stwarza możliwość indywidualnego rozwoju każdemu z pracowników. Poza tym nie jest obojętna na wyzwania związane ze społeczną aktywnością lokalną, wolontariatem i inicjatywy bardzo potrzebne w naszym społeczeństwie, związane chociażby z kulturą, sportem, ochroną naszego zdrowia. Bardzo to doceniamy, bo wszelkie działania, które mogą wzmacniać działalność samorządu, są niezwykle cenne – mówi Piotr Grzymowicz.
Czytaj także
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.