Newsy

IKEA rośnie w Warszawie. Otworzy nowy sklep na Woli oraz pierwszy na świecie punkt usługowy IKEA dla Firm

2017-03-31  |  06:40

IKEA zapowiada ekspansję na polskim rynku. W 2018 roku otworzy trzeci sklep w Warszawie. Nowa placówka to tylko część strategii dla stolicy. Firma zapowiada rozwój kanału e-commerce, zwiększając zasięg sklepu internetowego. Jeszcze w tym roku w Warszawie ma powstać IKEA dla Firm, czyli miejsce, gdzie przedsiębiorcy otrzymają wsparcie przy projektowaniu i urządzaniu biur. To pierwsza taka inicjatywa na świecie.

 Warszawa jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. To stolica i bardzo duży liczebnie rynek, który szybko rośnie. Mamy tu dwa sklepy, które są bardzo oblegane. Uznaliśmy, że musimy zbudować sklep bliżej centrum miasta. Wola jest dla nas idealną lokalizacją z racji swojej dostępności. Można tu dotrzeć samochodem, transportem publicznym, a nawet rowerem czy na piechotę – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Roy Dewar, Dyrektor nowego sklepu IKEA Wola.

W 2016 roku przychód sklepów IKEA w Polsce sięgnął ponad 3 mld zł. Mimo mniejszych powierzchni niż w części innych polskich miast, dwa stołeczne sklepy, na Targówku i w Jankach, miały łącznie 30-proc. udział w obrotach sprzedaży.

– Trzy działające sklepy z dobrą sprzedażą powinny się przełożyć na większe zyski i pomóc nam w dalszej ekspansji. Mamy ambitne plany związane z polskim rynkiem, związane zarówno z tradycyjnymi sklepami, jak i e-commerce. Poza tym cały polski rynek meblowy zaczyna rosnąć. Jeżeli IKEA będzie blisko ludzi, to może się to przełożyć na wzrost liczby odwiedzin – zapowiada Roy Dewar.

Plany ekspansji w sieci i w kanale tradycyjnym wiążą się także ze zwiększaniem zatrudnienia. Do trzeciego sklepu w Warszawie IKEA chce zatrudnić 450 osób, w tym ok. 40 menadżerów. W tym celu w maju otworzy specjalne miejsce przeznaczone do spotkań rekrutacyjnych. Będzie ono umożliwiało przeprowadzenie rekrutacji w przyjazny sposób, tak aby pomóc w pozbyciu się stresu i lepszym poznaniu się. Pracownicy mogą liczyć na konkurencyjne stawki, m.in. minimalne wynagrodzenie, które wynosi 20 zł brutto od stycznia 2017 roku oraz pakiet dodatkowych benefitów. Wśród nich jest plan emerytalny, który oferuje obecnie tylko ok. 5 proc. firm na polskim rynku.

– Mamy ambitne plany ekspansji, więc musimy rekrutować – podkreśla dyrektor nowo powstającej placówki. – Dla ludzi, którzy szukają możliwości rozwoju, to duża szansa. Szukamy specjalistów i innych współpracowników, ludzi, którzy znają się na rynku meblowym.

Nowa placówka na Woli oraz centrum rekrutacyjne to tylko dwa z elementów strategii IKEA w Warszawie. Kolejnym jest rozwijanie oferty dla biznesu pod nowym szyldem IKEA dla Firm. W stolicy jeszcze w tym roku ma powstać centrum biznesowe, a oferta będzie skierowana przede wszystkim do małych i średnich firm.

 Mamy linię dla biznesu w naszych sklepach od wielu lat, ale teraz stanie się dużo łatwiej dostępna. Otworzymy tego typu obiekt w centrum Warszawy w kolejnych miesiącach tego roku. To będzie miejsce, w którym będzie można załatwić wszystko od razu: zaprojektować i uzyskać porady. Zakres naszej oferty jest idealny dla domu, ale może być idealny także dla biznesu – przekonuje Dewar.

W centrum przedsiębiorcy mają uzyskać pomoc w projektowaniu biura, wyborze mebli i akcesoriów.

– Chcemy stworzyć uniwersalny punkt usługowy dla biznesu, ponieważ dla przedsiębiorców czas jest niezwykle ważny. Będzie można przyjść, zaplanować i skoordynować – doradcy będą na miejscu. To będzie miejsce dla wszystkich rodzajów biznesu, nie tylko dla biur, lecz także dla hoteli czy restauracji –zapowiada Roy Dewar.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.