Newsy

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

2025-03-12  |  06:15

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.

– Oczekiwania Polaków względem salonów optycznych są bardzo różne, ale to, co na pewno ich łączy, to oczekiwanie indywidualnego doradztwa. Bardzo ważne, żeby okulary dobierać do charakteru danego klienta, do jego stylu życia i potrzeb. Ale okulary to nie tylko oprawki, okulary to też szkła korekcyjne, dlatego w OKKO stawiamy duży nacisk na badanie wzroku, profesjonalne badanie wzroku u optometrysty – mówi agencji Newseria Magdalena Lipczyńska, dyrektor zarządzająca retail w Medicover w Polsce.

Problemy ze wzrokiem dotyczą nawet 20 mln Polaków. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Jak wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”, tylko w 2022 roku liczba wizyt u optometrysty w stosunku do liczby wizyt u okulisty wzrosła o 2,2 punktu procentowego.

Jednocześnie, jak pokazuje raport „Polak z wadą wzroku” Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, 13 proc. badanych nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki.

– Rynek optyczny zmienia się bardzo dynamicznie i jest coraz bardziej konkurencyjny, żeby wygrać, trzeba się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać indywidualnym doradztwem i najlepszym na rynku badaniem wzroku – podkreśla Magdalena Lipczyńska. – Wzrok w naszych salonach badają dyplomowani optometryści, co zapewnia naszym klientom najlepsze badanie i najlepszą jakość widzenia, a dzięki temu klienci otrzymują większy komfort życia.

Z raportu KRIO wynika, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Ankietowani, którzy wyrazili swoje niezadowolenie po ostatniej wizycie w salonie sieciowej marki optycznej, zostali poproszeni o wskazanie, co jest powodem złej opinii. Najwięcej, bo ponad 40 proc. przyznało, że nie zaopiekowano się nimi jako klientami. Drugą najczęściej podawaną przyczyną okazało się nieodpowiednie dobranie okularów lub soczewek do wady – na ten problem zwróciło uwagę 36 proc. badanych. Niewielu mniej, bo niemal co trzeci respondent, stwierdziło, że wybór okularów czy soczewek odbywał się w pośpiechu.

– U nas nie tylko sprzedajemy okulary, ale też kreujemy doświadczenia klienta i towarzyszymy mu w kreowaniu jego indywidualnego stylu, zgodnie z naszym hasłem „Highlight your style with OKKO” – wskazuje ekspertka Medicover.

W każdym salonie OKKO znajduje się inteligentne urządzenie Visioffice, które pozwala na niezwykłą precyzję pomiaru oka, dzięki czemu można stworzyć w pełni spersonalizowane soczewki.

OKKO to marka, która łączy nowoczesność, profesjonalizm i zrozumienie potrzeb swoich klientów z najnowszymi trendami w świecie optyki. Sieć oferuje szeroki wybór produktów, w tym okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych od renomowanych marek. Tym, co wyróżnia salony OKKO, jest wyjątkowe doradztwo stylistów. Łącznie funkcjonuje 20 salonów OKKO, w tym salon w Westfield Arkadia, który przeszedł generalny remont i 1 marca otworzył się w zupełnie nowej odsłonie dla klientów. 

– Oferta naszego salonu składa się z trzech elementów. To, co klient widzi w pierwszej kolejności, to światowe marki opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, oprócz tego mamy najwyższej klasy szkła okularowe od renomowanych dostawców: Essilor i Hoya. Jednak to, co najważniejsze, to nasze doradztwo i badania wzroku. Doradztwo realizują styliści opraw okularowych, a badania wzroku są realizowane przez dyplomowanych optometrystów – dodaje Magdalena Lipczyńska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.