Newsy

Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów

2024-09-16  |  06:25
Mówi:Marcin Chudzik, prezes zarządu, PGE Grot Budowlani Łódź
Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna
Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi

Kobieca siatkówka pod względem popularności nie ustępuje męskiej. W sezonie 2023/2024 mecze ligowe na trybunach oglądało średnio ponad 1,3 tys. widzów, a łącznie całe rozgrywki Tauron Ligi – 212 tys. Sukcesy reprezentacji – ćwierćfinał igrzysk olimpijskich w Paryżu i brązowy medal Ligi Narodów – mają także wpływ na coraz większe zainteresowanie sponsorów, również rozgrywek ligowych. PGE Polska Grupa Energetyczna została właśnie sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Grot Budowlani Łódź. To już trzeci klub siatkarski ze wsparciem PGE w nadchodzącym sezonie.

– Zawarta umowa to przede wszystkim dla drużyny Budowlani Łódź stabilizacja, możliwość budowania silnej drużyny i walki nie tylko o miejsce na pudle, ale przede wszystkim o mistrzostwo Polski – mówi agencji Newseria Biznes Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi. – Stabilny partner, jakim jest PGE, da możliwość zbudowania zespołu, który zawalczy o mistrzowski medal nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Piąta drużyna ostatniego sezonu rozgrywek siatkarek zyskała nowego sponsora. Przez dwa najbliższe sezony, począwszy od 2024/2025, drużyna będzie występowała pod nazwą PGE Grot Budowlani Łódź.

 Polacy kochają siatkówkę, polska siatkówka jest jedną z najlepszych na świecie, a drużyny, które sponsorujemy, są na czołowych miejscach tej ligi, czyli wszystkie elementy ważne dla sponsora są osiągnięte. Bardzo ważna jest wspaniała, rodzinna atmosfera, która panuje na meczach piłki siatkowej – mówi Dariusz Marzec, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Polska kobieca siatkówka miała jeden z najlepszych ostatnio sezonów. Reprezentacja wróciła po 16 latach na igrzyska olimpijskie – w Paryżu doszła do ćwierćfinału i ostatecznie zajęła szóste miejsce. Ligę Narodów po raz drugi z rzędu zakończyła z brązowym medalem. W przyszłym roku siatkarki zawalczą o tytuł mistrzyń świata w trakcie turnieju w Tajlandii. Coraz silniejsza jest też pozycja naszej siatkówki klubowej. Tylko w pierwszych tygodniach Ligi Narodów w reprezentacji grało 12 siatkarek ligi.

– Pozycja polskiej siatkówki kobiet rośnie z sezonu na sezon. Ostatnie rozgrywki reprezentacyjne pokazały, że dziewczyny liczą się na świecie – podkreśla Marcin Chudzik, prezes PGE Grot Budowlani Łódź.

Większe sukcesy przekładają się na zainteresowanie sponsorów, również rozgrywkami klubowymi.

 Każde wsparcie dla sportu jest ważne, zarówno na poziomie seniorskim, jak i dla rozwoju dzieci i młodzieży, bo chcemy rozwijać polską siatkówkę. Ale żeby się liczyć na rynku krajowym, a przede wszystkim na rynku międzynarodowym, bo mam nadzieję, że po raz kolejny zagramy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzyń, wsparcie sponsora jest niezbędne, żeby móc funkcjonować na dobrym poziomie – przekonuje Marcin Chudzik.

Od wywalczenia awansu do Ekstraklasy w sezonie 2008/2009 klub Grot Budowlani Łódź co roku walczy o najwyższe tytuły w kraju. W swoim składzie ma jedne z najlepszych siatkarek, w tym reprezentantki Polski i innych krajów. W ostatni weekend września już pod nazwą PGE Grot Budowlane Łódź zainaugurują nowy sezon meczem wyjazdowym w Mielcu. Kilka dni później rozpoczną zmagania w europejskich pucharach. W trzeciej rundzie Ligi Mistrzyń zmierzą się z OK Herceg Novi.

Z danych Tauron Ligi wynika, że średnio w sezonie 2023/2024 mecze na stadionach oglądało średnio 1,3 tys. widzów. Łącznie całe rozgrywki przyciągnęły 212 tys. osób. Mecze piątej drużyny poprzedniego sezonu oglądało średnio 1,43 tys. widzów, a łącznie w całym sezonie – niemal 47 tys. osób. Podobne wyniki odnotowano na spotkaniach innej łódzkiej drużyny, ŁKS Commercecon Łódź, czyli łódzkich Wiewiór.

PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.

– Zgodnie z przyjętą strategią realizujemy sponsoring głównie siatkówki i piłki ręcznej, ale również koszykówki, ale w wymiarze męskim, damskim i tylko czołowe drużyny. Profesjonalny sport i szkolenie młodzieży są dla nas bardzo ważne – mówi Dariusz Marzec. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.