Mówi: | Szymon Wałach |
Funkcja: | dyrektor Pionu Klienta Detalicznego |
Firma: | PKO Bank Polski |
PKO BP wesprze polskie start-upy. W ramach programu Scale UP mogą otrzymać do 200 tys. zł dofinansowania
Do 200 tys. zł dofinansowania, dostęp do infrastruktury technicznej oraz wsparcie ekspertów ds. biznesu, podatków i prawa mogą otrzymać innowacyjne przedsiębiorstwa uczestniczące w konkursie Scale UP, który jest częścią programu Start in Poland. Jednym z nagrodzonych w programie został PKO Bank Polski, który oferuje wsparcie dla firm działających w szeroko rozumianym obszarze finansów.
– Inicjatywa Scale UP jest częścią większego programu Start in Poland, który ma za zadanie wspierać oraz rozwijać przedsiębiorczość i innowacyjność polskiej gospodarki – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim. – Program łączy młode przedsiębiorstwa mające innowacyjne pomysły ze skalą i wielkością dużych przedsiębiorstw, które dają realną szansę na rozwinięcie tych pomysłów i ich tzw. akcelerację, czyli zbudowanie dużej skali – dodaje.
Scale UP to pierwsza tego typu inicjatywa realizowana przez PARP w ramach rządowego programu Start in Poland. Jednym z nagrodzonych jest akcelerator PKO Banku Polskiego – opiekun ścieżki o nazwie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W jej ramach przedsiębiorcy działający przede wszystkim w obszarze finansów mogą liczyć na dostęp do wsparcia merytorycznego, infrastruktury technicznej oraz pomoc finansową. Nabór projektów potrwa do 7 grudnia 2016 roku.
– Ścieżka „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” jest dedykowana innowatorom w obszarze szeroko rozumianych finansów. W tym obszarze będziemy starali się znaleźć pomysły, które mają szansę na zastosowanie i wdrożenie we współpracy z PKO Bankiem Polskim – informuje Szymon Wałach. – Mogą to być rozwiązania w zakresie analityki danych, bezpieczeństwa, ale także elementów zmieniających funkcjonalność oddziałów, czyli naszych placówek – precyzuje Wałach.
Szymon Wałach wyjaśnia, że przedsiębiorstwa, które pomyślnie przejdą przez rekrutację i zakwalifikują się do ścieżki akceleracyjnej „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” oprócz doradztwa ekspertów z zakresu prawa, podatków czy biznesu oraz dostępu do zaplecza technicznego PKO Banku Polskiego otrzymają także pomoc finansową w wysokości do 200 tys. zł. Ponadto autorzy najciekawszych rozwiązań będą mogli uczestniczyć w szkoleniu biznesowym realizowanym na amerykańskim Massachusetts Institute of Technology.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-09-26: Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.