Newsy

Polacy kupują coraz więcej aut premium i luksusowych. Samochody te kupują głównie firmy

2014-03-03  |  06:30

W ciągu trzech kwartałów ubiegłego roku o 86 proc. wzrosła liczba nowych rejestracji samochodów z segmentu luksusowego – wynika z badań KPMG. Odbicie widocznie było również w segmencie premium. Największe wzrosty odnotowały marki: Lexus, BMW i Mercedes. W całym 2013 roku Mercedes sprzedał dwa razy więcej sportowych modeli AMG niż w 2012 roku, dlatego jest spokojny o popyt na kolejne modele dla najbogatszych klientów.

Mimo zawirowań na rynku motoryzacyjnym aut osobowych, rejestracje pojazdów z najwyższej półki w ostatnich latach rosły. Po trzech kwartałach 2013 roku w segmencie premium odnotowano wzrost o 7,7 proc. – największy w Lexusie, BMW i Mercedesie. W segmencie luksusowym rejestracje wzrosły aż o 86 proc., szczególnie marek Ferrari, Maserati i Bentley. 

 – Patrząc na sprzedaż w segmencie premium, widać, że Polakom żyje się dostatniej. W 2013 roku o 100 proc. zwiększyliśmy sprzedaż pojazdów typu AMG, czyli supersportowych aut. Sprzedaliśmy 140 sztuk – mówi Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. PR w Mercedes-Benz Polska. – Trend jest bardzo zdecydowany w kierunku pojazdów zindywidualizowanych, bo AMG to znaczy „one man one engine”. Jeżeli chodzi o klasę G, to sprzedaliśmy też 2-3 razy więcej niż w roku 2012.

Analitycy KPMG szacują, że wartość sprzedaży w segmencie aut luksusowych i premium w ubiegłym roku mogła przekroczyć 4,5 mld zł.

 – Trudno mówić o określonym profilu klienta w segmencie premium. 70-80 proc. samochodów jest sprzedawanych osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Są to przeważnie auta kupowane przez nasz bank albo przez leasing – powiedziała Ewa Łabno-Falęcka agencji informacyjnej Newseria Biznes.

Badania KPMG wskazały, że 52 proc. to klienci korporacyjni. Zdecydowana większość nabywców indywidualnych to osoby powyżej 35. roku życia.

Zdanie dyrektor PR w Mercedes-Benz Polska wyniki sprzedaży w ubiegłym roku dobrze prognozują na kolejny rok. Kilka dni temu koncern zorganizował testy nowego modelu GLA – najmniejszego SUV-a. Koncern w marcu chce pokazać nową klasę C, która – jak podkreśla Łabno-Falęcka – ma wiele rozwiązań z najwyższej półki, na wzór klasy S, która debiutowała w ubiegłym roku.

 – Pod koniec drugiego lub na początku trzeciego kwartału, wejdzie na rynek jeden z najpiękniejszych samochodów osobowych, czyli klasa S coupe. To jest też auto, które będzie sukcesem, o tym jesteśmy przekonani – podkreśla Ewa Łabno–Falęcka.

W 2013 roku Mercedes-Benz Polska odnotował zarówno wzrost sprzedaży, jak i obrotów we wszystkich trzech segmentach aut: osobowych (prawie 13 proc.), dostawczych i ciężarowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.