Mówi: | Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED Robert Korzeniowski, menadżer programu Medycyna dla Sportu i Aktywnych, Grupa LUX MED |
Polscy sportowcy na ostatniej prostej przed zimowymi igrzyskami w Korei Południowej. Trwają przygotowania również od strony medycznej
Zgodnie z tradycją pod koniec października zapłonął ogień olimpijski, który w lutym przyszłego roku rozpali znicz Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018. Przygotowania polskich sportowców, którzy pojadą do Korei Południowej, toczą się pełną parą. Od strony medycznej nadzoruje je LUX MED.
– Jesteśmy w tej chwili na ostatniej prostej przed zimowymi igrzyskami w Pjongczang. Ten bardzo krótki okres jest niezwykle istotny. Sportowcy zdobywają kwalifikacje – ważne, by cieszyli się dobrym zdrowiem i kondycją fizyczną. Jesteśmy przekonani, że dzięki fachowej opiece będą mogli uzyskiwać najlepsze wyniki. Oczywiście o medalach możemy mówić po igrzyskach, natomiast mamy nadzieję, że emocji i wzruszeń polskim kibicom nie zabraknie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest Grupa LUX MED, która nadzoruje przygotowania polskich sportowców do przyszłorocznych Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu w Korei Południowej.
– Musimy odpowiednio zadbać o naszych sportowców, zapewnić im wszystko to, co pomoże im osiągnąć w zawodach dobry wynik. Przygotowania olimpijskie zawsze wymagają od nas więcej zaangażowania, bo naszym celem jest, by każdy zawodnik pojechał tam w idealnej kondycji. Trzymamy kciuki za uczestników zbliżających się Zimowych Igrzysk i wierzymy w to, że Polacy co najmniej powtórzą sukces osiągnięty podczas ubiegłorocznej olimpiady – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
LUX MED współpracuje z PKOI od trzech lat, obejmując opieką zarówno kadrę olimpijską, jak i kandydatów na przyszłych olimpijczyków.
– Od 2014 roku LUX MED otacza profesjonalną i kompleksową opieką medyczną polskich Olimpijczyków i myślę, że ta współpraca przynosi wiele korzyści obu stronom. Wspieramy nie tylko mistrzów, ale także tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją drogę na Olimpijskie szczyty. Jesteśmy bardzo dumni, że jako Główny Partner Medyczny Polskiego Komitetu Olimpijskiego możemy być częścią tej drużyny i wspólnie z nią tworzyć historię polskiego sportu – mówi Anna Rulkiewicz.
Największa na polskim rynku prywatna firma medyczna rozwija centra medycyny sportowej w całej Polsce. Zapotrzebowanie na takie usługi rośnie proporcjonalnie do coraz większej aktywności fizycznej Polaków.
– Polacy coraz częściej korzystają z medycyny sportowej, żeby sprawdzić możliwości swojego organizmu czy uniknąć przykrych konsekwencji zdrowotnych. Sport to sposób na dobrą formę i zarazem najlepszy środek leczniczy, ale niewłaściwe jego uprawianie może rodzić poważne konsekwencje dla zdrowia. Kiedy pojawiają się urazy, wątpliwości związane z chorobami przewlekłymi, takimi jak nadciśnienie, cukrzyca czy astma, wtedy dobrze jest poradzić się lekarza, który będzie w stanie dobrać najlepszy rodzaj aktywności fizycznej – mówi Robert Korzeniowski, menadżer programu „Medycyna dla Sportu i Aktywnych” w Grupie LUX MED.
Grupa LUX MED to największa w Polsce sieć placówek prywatnej opieki medyczne. Pod opieką Grupy znajduje się 1 800 000 pacjentów, do których dyspozycji jest blisko 200 ogólnodostępnych i przyzakładowych ambulatoryjnych centrów medycznych, 7 szpitali, 31 placówek diagnostycznych, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny i około 1600 poradni partnerskich. Firma zatrudnia 14 000 osób, około 6300 lekarzy i 3800 wspierającego personelu medycznego. Grupa prowadzi też program „Medycyna dla Sportu i Aktywnych”, który ma pomóc osobom aktywnym fizycznie w zapewnieniu warunków do bezpiecznego uprawiania sportu pod kątem medycznym.
– Mamy specjalistów medycyny sportowej, którzy orzekają o przeciwwskazaniach bądź ich braku dla praktykowania właściwie każdej dyscypliny sportu. Koncentrujemy się na amatorach, którzy uprawiają biegi masowe, triatlony, którzy nurkują i właściwie do tej pory z medycyną sportową się nie stykali, ale nagle mają takie potrzeby. Wykonujemy badania po to, aby sport był bezpieczny i żeby dopasować zaangażowanie sportowe do możliwości i celu, które obierają osoby aktywne – mówi Robert Korzeniowski.
Z raportu „Aktywność sportowa Polaków”, który TNS Polska przeprowadził półtora roku temu na zlecenie Grupy LUX MED, wynika, że już 44 proc. Polaków deklaruje uprawianie sportu. Jednak tylko 6 proc. skonsultowało się z lekarzem medycyny sportowej przed rozpoczęciem aktywności fizycznej. Ponad połowa opiera się wyłącznie na swojej wiedzy, a w przypadku kontuzji lub urazu na konsultację do lekarza zgłasza się zaledwie co trzeci (34 proc.) sportowiec amator.
Czytaj także
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2025-01-08: W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
- 2024-12-20: Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2024-12-05: Saszetki nikotynowe dodane na finiszu prac do ustawy tytoniowej. Pracodawcy RP: to kontrowersyjna wrzutka legislacyjna
- 2025-01-10: W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.