Newsy

Provident Polska chce poprawić reputację branży pożyczkowej. Sektor musi nauczyć się działać wedle nowych przepisów

2016-05-20  |  06:35

– Sektor pożyczkowy musi nauczyć się działać w zgodzie z nowymi przepisami regulującymi branżę – podkreśla Roman Jamiołkowski z Provident Polska. Powołanie Rzecznika Finansowego, ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym i nowe uprawnienia UOKiK zrewolucjonizowały cały sektor. Dostosowanie się do regulacji może zwiększyć zaufanie klientów do rynku. Provident Polska, który w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w swojej kategorii znalazł się na podium, zapowiada prowadzenie działań, które poprawią reputację firm pożyczkowych.

– Odpowiedzialny biznes, zwłaszcza w zakresie finansów, jest dzisiaj podstawową kwestią. To podstawa biznesu stanowi o jego odpowiedzialności, a nie prowadzone wokół działania. Jako sektor finansowy musimy zrobić krok wstecz i zweryfikować się na podstawowym poziomie – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Roman Jamiołkowski, rzecznik prasowy Provident Polska.

Jak zaznacza, wyzwaniem, jakie czeka branżę pożyczkową, jest dostosowanie się do nowych regulacji, które określają działanie całego sektora. W tym roku weszła w życie ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym, która ogranicza możliwość pobierania przez firmy pożyczkowe nadmiernych opłat, prowizji i odsetek. Powołany został również Rzecznik Finansowy, a nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zwiększyła uprawnienia UOKiK.

– To rewolucjonizuje cały sektor finansowy. Odpowiedzialność społeczna jest dla nas podstawą działania. Nowe regulacje to szansa na zapewnienie, że będziemy mogli na tym rynku funkcjonować w zgodzie ze społeczeństwem i regulatorem. Niestety, dzisiaj sektor finansowy cieszy się coraz mniejszą aprobatą społeczną – wskazuje Jamiołkowski.

Dzięki nowym regulacjom może się poprawić reputacja całej branży. Ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym ma docelowo zwiększyć bezpieczeństwo klientów. Wprowadzono limity maksymalnych kosztów pozaodsetkowych w związku z zaciągnięciem pożyczki i maksymalny limit opłat za opóźnienie w spłatach. Jak wskazuje przedstawiciel Providenta, to pierwsze przepisy, które określają ramy działania sektora.

– Dopiero teraz firmy będą mogły zacząć działać w zgodzie z określonymi regułami. Spełnianie norm prawnych, które są nowe na rynku, i nie obchodzenie tego prawa – to będzie najbliższy czas dla całego sektora – zapowiada Jamiołkowski.

Provident Polska zajął drugie miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm, w kategorii „bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy”. O nagrodzie zadecydowały wysokie noty w każdej z pięciu działalności firmy w zakresie CSR: odpowiedzialne przywództwo, zaangażowanie społeczne, komunikacja z interesariuszami, innowacyjność społeczna oraz odpowiedzialne zarządzanie.

– To dla nas bardzo ważny ranking i bardzo ważne wyróżnienie. Wiele rzeczy możemy jednak robić lepiej. Na pewno będziemy się teraz skupiali na dialogu z całą branżą i nad tym, żeby sektor pożyczkowy był odpowiedzialny – zapowiada rzecznik prasowy firmy.

Dla Providenta istotny jest przede wszystkim obszar odpowiedzialnego przywództwa. Jako lider branży pożyczkowej zapowiada działania, które mogą być wzorem dla innych działających podmiotów i w ten sposób wpłynąć na postrzeganie przez klientów całego sektora.

– Pokazanie rynkowi, w jaki sposób należy zgodnie z prawem komunikować się z klientem i budować swoją ofertę, w jaki sposób prowadzić dialog z otoczeniem, aby reputacja branży pożyczkowej się poprawiała i klient mógł się w niej poruszać bezpieczniej, jest naszą odpowiedzialnością. Dzisiaj to jest nasze podstawowe zadanie – podkreśla Roman Jamiołkowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Przemysł

Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji

Koszty pracy ludzkiej są nadal niskie, a korzyść z instalacji robota na linii produkcyjnej nie jest jeszcze tak duża. To – według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jedna z głównych barier w procesie robotyzacji w Polsce. Jednak dynamicznie rosnące średnie i minimalne wynagrodzenie, a także pogłębiający się niedobór pracowników mogą powoli tę tendencję zmieniać na korzyść robotów. Poza kwestią kosztową wadami, które widzą przedstawiciele firm przemysłowych, są m.in. zależność od stabilnych dostaw energii i technologii zagranicznych dostawców. Problemem nie są jednak kwestie obaw co do wpływu robotów na rynek pracy.

Zdrowie

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które tylko w ubiegłym roku były wzywane do prawie 12 tys. wypadków i pilnych, trudnych przypadków, muszą się ciągle szkolić, żeby być w stanie jak najlepiej pomagać pacjentom m.in. po ciężkich urazach, poparzeniach czy nagłym zatrzymaniu akcji serca. – Szkolenia to podstawa naszego funkcjonowania – podkreśla prof. dr hab. n. med. Robert Gałązkowski, koordynator Mobilnej grupy zabezpieczenia medycznego i wieloletni dyrektor LPR. Lekarze, ratownicy medyczni i pielęgniarze rozpoczęli szkolenia w warszawskim Centrum Edukacji Medycznej – specjalistycznym ośrodku Grupy LUX MED, gdzie mogą ćwiczyć najtrudniejsze techniki zabiegowe, ratujące życie pacjentów, w warunkach jak najbardziej odwzorowujących realia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.