Mówi: | Rafał Kozdryk |
Funkcja: | dyrektor handlowy |
Firma: | Xerox Polska |
Rynek druku i ksero maleje o kilka procent rocznie. Firmy z branży muszą zmieniać model funkcjonowania
Kopiowanie i drukowanie dokumentów to dla firm spore wydatki. Nowe technologie pozwalają jednak ograniczyć je niemal o połowę. Dla producentów tradycyjnych urządzeń biurowych to poważne wyzwanie, ale też szansa na utrzymanie, a nawet zwiększenie udziałów w rynku.
– Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje – mówi agencji informacyjnej Newseria Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest około 3 proc. w skali roku. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli od sprzedawania urządzeń i prostych usług z tym związanych.
W zamian Xerox, który ma w regionie ok. 28-proc. udział w rynku, chce oferować swoim klientom urządzenia oraz usługi pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami, zarządzania dokumentami. Nowy model to „Next Generation MPS”.
– Odchodzimy od tradycyjnych modeli, takich jak drukowanie czy kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania dokumentami i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej – zapowiada Rafał Kozdryk.
Unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać oszczędności dla przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne. Według szacunków Xeroksa usprawnienia dają tu realne oszczędności.
– Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem – ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem specyficznego modelu dla firmy, który pozwoli tej firmie oszczędzić pieniądze, a są to oszczędności nawet rzędu 40 proc.
Dla Xeroksa nowe rozwiązania dla firm to nie tylko szansa na utrzymanie się na rynku, lecz także na rozwój, i to w dwucyfrowym tempie.
– Nasza strategia sprzedażowa w Polsce jest budowana na następne trzy lata. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Pracujemy nad nową ofertą, pracujemy nad wsparciem pokrycia rynku i nad zespołami sprzedaży, wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.
Czytaj także
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.