Newsy

Sieć Biedronka poszukuje początkujących ilustratorów książki dla dzieci. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł nagrody

2021-05-19  |  06:15
Mówi:Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko
Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „tekst”
  • MP4
  • W tym roku Biedronka już po raz siódmy organizuje konkurs Piórko na najlepszą książkę dla dzieci, skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Zwycięzcy otrzymają po 100 tys. zł nagrody, a ich książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do szerokiego grona odbiorców. Sześć książek, wydanych w ramach dotychczasowej edycji Piórka, sprzedało się już w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy. Od wtorku 18 maja do 28 czerwca swój akces do konkursu mogą zgłaszać początkujący ilustratorzy, artyści i graficy.

    – W tym roku organizujemy już siódmą edycję konkursu Piórko. Cel, który nam przyświeca, od samego początku jest taki sam. Po pierwsze, chcemy wyławiać talenty, ponieważ w tym konkursie – zarówno w części literackiej, jak i graficznej – mogą startować wyłącznie debiutanci. Po drugie, wydajemy książki, które są dostępne w całej Polsce w sieci sklepów Biedronka, i chcemy w ten sposób przekonać najmłodszych do czytania książek, bo to pomaga zrozumieć świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko.

    Konkurs jest skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Zwycięska książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.

    Pierwszy etap siódmej edycji konkursu, w którym można było zgłaszać opowiadania i teksty dla dzieci, zakończył się pod koniec marca. Jak wskazuje rzecznik sieci Biedronka, ta edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń.

    – W tym roku nadesłano nam aż 3667 tekstów. Zwycięzcę już wybraliśmy, teraz mamy nadzieję, że również graficzna część konkursu przyniesie kolejny rekord – mówi Arkadiusz Mierzwa.

    Zwyciężczynią pierwszego etapu tegorocznej edycji Piórka została Justyna Woźniak z Lęborka, która zwycięskie opowiadanie napisała dla dwójki własnych dzieci, czteroletniej Asi i sześcioletniego Jasia.

    – Ta historia jest przede wszystkim o sile marzeń i o tym, że najlepszym sposobem na ich realizację jest bezgraniczna wiara w to, że się spełnią. Pisząc tę książkę, chciałam wpoić młodemu czytelnikowi, że nigdy nie należy rezygnować z dążenia do wyznaczonych sobie celów, nawet jeśli wszystko wskazuje na niepowodzenie. Pomysł pojawił się w mojej głowie w momencie, kiedy zdałam sobie sprawę, czym sama kieruję się w życiu i jakie jest moje życiowe motto. Pod nie ułożyłam historię o elfie, ogrze i kolejnych bohaterach – mówi Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „Tekst”.

    Druga część konkursu, skierowana do debiutujących grafików i ilustratorów, rusza we wtorek 18 maja. Ich zadaniem będzie zilustrowanie wybranego przez jury tekstu. Ogłoszenie wyników i premiera książki nastąpi 29 września, w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, a kolejnego dnia publikacja trafi do sieci sklepów Biedronka.

    – Dobra książka musi się składać z dwóch komponentów. Pierwszy to znakomity i wciągający tekst, a drugi – równie istotny – to towarzysząca mu fajna kreska. W drugim etapie konkursu Piórko zachęcamy do udziału wszystkich grafików, ilustratorów i tych, którzy nie zajmują się jeszcze profesjonalnie ilustracją, ale jest to dla nich hobby. Prace można nadsyłać od 18 maja do 28 czerwca, a wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl – mówi Arkadiusz Mierzwa.

    Zwycięzcy konkursu – czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego – otrzymają po 100 tys. zł nagrody. Sześć dotychczasowych edycji Piórka wyłoniło już 12 zdolnych debiutantów, których Biedronka nagrodziła łącznie 1,2 mln zł, a publikacja prac otworzyła im drzwi do profesjonalnej kariery.

    – Ta nagroda finansowa przykuwa pewnie największą uwagę, lecz chyba większą nagrodą jest realizacja marzeń i to, że dzięki konkursowi debiutanci, którzy do tej pory nie wydali swoich prac, mogą zawalczyć o swoją przyszłość i pokazanie swojego talentu – wskazuje dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

    – Nie bez powodu kilka tysięcy twórców zgłasza się do konkursu z myślą, że go wygra, ponieważ takiej szansy, jaką tu otrzymujemy, nie daje żadna inna inicjatywa w Polsce. Nie dość, że nakład dla debiutującego autora jest przeogromny, to jeszcze książki są do kupienia w każdym sklepie sieci Biedronka i dochodzi do tego jeszcze bardzo duża nagroda finansowa – dodaje Justyna Woźniak.

    W ramach sześciu dotychczasowych edycji konkursu Piórko nadesłano blisko 22 tys. prac tekstowych i graficznych. Sześć wydanych do tej pory zwycięskich książek sprzedało się w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy.

    Więcej na temat
    Konsument GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA] Wszystkie newsy
    2021-05-14 | 06:20

    GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA]

    W ubiegłym roku 65 proc. galerii i 51 proc. muzeów ograniczyło z powodu pandemii swoją działalność, czasowo zawieszając prace nad ofertą dla publiczności, ale wiele
    Praca Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków
    2021-03-26 | 06:15

    Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków

    70 proc. artystek i artystów teatralnych ocenia swoją sytuację zawodową jako złą, w tym ok. 30 proc. wskazuje, że jest bardzo zła. Mimo że aż 74 proc. pracuje
    Handel Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy
    2021-03-17 | 06:15

    Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy

    – Piórko to konkurs literacki adresowany do tych, którzy lubią pisać, ale z tego zajęcia nie zrobili jeszcze sposobu na życie. Nagradzamy debiutantów, a
    Problemy społeczne W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli
    2021-03-08 | 06:15

    W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli

    Ubiegły rok dla czytelnictwa i rynku książki – po wiosennym załamaniu z powodu zamkniętych księgarń i bibliotek – okazał się jednak korzystny. Zgodnie

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Rolnictwo

    Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

    Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

    Prawo

    Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

    Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

    Ochrona środowiska

    Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru

    Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.