Newsy

W przyszłym tygodniu kapituła Nagrody im. J. Wejcherta wyłoni kandydatów do nagrody

2013-02-07  |  06:40
Mówi:Dariusz Mioduski
Funkcja:Przewodniczący Kapituły i Inicjator Nagrody Wejcherta
Firma:Prezes Kulczyk Investments
  • MP4

    W tym roku po raz drugi Polska Rada Biznesu przyzna Nagrody im. Jana Wejcherta. – Szukamy ludzi ponadprzeciętnych, z wizją, którzy zmieniają polską rzeczywistość gospodarczą – podkreśla Dariusz Mioduski, prezes Kulczyk Investments, inicjator i przewodniczący kapituły Nagrody. Kapituła wciąż czeka na zgłoszenia kandydatów.

    Czas na składanie wniosków minął z końcem stycznia, ale ze względu na duże zainteresowanie został przedłużony.

     – Dostaliśmy sygnały od kilkunastu instytucji, które są jeszcze w trakcie wypełniania wniosków, więc z radością czekamy na te wnioski. W ciągu następnych kilku dni rozpoczniemy proces ewaluacji i tworzenia krótkiej listy, z której będą wyłonieni laureaci – wyjaśnia Dariusz Mioduski w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Polska Rada Biznesu nagradza laureatów w 3 kategoriach: „Sukces”, „Wizja i innowacyjność” oraz „Działalność społeczna”. Jak podkreślają pomysłodawcy nagrody, wszystkie te cechy odnoszą się bezpośrednio do Jana Wejcherta, patrona nagrody, współzałożyciela ITI.

     – Chcemy wybrać ludzi, którzy rzeczywiście odnieśli sukces, nie tylko w Polsce. Promować przedsiębiorczość tych, którzy mają odwagę, wizję, są innowacyjni – nie tylko w kontekście technologii, ale również sposobie prowadzenia biznesu – wyjaśnia Dariusz Mioduski.

    Jak podkreślają inicjatorzy Nagrody, jest ona przede wszystkim formą promowania przedsiębiorczości i innowacyjności w Polsce. Zgodnie z ideą, że należy doceniać i wspierać ludzi z inicjatywą, którzy osiągają sukcesy, często w skali światowej. W trudnych ekonomicznie czasach jest to szczególnie ważne.

     – W kryzysie coraz częściej mówi się o oczekiwaniu pomocy od państwa, rozwiązywaniu problemów, które dzisiaj nękają ludzi. Tymczasem to nie państwo, ale, przedsiębiorcy to zrobią. Przyszłość pokaże, że to prywatne firmy i przedsiębiorcy maja potencjał do zmiany. Przez tę nagrodę chcemy promować i docenić tego typu idee, docenić ludzi, którzy to robią – dodaje Dariusz Mioduski.

    Jednocześnie podkreśla, że polskie firmy i ich produkty już z sukcesem podbijają zagraniczne rynki, np. produkcją środków transportu czy mebli. W ubiegłym roku inwestycje zagraniczne polskich firm wyniosły około 5 mld zł.

    Nagrody im. Jana Wejcherta w 2012 roku zostały przyznane po raz pierwszy. Spośród 200 kandydatów wyłoniono trzech laureatów. W kategorii „Sukces” Polska Rada Biznesu nagrodziła Wojciecha Inglota, prezesa firmy Inglot Cosmetics, która z powodzeniem sprzedaje swoje produkty na całym świecie. W kategorii „Wizja i innowacyjność” zwyciężył Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED, spółki, która stworzyła m.in. dwie wersje gry komputerowej „Wiedźmin”. Laureatem trzeciej kategorii „Działalność społeczna” został ks. Jan Stryczek, pomysłodawca akcji „Szlachetna Paczka”.

     – Ubiegłoroczni laureaci to rzeczywiście wyjątkowe osoby. Mamy nadzieje, że w tym roku znajdziemy podobne postacie – przekonuje prezes Kulczyk Investments.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.