Mówi: | Andrzej Wydrychiewicz, vice president z warszawskiego biura banku Goldman Sachs Patrycja Plewka, prezes fundacji AMP Active |
Firmy coraz chętniej angażują się charytatywnie. W niedzielę 17 tys. pracowników pobiegnie, by pomóc osobom po amputacjach kończyn
Zaangażowanie biznesu w działalność charytatywną z roku na rok jest coraz większe. To nie tylko wsparcie finansowe, ale i aktywny udział w różnego rodzaju akcjach i inicjatywach. Widać to również w Poland Business Run. W ubiegłym roku w ogólnopolskim biegu sztafetowym firm wystartowało ponad 13,6 tys. biegaczy, w tym roku organizatorzy spodziewają się 17 tys. w siedmiu największych miastach kraju. Wszystko po to, by wesprzeć osoby po amputacjach kończyn.
– Poland Business Run to charytatywny bieg biznesowy, który odbędzie się 4 września w siedmiu miastach w Polsce. Spodziewamy się około 17 tys. biegaczy. Ideą biegu jest pomoc osobom, które zostały poddane amputacjom kończyn na skutek różnych zdarzeń losowych, chorób lub wypadków – mówi agencji Newseria Andrzej Wydrychiewicz, vice president z warszawskiego biura banku Goldman Sachs, sponsora i organizatora inicjatywy.
Firmy wystawiają do biegu pięcioosobowe sztafety. W warszawskiej edycji biegu w sumie do pokonania jest 21 km, czyli 4,2 km na osobę. W tym roku wystartują pracownicy w siedmiu miastach – w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Łodzi, Wrocławiu i po raz pierwszy w Gdańsku.
Organizatorzy przekonują, że inicjatywa Poland Business Run ma przynosić korzyści wszystkim zaangażowanym stronom. Przede wszystkim pomaga w sfinansowaniu nowoczesnych protez, zajęć rehabilitacyjnych i pomocy psychologów dla osób po amputacjach.
– Bieganie pozwala na promowanie zdrowego trybu życia. W ten sposób zachęcamy osoby spędzające dużo czasu na co dzień za biurkiem do aktywności fizycznej. Dodatkowo forma sztafety pozwala na zbudowanie ducha zespołu i zwiększenia zaangażowania poszczególnych osób. Biznesowy charakter biegu pozwala także na sportową rywalizację firm konkurujących ze sobą na co dzień na otwartym rynku – mówi Wydrychiewicz.
Tegoroczna edycja będzie już piątą z kolei. Jak podkreśla Wydrychiewicz, z roku na rok widać rosnące zaangażowanie firm zarówno startujących, jak i organizujących bieg.
– Większość osób zaangażowanych w organizację biegu robi to niezależnie od swoich obowiązków zawodowych i poświęca na to swój wolny czas – mówi Andrzej Wydrychiewicz. – Dla Goldman Sachs działalność charytatywna również jest bardzo ważna. W tej chwili jesteśmy zaangażowani w ponad 1,5 tys. projektów dla ponad 900 organizacji charytatywnych na całym świecie.
W 2015 roku organizatorom Poland Business Run udało się zebrać ponad 1 mln zł w całej Polsce. Rok wcześniej było to nieco ponad 750 tys. zł, za co udało się kupić 24 protezy dla osób po amputacjach kończyn. W tym roku łączna kwota brutto zebrana do 30 sierpnia z opłat startowych wyniosła blisko 894 tys. zł.
– W obecnych warunkach funkcjonowania sektora pozarządowego tylko przy wsparciu biznesu jesteśmy w stanie nieść pomoc – mówi Patrycja Plewka, prezes fundacji AMP Active. – Taka współpraca biznesu i organizacji charytatywnych daje obopólne korzyści – uczymy się od siebie nawzajem, osiągając razem znacznie więcej, aniżeli działając w pojedynkę. Uczymy się także pokonywania własnych ograniczeń, co jest niezwykle istotne, aby móc skutecznie pomóc drugiemu człowiekowi.
Fundacja AMP Active skupia się na pomocy osobom po amputacjach, wspiera ich aktywność sportową i koncentruje się na wyrównywaniu szans w społeczeństwie. Prezes fundacji podkreśla, że pomoc firm to coraz częściej nie tylko wkład finansowy, lecz także zaangażowanie czasu.
Organizacją biegu Poland Business Run zajmuje się fundacja Poland Business Run, która została wydzielona z Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”. Dochód z akcji trafia m.in. do podopiecznych fundacji „Poza Horyzonty” oraz innych lokalnych organizacji charytatywnych. W ramach poprzednich sześciu edycji udało się pomóc ponad 60 osobom.
Czytaj także
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-02: Coraz częściej dzikie zwierzęta pojawiają się w miastach. Pomaganie im może tylko zaszkodzić
- 2024-04-03: Klimat i energetyka zdominowały dyskusje przed wyborami samorządowymi. Wyborcy oczekują zielonych zmian i taniej energii [DEPESZA]
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-04-11: Tylko 12 proc. Polaków dobrze zna się na giełdzie. Bez edukacji finansowej trudno będzie pobudzić inwestycje
- 2024-04-08: GPW szuka możliwości przyciągnięcia zarówno nowych inwestorów, jak i spółek. Liczy na przełamanie stagnacji w debiutach
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-02-23: Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.