Mówi: | Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland Agata Wieczorek, dyrektor strategiczny Wawa Taxi Maciej Panek, prezes zarządu Panek S.A. Jacek Jasiński, dyrektor account management w Carefleet |
Firmy coraz częściej wyposażają swoje floty w auta hybrydowe. Oczekują spadku kosztów eksploatacji
Rynek aut flotowych w Polsce rośnie dynamicznie. Coraz większe znaczenie mają na nim oszczędności, komfort i zagadnienia ekologiczne. Dlatego dużym zainteresowaniem klientów cieszą się auta hybrydowe, łączące napęd elektryczny ze spalinowym. Właśnie ruszają testy nowej Toyoty Prius, w których biorą udział firmy mające duże floty pojazdów.
– Coraz więcej firm sięga po samochody hybrydowe, doceniając m.in. niskie koszty eksploatacji czy wysoką wartość końcową samochodu po okresie użytkowania – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej w przedsiębiorstwie Toyota Motor Poland. – Polska jest jednym z trzech państw w Europie, gdzie prowadzone będą testy nowego modelu Toyoty Prius przez klientów flotowych.
Biorące udział w testach firmy zauważają potencjał samochodów hybrydowych. Dzięki weryfikacji nowej wersji przedsiębiorstwa, takie jak Wawa Taxi, chcą sprawdzić, jak auto sprawuje się w warunkach miejskich.
– To dość poważne przedsięwzięcie, pozwalające sprawdzić samochód pod każdym możliwym względem – precyzuje Agata Wieczorek, dyrektor strategiczny w Wawa Taxi. – Zależy nam na tym, aby kierowca czuł się w nim bezpiecznie i komfortowo, a eksploatacja auta przebiegała oszczędnie i w sposób ekologiczny. Klientowi z kolei przede wszystkim musi być wygodnie. Podróż powinna być dla niego przyjemniejsza niż w innych pojazdach.
Jak wskazuje Agata Wieczorek tego typu auta z reguły są bardziej oszczędne i lepiej zachowują się w miejskich warunkach, zwłaszcza w korkach, emitując mniej spalin, co jest bardzo korzystne zarówno dla kierowcy, pasażera, jak i otoczenia.
– Z naszego doświadczenia wynika, że ekologia, komfort i oszczędności to kluczowe parametry – zauważa Agata Wieczorek. – Specjalizujemy się nie tylko w obsłudze klientów z Warszawy, lecz także działamy w całej Polsce. Mamy różne oddziały i doświadczenia. Nasze testy są więc bardzo wnikliwe i dopracowane. Auta weryfikowane są nie przez jednego, ale kilku kierowców, z których każdy charakteryzuje się nieco inną technika jazdy. Wszystkie opinie, które w ten sposób zbierzemy, będą dla nas ważne.
Auta hybrydowe cenione są także coraz bardziej przez firmy leasingowe oraz klientów takich przedsiębiorstw. Jak przekonuje Jacek Jasiński, dyrektor account management w firmie Carefleet, cały rynek motoryzacyjny zmierza w kierunku samochodów bardziej oszczędnych i ekologicznych.
– Chcemy być jednym z elementów tego trendu – zapewnia Jacek Jasiński. – Nie damy jednak naszym klientom samochodów niesprawdzonych, co do jakości których nie będziemy pewni. Dołączyliśmy więc do testów Toyoty, aby w praktyce zweryfikować parametry techniczne, wytrzymałość, możliwości i wady tego rodzaju pojazdów.
Carefleet podjął już decyzję o zakupie pierwszych aut hybrydowych, które na razie używane będą przez pracowników technicznych. Jak mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet z Carefleet, firma chce przekonywać małych i średnich właścicieli, że wybór takiego pojazdu jest opłacalny i przyszłościowy.
– Mamy dwa główne cele, które motywują nas do udział w tym projekcie. Pierwszy to poznanie produktu. Jak już produkt poznamy, to drugim celem jest wykorzystanie tego samochodu do propagowania idei samochodów hybrydowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to o tyle ważne, że chcemy pokazać, że ekologia może iść w parze z ekonomią – przekonuje Bartosz Olejnik.
Podobne cele dotyczące popularyzacji aut hybrydowych stawia sobie wypożyczająca samochody firma Panek. Według prezesa tego przedsiębiorstwa takie pojazdy, obok elektrycznych, będą niebawem podstawą motoryzacji.
– Mam nadzieję, że testy wykażą, że Prius jest autem niezmiernie ekonomicznym, dynamicznym i wygodnym – mówi prezes spółki Maciej Panek. – Na razie będziemy sprawdzać jego parametry, przekazywać samochód różnym osobom i zasięgać opinii. Jeżeli wszystko będzie dobrze, to jako pierwsi wprowadzimy auto do oferty.
Ubiegły rok był bardzo korzystny dla rynku aut flotowych w Polsce. Jak wynika z danych Polskiego Związku Leasingu i Wynajmu Pojazdów (PZLWP), tylko w ramach usługi Car Fleet Management (CFM) sprzedano przeszło 21 tys. samochodów osobowych i dostawczych, o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to najwyższa dynamika wzrostu w siedmioletniej historii badań PZLWP.
Czytaj także
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-09-10: Rośnie ryzyko wzrostu skali bezdomności wśród uchodźców z Ukrainy. W najtrudniejszej sytuacji są osoby z niepełnosprawnościami czy Romowie
- 2024-08-12: Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów
- 2024-08-14: Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat
- 2024-06-26: Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-05-22: Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-03-20: Polski rynek leasingu jest jednym z największych w UE. Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.