Mówi: | Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki Centrum Zdrowia Dziecka |
Fundacja Legii i grupa kibiców „Dobrzy Ludzie” zbierają pieniądze na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. W akcji Wszyscy Do Wioseł wzięło udział 400 osób
Kilkaset osób – w tym piłkarze oraz kibice Legia Warszawa – wzięło udział w zbiórce funduszy na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. Uczestnicy akcji pokonywali na specjalnych ergometrach 1047 kilometrów, czyli dystans o długości Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach. Obie miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu. To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają dziecięcą placówkę.
– W medycynie sprzęt jest bardzo istotny. Leczymy w szpitalu, natomiast w transporcie jest nam potrzebny niezawodny ambulans. Ze względu na dziecięcy profil szpitala, najbardziej istotne jest dla nas wyposażenie karetki w sposób umożliwiający transport inkubatora. Ponadto musi być odpowiednia instalacja elektryczna, żeby – w przypadku jakiejkolwiek awarii – można było przełączyć zasilanie inkubatora na zasilanie z karetki. To dwa najważniejsze elementy w transporcie neonatologicznym – mówi Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki CZD.
Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” to jeden z najbardziej wyspecjalizowanych w Polsce szpitali dziecięcych. Karetki na wyposażeniu instytutu to jeżdżące sale reanimacyjne, które muszą być również przystosowane do bezpiecznego transportu noworodków w inkubatorach.
Koszt takiego ambulansu wynosi około 350 tys. zł. W zbiórce pieniędzy na nową karetkę dla dziecięcego centrum pomogła akcja „Wszyscy do wioseł”, zainicjowana przez Fundację Legii Warszawa we współpracy ze Stowarzyszeniem Kibiców oraz grupą Dobrzy Ludzie.
– Pomagamy uzbierać pieniądze na karetkę, która jest potrzebna dzieciom. Nigdy nie wiadomo, kiedy przytrafi nam się sytuacja, w której sami będziemy takiej karetki potrzebować. Dlatego tym bardziej trzeba się przyczyniać do takich akcji charytatywnych. Wiemy, jak trudny jest to kawałek chleba, żeby uzbierać pieniądze na taką karetkę, która w każdej chwili może pomóc jakiemuś dziecku. Niedawno urodził mi się syn i wiem, że na pewno takie inicjatywy są potrzebne i będę starał się, jak najczęściej brać w nich udział – mówi Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa.
W piątek, niemal od samego rana, piłkarze i kibice Legii oraz uczestnicy akcji pokonywali kilometry na specjalnych ergometrach w obiekcie przy Łazienkowskiej. Celem było przepłynięcie dystansu 1047 kilometrów – tyle wynosi długość Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach: jednej startującej od ujścia rzeki, drugiej zaś od jej źródeł. Sztafety miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu.
Pokonywaniu kolejnych kilometrów towarzyszyła zbiórka pieniędzy na nowy ambulans dla CZD. W sumie w charytatywnej akcji wzięło udział około 400 osób.
– To jest cykliczna impreza Fundacji Legii, którą zaczęliśmy dwa lata temu. Wtedy zbieraliśmy pieniądze na ergometry dla niepełnosprawnych sportowców. Ten format bardzo dobrze się sprawdził i uznaliśmy, że będziemy go powtarzać regularnie w celach charytatywnych. Naszą akcję można również wesprzeć, wpłacając fundusze na konto, którego numer można znaleźć na stronie Fundacji Legii fundacjalegii.pl albo gotowidopomocy.pl. Będziemy bardzo wdzięczni za każdą, nawet najmniejszą wpłatę, która przybliży nas do celu – podkreśla Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.
Równolegle na Allegro trwała licytacja przedmiotów, z których dochód zostanie w całości przeznaczony na zakup nowego ambulansu dla Centrum Zdrowia Dziecka. Kibice mogli licytować między innymi złoty medal za mistrzostwo Polski w sezonie 2016/2017, koszulkę Sebastiana Szymańskiego, oficjalny proporzec meczowy z meczu z Ajaksem w Lidze Europy UEFA i klubową kurtkę od prezesa Dariusza Mioduskiego.
To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają Centrum Zdrowia Dziecka. Grupa „Dobrzy Ludzie – kibice Legii dzieciom” na początku ubiegłego roku nawiązała współpracę z dziecięca placówką i od tego czasu cyklicznie, w ramach wolontariatu, kibice klubu odnawiają szpitalne wnętrza. Film pokazujący efekty ich pracy jest dostępny na oficjalnym kanale Legii Warszawa w serwisie YouTube.
– Kibice Legii Warszawa bardzo często angażują się w różnego rodzaju akcje mające pomóc osobom, które bez takiej pomocy by sobie nie poradziły. Najlepszym przykładem są partnerzy naszej akcji, czyli Dobrzy Ludzie, którzy już od kilku lat współpracują z Centrum Zdrowia Dziecka. Systematycznie odnawiają sale i korytarze, żeby pacjentom milej spędzało się czas podczas pobytu w szpitalu – mówi Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.
Czytaj także
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-14: 37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
- 2025-04-29: Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa
- 2025-04-09: Sejmowa Komisja Zdrowia ciągle czeka na projekt ustawy o reformie szpitali. Po raz trzeci nie został zatwierdzony przez rząd
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-04-07: Młode pokolenie szczególnie narażone na choroby cywilizacyjne. Unijni ministrowie zdrowia chcą przemodelować kwestie profilaktyki
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-27: Marta Wierzbicka: Mam różne doświadczenia z polską służbą zdrowia. Mój problem bardzo szybko udało się rozwiązać w prywatnym szpitalu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.