Newsy

Kilkanaście naborów wniosków na pieniądze z UE dla małych i średnich przedsiębiorstw jeszcze w tym roku

2012-09-28  |  06:55
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

     – Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – podkreśla jej prezes, Bożena Lublińska Kasprzak. Szefowa PARP zapewnia, że jeszcze w tym roku Agencja przeprowadzi kilkanaście konkursów na dofinansowanie projektów, które będą adresowane do firm, skupionych wokół różnych gałęzi przemysłu.

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, każdego roku uruchamia co najmniej kilka nowych programów, wspierających firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

      To są działania w postaci dofinansowania czy współfinansowania projektów, w szczególności projektów innowacyjnych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak. Wspieramy również instytucje otoczenia biznesu, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, klastry.

    Czyli instytucje, które otwarte są na współpracę z drobnymi przedsiębiorcami, np. na zasadzie merytorycznego wsparcia realizowanych przez nich konkretnych przedsięwzięć biznesowych. PARP przekonuje, że ma zarezerwowane na ten cel określone środki finansowe.

      Mamy jeszcze środki z budżetu Unii Europejskiej z lat 2007-2013 – mówi szefowa Agencji w czasie Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach..

    Dzięki temu uda się rozpisać kilkanaście konkursów na uruchomienie różnego rodzaju projektów. 

      Będą to m.in. projekty związane z e-biznesem, promocją zagraniczną, działalnością eksportową firm czy wsparcie dla firm kooperujących w klastrze – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.  Poza tym to jest nie tylko wsparcie finansowe, ale wsparcie o charakterze informacyjno-szkoleniowo-edukacyjno-doradczym – podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    PARP jest odpowiedzialny za wdrażanie działań w ramach trzech unijnych programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.

    Więcej na temat
    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu Wszystkie newsy
    2012-09-27 | 10:30

    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu

    25 września br. wystartowała przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystawa „Przedsiębiorczość po polsku”. Na 24 fotogramach
    Firma PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma
    2012-09-27 | 06:55

    PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma

     – W sytuacji niepewności, dużych zawirowań na rynkach światowych i na rynku krajowym, planowanie w firmach jest metodą obrony – mówi Wojciech Szajnar, dyrektor
    Firma KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu
    2012-09-27 | 06:30

    KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu

    W czasie spowolnienia gospodarczego kołem zamachowym gospodarki są małe i średnie firmy. Zdaniem prezesa Krajowej Izby Gospodarczej łatwiej znoszą one trudną

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.