Newsy

Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych

2015-05-13  |  06:25

Rosnący rynek zdrowej żywności w Polsce zachęca kolejne firmy spożywcze do prac nad produktami tego typu. W połowie roku może trafić do sprzedaży nowa oferta Makaronów Polskich – makaron żytni i gryczany. Spółka liczy, że przyczyni się to do poprawy wyników finansowych. Podobnie jak zwiększony eksport do Chin i Egiptu, którym rekompensuje sobie spowolnienie w handlu ze Wschodem.

Rynki azjatyckie i afrykańskie są bardzo ciekawe, ale dzisiaj nie ma pustyni i na każdym rynku jest wielu konkurentów i wiele produktów. Myślę, że utrata rynku rosyjskiego i ukraińskiego będzie możliwa do skompensowania w Azji i Afryce, choć marzę o tym, żeby można było na Ukrainę sprzedawać tak, jak kiedyś – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Zenon Daniłowski, prezes zarządu spółki Makarony Polskie.

Spółka od wielu lat była obecna na rynku makaronów w Rosji i na Ukrainie. Tylko w pierwszej połowie ubiegłego roku nie wyeksportowała makaronu za ok. 2 mln zł, który był już zakontraktowany.

Dzisiaj koncentrujemy się głównie na rynku egipskim, gdzie mamy bardzo mocnego dystrybutora. Jest to firma, która dystrybuuje również inne znane światowe brandy. W tym roku planujemy sprzedać do Egiptu około 3 tys. ton makaronu. To kraj do którego wysyłamy najwięcej. – mówi Zenon Daniłowski.

Na egipskim rynku sprzedają się głównie makarony tańsze, wytwarzane z miękkiej mąki, oraz sosy do makaronów.

Drugim silnie rozwijanym kierunkiem są Chiny.

– Tu sprzedajemy makarony semolinowe, czyli wyższej jakości, a także sosy i dżemy – wymienia prezes Makaronów Polskich. – Z Chinami jest bardzo trudno, ponieważ nasi partnerzy mnożą różne pytania, głównie o jakość. Odnosimy często wrażenie, że jest to związane z pewnym sposobem na zdobycie receptury produktu. Ale znajdują się też wśród nich tacy, którzy u nas kupują znaczne ilości makaronu.

Według raportu skonsolidowanego spółki za 2014 rok przychody ze sprzedaży Makaronów Polskich wyniosły 123,8 mln zł i były o blisko 8 mln zł niższe niż w 2013 roku. Przedsiębiorstwo osiągnęło zysk netto w wysokości 4,1 mln zł, o około 30 proc. wyższy niż rok wcześniej.

W tym roku planujemy wzrost organiczny na poziomie 10 proc. – prognozuje prezes spółki Makarony Polskie. – Po pierwszym kwartale widać, że idziemy w dobrym kierunku.

Progres ma dotyczyć zarówno sprzedaży, jak i zysku. Spółka planuje wzbogacenie oferty produktowej o artykuły prozdrowotne, takie jak makaron gryczany, żytni oraz razowy.

Nowe produkty cały czas trafiają na rynek. Makaron orkiszowy już jest w sprzedaży, a makaron żytni i gryczany – mam nadzieję  trafi w połowie roku – mówi Daniłowski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.