Newsy

Polfa planuje sprzedaż leków onkologicznych i nowoczesnych urządzeń medycznych. Inwestycje sfinansuje z emisji obligacji

2013-12-06  |  06:20

Polfa SA chce w najbliższym czasie wprowadzić na rynek innowacyjne urządzenia medyczne oraz onkologiczne leki refundowane lub sprzedawane w przetargach na wszystkie rynki, na których działa. Kolejnym celem jest rozwój krajowej i zagranicznej sieci sprzedaży.  Ma jej to umożliwić publiczna emisja obligacji serii C, z której spółka zamierza pozyskać 10 mln zł.

Inwestorzy wciąż mają szansę zapisać się na papiery dłużne w publicznej ofercie Polfy. Ci, którzy zdecydują się na zakup obligacji serii C, zarobią w pierwszym okresie odsetkowym ponad 9,5 proc. w skali roku.

 – Czasu jest jeszcze dość kończymy emisję 10 grudnia. Do tego czasu można się zapisywać – potwierdza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Rafał Bednarczyk, prezes Polfa SA. – Emisja jest na łączną kwotę 10 mln zł. To jest ta kwota, którą chcemy od obligatariuszy pozyskać.

Obligacje serii C Polfy są oferowane inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Mają 3-letni okres zapadalności, a odsetki będą wypłacane co kwartał. Papiery będą zabezpieczone znakiem towarowym Polfy, którego wartość godziwą wyceniono na ponad 21 mln złotych. Jedna obligacja kosztuje 1000 złotych, taka jest również minimalna wartość zapisu. 

Spółka chce pozyskać z rynku 10 mln złotych, które zamierza przeznaczyć na realizację głównych celów strategicznych.

 – Po pierwsze ma być to pozyskane na nowe produkty, które chcemy zakupić. W tej chwili zaczynamy specjalizację w dwóch obszarach, to jest onkologia i bardzo innowacyjne urządzenia medyczne. Trzeci obszar to jest rozwój sieci, którą w tej chwili już mamy – wymienia Rafał Bednarczyk.

W dziedzinie onkologii Polfie chodzi przede wszystkim o inwestycje w leki, które obecnie najlepiej zdobywają rynek.

 – Pieniądze, które z rynku pozyskujemy, dotyczą inwestowania w 2-3 brandy, które już gotowe chcemy zakupić – podkreśla prezes. – Czyli nie mówimy tu o lekach nowych, nie prowadzimy badań. Natomiast to są leki pierwszej potrzeby, onkologiczne, które ciągle są w obrocie i które rzeczywiście notują wzrost.

Firma chce również zainwestować w rozwój swojej sieci sprzedaży urządzeń medycznych. Duże nadzieje pokłada w produkowanych w Holandii innowacyjnych urządzeniach dla pacjentów z problemem nietrzymania moczu. Umożliwiają one wykonanie zabiegu w gabinecie lekarskim, bez konieczności hospitalizacji pacjenta, która obecnie w Polsce jest standardem.

Polfa specjalizuje się w eksporcie, głównie na Wschód. Od kilkudziesięciu lat sprzedaje leki m.in. do krajów byłego ZSRR i Wietnamu. Od niedawna eksportuje też urządzenia medyczne. Spółka przechodzi obecnie proces transformacji, co wiąże się m.in. z restrukturyzacją. Dlatego część środków z emisji zostanie przeznaczonych na zmiany organizacyjne w tym zakresie, a także na rozbudowę sieci sprzedaży.

 – Mamy 7 przedstawicielstw, od Białorusi do Wietnamu. Historycznie to jest właśnie specjalizacja w obrębie Wschodu, zarówno tego bliższego, jak i dalekiego – dodaje Bednarczyk. – Od 17 września 2012 roku, kiedy kupiliśmy firmę od Ciechu, trwa restrukturyzacja i zmiana zarówno sposobu działania, jak i pewnych standardów, w kierunku od firmy państwowej do firmy prywatnej, którą teraz jesteśmy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.