Newsy

Prospekt emisyjny PKP Cargo już w KNF. Debiut zgodnie z planem w IV kwartale tego roku

2013-08-01  |  06:40

PKP Cargo zamierza do końca tego roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Nie oznacza to jednak całkowitej prywatyzacji spółki, bo, zgodnie z obecnymi założeniami i strategią akcjonariusza spółki, kontrolny pakiet jej akcji ma zostać zachowany przez PKP S.A. Do Komisji Nadzoru Finansowego trafił już prospekt emisyjny przewoźnika.

– Złożenie prospektu to istotny krok w drodze na giełdę, który stanowi podsumowanie kilku miesięcy intensywnych przygotowań, w których brali udział pracownicy i doradcy spółki. Do prospektu złożonego w KNF mogą być wprowadzane aktualizacje i zmiany zgodnie z uwagami tej instytucji – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Łukasz Boroń, prezes zarządu PKP Cargo.

Dopiero po zakończeniu postępowania przed KNF w sprawie zatwierdzenia prospektu będzie możliwa jego publikacja i przeprowadzenie ewentualnej oferty publicznej.

Boroń podkreśla, że spółka nie ma wpływu na to, w jakim terminie prospekt zostanie zatwierdzony przez KNF.

– Ostateczna decyzja o przeprowadzeniu oferty publicznej będzie zależna m.in. od decyzji właściciela i sytuacji na rynkach finansowych – wyjaśnia Łukasz Boroń.

W przypadku dojścia oferty publicznej akcji PKP Cargo do skutku, będzie ona pierwszą spółką z Grupy PKP, która trafi na giełdę.

– Zgodnie ze strategią naszego akcjonariusza, tj. PKP S.A., zamierza on pozostawić sobie 50 proc. plus jedną akcję PKP Cargo. Oznacza to, że spółka pozostanie w kolejowej Grupie – dodaje Łukasz Boroń.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.