Mówi: | Mariusz Malec |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Mennica Wrocławska |
Zarabiają, gdy giełda traci. Teraz chcą być na giełdzie.
Planowany na ten rok debiut Mennicy Wrocławskiej na New Connect nie jest przesądzony. Spółka zastanawia się nad wejściem na rynek podstawowy. Czego spółka, która zarabia na niestabilności rynków finansowych, szuka na giełdzie? – Inwestorom chodzi głównie o zysk, a złoto zawsze będzie się sprzedawać – wyjaśnia Mariusz Malec, prezes Mennicy Wrocławskiej.
Jeśli władze spółki wybiorą mniejszy NewConnect, Mennica Wrocławska wejdzie na giełdę jeszcze w tym roku. W przypadku rynku głównego debiut zostanie przesunięty na przyszły rok.
- Myśleliśmy ostatnio nad rynkiem NewConnect, ale coraz bardziej myślimy o debiucie na rynku podstawowym. Jeżeli byłby to debiut na rynku podstawowym, to byłby on przesunięty na rok 2013 - mówi Mariusz Malec, prezes Mennicy Wrocławskiej.
Spółka chce w ten sposób uzyskać większą wiarygodność.
- W tej chwili finansujemy się środkami naszego funduszu. Grupa Trinity jest głównym udziałowcem i zarazem głównym dostawcą kapitału dla nas, więc na razie nie narzekamy na brak kapitału. Jeżeli chodzi o wejście na giełdę, myślimy w kategoriach pozyskania wiarygodności i dostępu do kapitału, ale w dłuższej perspektywie - zapewnia Mariusz Malec.
Mennica Wrocławska w ubiegłym roku sprzedała 0,5 tony złotego kruszcu. Strategia firmy zakłada, że w tym roku sprzedaż zwiększy się do 2 ton. To dzięki rosnącemu zainteresowaniu inwestorów rynkiem metali szlachetnych, które można obserwować w ostatnim czasie, głównie z powodu zawirowań na światowych rynkach finansowych.
- Dla nas im gorzej, to tym lepiej, jeżeli chodzi o rynek finansowy; im więcej państw upada, tym dla Mennicy lepiej - mówi Mariusz Malec.
Zapytany dlaczego w takim razie Mennica wchodzi na rynek kapitałowy, odpowiada:
- Inwestorzy zawsze szukają zysków. Złoto w dzisiejszych czasach jest czymś pewnym, jest towarem, który podlega szybkiemu obrotowi. Uważamy, że złoto zawsze się będzie sprzedawać. Jest to produkt nowy w Polsce. Nawet w dobrych czasach to złoto będzie się sprzedawać jako dywersyfikacja portfolio inwestorskiego - podkreśla prezes Mennicy.
Rynek złota w Polsce wyniósł w ubiegłym roku 3 tony kruszcu. W tym roku ma być prawie dwa razy większy. Mennica szacuje, że sprzedaż złotego kruszcu sięgnie 5,6 ton.
Czytaj także
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-29: Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.