Newsy

Bank of China za tydzień otwiera oddział w Polsce. Będzie też oferta detaliczna

2012-05-28  |  06:55
Supernews
Mówi:Bartosz Komasa
Firma:Bank of China w Polsce
  • MP4

    Już na początku czerwca Bank of China otworzy swoją pierwszą placówkę w Warszawie. Przedstawiciele chińskiego banku zapowiadają, że skupią się przede wszystkim na wsparciu dużych firm, istniejących na obu rynkach. Jednak nie zamierzają rezygnować z klientów detalicznych.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, bank skupi się przede wszystkim na bankowości korporacyjnej. Chce przede wszystkim wspierać największe chińskie firmy w Polsce. I jak zapewniają jego przedstawiciele, zainteresowanie jest duże.

     - To będzie pełna oferta bankowa, ale jednak z naciskiem na największe korporacje z Chin, które się tutaj lokują. Tych firm jest coraz więcej. To głównie branża energetyczna, telekomunikacyjna i infrastrukturalna - informuje Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

    Drugą grupą docelową, do której bank kieruje swoją ofertę, są duże polskie firmy, zainteresowane współpracą z Chinami.

     - Dodatkowo będziemy skupiać się również na firmach małych i średnich, które chcą współpracować handlowo. Handlują z Chinami i dlatego potrzebują otworzyć konto w chińskim banku, gdzie mogą korzystać z waluty RMB, czyli chińskiego juana, co ułatwia współpracę z partnerem chińskimi - mówi przedstawiciel Bank of China.

    Jak zapewnia Bartosz Komasa, bank nie zamyka się na klientów indywidualnych.

     - W pierwszych miesiącach będziemy oferować zwykłe otwarcie rachunku, rachunki depozytowe i możliwość transferu w walucie RMB. Na chwilę obecną nie będziemy oferowali kredytów hipotecznych - zapowiada Komasa.

    Bank of China, z kapitalizacją na poziomie 130 mld USD, to jeden z największych banków świata. Ma swoje przedstawicielstwa w 20 krajach świata. Komisja Nadzoru Finansowego na początku kwietnia wyraziła zgodę na wejście chińskiego giganta do Polski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.