Newsy

Bank of China za tydzień otwiera oddział w Polsce. Będzie też oferta detaliczna

2012-05-28  |  06:55
Supernews
Mówi:Bartosz Komasa
Firma:Bank of China w Polsce
  • MP4

    Już na początku czerwca Bank of China otworzy swoją pierwszą placówkę w Warszawie. Przedstawiciele chińskiego banku zapowiadają, że skupią się przede wszystkim na wsparciu dużych firm, istniejących na obu rynkach. Jednak nie zamierzają rezygnować z klientów detalicznych.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, bank skupi się przede wszystkim na bankowości korporacyjnej. Chce przede wszystkim wspierać największe chińskie firmy w Polsce. I jak zapewniają jego przedstawiciele, zainteresowanie jest duże.

     - To będzie pełna oferta bankowa, ale jednak z naciskiem na największe korporacje z Chin, które się tutaj lokują. Tych firm jest coraz więcej. To głównie branża energetyczna, telekomunikacyjna i infrastrukturalna - informuje Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

    Drugą grupą docelową, do której bank kieruje swoją ofertę, są duże polskie firmy, zainteresowane współpracą z Chinami.

     - Dodatkowo będziemy skupiać się również na firmach małych i średnich, które chcą współpracować handlowo. Handlują z Chinami i dlatego potrzebują otworzyć konto w chińskim banku, gdzie mogą korzystać z waluty RMB, czyli chińskiego juana, co ułatwia współpracę z partnerem chińskimi - mówi przedstawiciel Bank of China.

    Jak zapewnia Bartosz Komasa, bank nie zamyka się na klientów indywidualnych.

     - W pierwszych miesiącach będziemy oferować zwykłe otwarcie rachunku, rachunki depozytowe i możliwość transferu w walucie RMB. Na chwilę obecną nie będziemy oferowali kredytów hipotecznych - zapowiada Komasa.

    Bank of China, z kapitalizacją na poziomie 130 mld USD, to jeden z największych banków świata. Ma swoje przedstawicielstwa w 20 krajach świata. Komisja Nadzoru Finansowego na początku kwietnia wyraziła zgodę na wejście chińskiego giganta do Polski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

    Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

    Polityka

    Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

    Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.