Newsy

Bank of China za tydzień otwiera oddział w Polsce. Będzie też oferta detaliczna

2012-05-28  |  06:55
Supernews
Mówi:Bartosz Komasa
Firma:Bank of China w Polsce
  • MP4

    Już na początku czerwca Bank of China otworzy swoją pierwszą placówkę w Warszawie. Przedstawiciele chińskiego banku zapowiadają, że skupią się przede wszystkim na wsparciu dużych firm, istniejących na obu rynkach. Jednak nie zamierzają rezygnować z klientów detalicznych.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, bank skupi się przede wszystkim na bankowości korporacyjnej. Chce przede wszystkim wspierać największe chińskie firmy w Polsce. I jak zapewniają jego przedstawiciele, zainteresowanie jest duże.

     - To będzie pełna oferta bankowa, ale jednak z naciskiem na największe korporacje z Chin, które się tutaj lokują. Tych firm jest coraz więcej. To głównie branża energetyczna, telekomunikacyjna i infrastrukturalna - informuje Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

    Drugą grupą docelową, do której bank kieruje swoją ofertę, są duże polskie firmy, zainteresowane współpracą z Chinami.

     - Dodatkowo będziemy skupiać się również na firmach małych i średnich, które chcą współpracować handlowo. Handlują z Chinami i dlatego potrzebują otworzyć konto w chińskim banku, gdzie mogą korzystać z waluty RMB, czyli chińskiego juana, co ułatwia współpracę z partnerem chińskimi - mówi przedstawiciel Bank of China.

    Jak zapewnia Bartosz Komasa, bank nie zamyka się na klientów indywidualnych.

     - W pierwszych miesiącach będziemy oferować zwykłe otwarcie rachunku, rachunki depozytowe i możliwość transferu w walucie RMB. Na chwilę obecną nie będziemy oferowali kredytów hipotecznych - zapowiada Komasa.

    Bank of China, z kapitalizacją na poziomie 130 mld USD, to jeden z największych banków świata. Ma swoje przedstawicielstwa w 20 krajach świata. Komisja Nadzoru Finansowego na początku kwietnia wyraziła zgodę na wejście chińskiego giganta do Polski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.