Newsy

Bank of China za tydzień otwiera oddział w Polsce. Będzie też oferta detaliczna

2012-05-28  |  06:55
Supernews
Mówi:Bartosz Komasa
Firma:Bank of China w Polsce
  • MP4

    Już na początku czerwca Bank of China otworzy swoją pierwszą placówkę w Warszawie. Przedstawiciele chińskiego banku zapowiadają, że skupią się przede wszystkim na wsparciu dużych firm, istniejących na obu rynkach. Jednak nie zamierzają rezygnować z klientów detalicznych.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, bank skupi się przede wszystkim na bankowości korporacyjnej. Chce przede wszystkim wspierać największe chińskie firmy w Polsce. I jak zapewniają jego przedstawiciele, zainteresowanie jest duże.

     - To będzie pełna oferta bankowa, ale jednak z naciskiem na największe korporacje z Chin, które się tutaj lokują. Tych firm jest coraz więcej. To głównie branża energetyczna, telekomunikacyjna i infrastrukturalna - informuje Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

    Drugą grupą docelową, do której bank kieruje swoją ofertę, są duże polskie firmy, zainteresowane współpracą z Chinami.

     - Dodatkowo będziemy skupiać się również na firmach małych i średnich, które chcą współpracować handlowo. Handlują z Chinami i dlatego potrzebują otworzyć konto w chińskim banku, gdzie mogą korzystać z waluty RMB, czyli chińskiego juana, co ułatwia współpracę z partnerem chińskimi - mówi przedstawiciel Bank of China.

    Jak zapewnia Bartosz Komasa, bank nie zamyka się na klientów indywidualnych.

     - W pierwszych miesiącach będziemy oferować zwykłe otwarcie rachunku, rachunki depozytowe i możliwość transferu w walucie RMB. Na chwilę obecną nie będziemy oferowali kredytów hipotecznych - zapowiada Komasa.

    Bank of China, z kapitalizacją na poziomie 130 mld USD, to jeden z największych banków świata. Ma swoje przedstawicielstwa w 20 krajach świata. Komisja Nadzoru Finansowego na początku kwietnia wyraziła zgodę na wejście chińskiego giganta do Polski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.