Newsy

Min. Gospodarki rusza z promocją polskich firm informatycznych. Polska partnerem targów CeBIT

2012-10-29  |  06:50
Mówi:Dariusz Bogdan
Funkcja:Wiceminister Gospodarki
  • MP4

    Chcemy, żeby Polska zaczęła się kojarzyć z wysokimi technologiami – mówi wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan. Temu ma służyć partnerstwo w przyszłorocznych targach informatycznych CeBIT 2013 w Hanowerze. Na mocy parafowanego w piątej porozumienia nasz kraj uzyskał status partnera strategicznego, co upoważnia do udziału we wszystkich najważniejszych wydarzeniach związanych z teleinformatyką organizowanych w ciągu roku. W planach jest m.in. przygotowanie na terenie Niemiec ponad 10 seminariów, w których wezmą udział polskie firmy z sektora ICT (technologii informatycznych i komunikacyjnych).

    Przyszłoroczne targi informatyczne CeBIT będą dla Polski największą imprezą promocyjną.

     – Uważamy, że na tych targach możliwa jest prezentacja polskiego potencjału ICT, który bez wątpienia jest absolutnie wielki – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dariusz Bogdan.

    Świadczyć o tym mają liczby. Wprawdzie wartość polskiego rynku ICT szacowana jest na 20 mld euro, co przy niemieckiej branży – 150 mld euro – nie jest imponujące. Za to imponująca jest dynamika wzrostu w sektorze. 12 proc. rocznie to najwięcej w całej Unii Europejskiej.

     – Chcielibyśmy, aby Polska przestała się kojarzyć tylko i wyłącznie z tanią siłą roboczą bądź też z dobrym położeniem geograficznym – przekonuje Dariusz Bogdan. – Robimy wszystko, żeby zaczęła się kojarzyć z nowymi technologiami.

    Jak podkreśla, ogromną szansą jest kapitał ludzki.

     – W Polsce każdego roku 40 tysięcy studentów kończy studia na informatyce – zauważa wiceminister gospodarki. – Warto, byśmy zaczęli odcinać od tego kupony.

    Szansa prezentacji ich umiejętności nadarzy się już za kilka miesięcy. Partnerstwo w niemieckich targach CeBIT oznacza aktywny udział we wszystkich imprezach, towarzyszących największym i najważniejszym targom informatycznym na świecie.

     – Partnerstwo to nie tylko i wyłącznie jedna impreza, a cały rok uczestnictwa w różnego rodzaju imprezach – mówi Dariusz Bogdan. – Planujemy, że w przyszłym roku tylko na terenie Niemiec zorganizujemy co najmniej 10 seminariów w udziałem polskich firm ICT.

    Promocja polskich firm za zachodnią granicą ma szczególne znaczenie w kontekście relacji gospodarczych Polski i Niemiec. Nasi zachodni sąsiedzi są największym i najważniejszym partnerem handlowym Polski. Trafia do nich znaczna część naszego eksportu.

     – Warto jest, aby Niemcy stali się też największym partnerem Polski w zakresie ICT – podkreśla wiceminister gospodarki. – Nie tylko jeżeli chodzi o tworzenie nowych inwestycji, ale również jeżeli chodzi o eksport naszych produktów.

    Produktów, które m.in. będą prezentowane na targach w Hanowerze w pierwszych dniach marca przyszłego roku.

     – Mamy bardzo duże nadzieje, że w jeszcze większym stopniu będą potrafiły pokazać się polskie start- upy, polski biznes, jak również cały sektor gier – wyjaśnia Dariusz Bogdan. – Mamy świetne rozwiązanie, jeśli chodzi o różne sprawy softwarowe, biomedycynę i komunikację.

    Targi CeBIT odbywają się rok rocznie od 1986 roku w Hanowerze, w Niemczech. W poprzedniej edycji udział wzięło 75 wystawców z Polski. Ministerstwo Gospodarki liczy, że tym razem będzie ich co najmniej dwa razy więcej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.