Mówi: | Dariusz Bogdan |
Funkcja: | Wiceminister Gospodarki |
Min. Gospodarki rusza z promocją polskich firm informatycznych. Polska partnerem targów CeBIT
– Chcemy, żeby Polska zaczęła się kojarzyć z wysokimi technologiami – mówi wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan. Temu ma służyć partnerstwo w przyszłorocznych targach informatycznych CeBIT 2013 w Hanowerze. Na mocy parafowanego w piątej porozumienia nasz kraj uzyskał status partnera strategicznego, co upoważnia do udziału we wszystkich najważniejszych wydarzeniach związanych z teleinformatyką organizowanych w ciągu roku. W planach jest m.in. przygotowanie na terenie Niemiec ponad 10 seminariów, w których wezmą udział polskie firmy z sektora ICT (technologii informatycznych i komunikacyjnych).
Przyszłoroczne targi informatyczne CeBIT będą dla Polski największą imprezą promocyjną.
– Uważamy, że na tych targach możliwa jest prezentacja polskiego potencjału ICT, który bez wątpienia jest absolutnie wielki – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dariusz Bogdan.
Świadczyć o tym mają liczby. Wprawdzie wartość polskiego rynku ICT szacowana jest na 20 mld euro, co przy niemieckiej branży – 150 mld euro – nie jest imponujące. Za to imponująca jest dynamika wzrostu w sektorze. 12 proc. rocznie to najwięcej w całej Unii Europejskiej.
– Chcielibyśmy, aby Polska przestała się kojarzyć tylko i wyłącznie z tanią siłą roboczą bądź też z dobrym położeniem geograficznym – przekonuje Dariusz Bogdan. – Robimy wszystko, żeby zaczęła się kojarzyć z nowymi technologiami.
Jak podkreśla, ogromną szansą jest kapitał ludzki.
– W Polsce każdego roku 40 tysięcy studentów kończy studia na informatyce – zauważa wiceminister gospodarki. – Warto, byśmy zaczęli odcinać od tego kupony.
Szansa prezentacji ich umiejętności nadarzy się już za kilka miesięcy. Partnerstwo w niemieckich targach CeBIT oznacza aktywny udział we wszystkich imprezach, towarzyszących największym i najważniejszym targom informatycznym na świecie.
– Partnerstwo to nie tylko i wyłącznie jedna impreza, a cały rok uczestnictwa w różnego rodzaju imprezach – mówi Dariusz Bogdan. – Planujemy, że w przyszłym roku tylko na terenie Niemiec zorganizujemy co najmniej 10 seminariów w udziałem polskich firm ICT.
Promocja polskich firm za zachodnią granicą ma szczególne znaczenie w kontekście relacji gospodarczych Polski i Niemiec. Nasi zachodni sąsiedzi są największym i najważniejszym partnerem handlowym Polski. Trafia do nich znaczna część naszego eksportu.
– Warto jest, aby Niemcy stali się też największym partnerem Polski w zakresie ICT – podkreśla wiceminister gospodarki. – Nie tylko jeżeli chodzi o tworzenie nowych inwestycji, ale również jeżeli chodzi o eksport naszych produktów.
Produktów, które m.in. będą prezentowane na targach w Hanowerze w pierwszych dniach marca przyszłego roku.
– Mamy bardzo duże nadzieje, że w jeszcze większym stopniu będą potrafiły pokazać się polskie start- upy, polski biznes, jak również cały sektor gier – wyjaśnia Dariusz Bogdan. – Mamy świetne rozwiązanie, jeśli chodzi o różne sprawy softwarowe, biomedycynę i komunikację.
Targi CeBIT odbywają się rok rocznie od 1986 roku w Hanowerze, w Niemczech. W poprzedniej edycji udział wzięło 75 wystawców z Polski. Ministerstwo Gospodarki liczy, że tym razem będzie ich co najmniej dwa razy więcej.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-15: Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.