Newsy

Polski oddział Bank of China będzie obsługiwał całą Europę Środkową

2012-06-01  |  06:28

W przyszłym tygodniu otwarcie pierwszego warszawskiego oddziału Bank of China. Władze banku już myślą o kolejnych placówkach, ale najwcześniej można się ich spodziewać za rok. Polski oddział będzie współpracował nie tylko z firmami chińskimi, które chcą inwestować nad Wisłą, ale również w innych krajach regionu, czyli w Czechach, na Słowacji czy w krajach nadbałtyckich.

Oddział przy ulicy Zielnej w Warszawie jest już prawie gotowy. Otwarcie 6 czerwca.

 - Jesteśmy pierwszy bankiem chińskim w Polsce, który będzie miał oddział w Warszawie i z którego będziemy pokrywać całą Polskę. Myślimy o drugim mieście, ale to może być dopiero po roku, dwóch, w zależności od tego, jak się będzie rynek rozwijał w kontekście naszych wytycznych i targetów - mówi Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

Dodaje jednocześnie, że nie chodzi tylko o rynek w Polsce.

 - Również z Polski będziemy pokrywali Czechy, Słowację, kraje nadbałtyckie, czyli cały region - podkreśla Komasa.

Jak informuje przedstawiciel Bank of China, w ostatnim czasie, zainteresowanie inwestowaniem w Polsce wyraźnie wzrosło. Przede wszystkim miały na to wpływ oficjalne wizyty przedstawicieli władz polskich w Chinach i chińskich w Polsce.

 - Ten wzrost widać nie tylko w dużych firmach, korporacjach chińskich, ale również coraz więcej polskich firm podróżuje do Chin, nawiązując kontakty z partnerami tam, na miejscu. Nasz bank w tym pomaga. Może wskazywać partnerów zaufanych, czyli firmy, które są naszymi klientami w Chinach. My te firmy znamy, więc możemy pomóc w rekomendacji i weryfikacji polskich czy chińskich partnerów - wyjaśnia Bartosz Komasa.

Głównymi klientami Bank of China mają być, zgodnie z jego strategią, duże korporacje chińskie, zainteresowane wejściem na polski rynek. 

 - Zgodnie z chińską strategią, jak również ze strategią naszego banku, będą to firmy z branży energetycznej, które przystępują do prywatyzacji. Nie mogę zdradzać konkretnych nazw firm, natomiast wystarczy spojrzeć na artykuły, informacje, które dotyczą firm chińskich, które biorą udział w prywatyzacji, głównie branży energetycznej - mówi przedstawiciel chińskiego banku.

Bank of China w Polsce chce mieć pełną ofertę bankową. Oprócz szerokiego zakresu wsparcia dla przedsiębiorców, będzie również oferta dla klientów detalicznych: prowadzenie rachunków depozytowych i możliwość transferów w juanie. Kredyty hipoteczne na razie nie będą dostępne, choć bank nie wyklucza, że taki produkt również pojawi się w ofercie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.