Newsy

Polskie Inwestycje Rozwojowe zaczną prace najszybciej za 3 miesiące

2013-04-11  |  06:57

Spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe, której zadaniem jest pobudzenie słabnącej gospodarki, pierwszymi projektami zajmie się dopiero za około trzy miesiące.  Spółka  nie została jeszcze formalnie powołana. Nie ma NIP-u, REGON-u ani siedziby. Znane jest za to logo i adres mailowy. Spółka docelowo ma zarządzać 10 mld zł, które pozyskane zostaną ze sprzedaży akcji państwowych spółek.

 – Chciałbym, abyśmy mieli możność pochylenia się nad pierwszymi projektami, aby nastąpiło to za jakieś 3 miesiące – deklaruje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mariusz Grendowicz, prezes spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe, który został wyłoniony na początku marca na to stanowisko w drodze konkursu.

Polskie Inwestycje Rozwojowe zatrudniać będą docelowo ok. 20-30 osób. Trzon kadry stanowić będą osoby, wywodzące się z sektora bankowego, doradczego i private equity. Jak mówi Grendowicz, ilość zgłoszeń do pracy jest olbrzymia. 

 – Będziemy budować organizacje od góry. W związku z tym jak najszybciej mam nadzieje powołany zostanie zarząd. Jedna lub dwie osoby powinny pojawić się niebawem. Te nazwiska znam, nie mogę ich niestety ujawnić – mówi Mariusz Grendowicz.

Polityka inwestycyjna na razie tylko w zarysie

Trwają również prace nad planami inwestycyjnymi i priorytetami działań na najbliższy czas. Dziś znany jest jedynie zarys polityki inwestycyjnej, który w swoim expose zawarł premier Donald Tusk. Mają być to przede wszystkim inwestycje związane z infrastrukturą, czyli drogi, koleje, porty i lotniska, energetyką – jednostki wytwarzania energii elektrycznej, magazynowania i przesyłu ropy oraz gazu, jak i infrastrukturą telekomunikacyjną oraz przemysłową.

Prezes Polskich Inwestycji Rozwojowych wyjaśnia, że pierwsze spotkania z przedstawicielami zainteresowanych spółek ma już za sobą.

 W tej chwili, nawet jeśli się spotykam, to nie ma możliwego ciągu dalszego, bo nie mam komu tego projektu przekazać. W związku z tym swoje spotkania w tej chwili ograniczam do minimum, aby jak najszybciej dojść do momentu, w którym będą osoby, które będą mogły spotykać się z prezesami i rozmawiać o konkretnych inwestycjach  powiedział Mariusz Grendowicz podczas V Banking Forum.  

Polskie Inwestycje Rozwojowe mają bezpośrednio angażować się w program Inwestycje Polskie. Kapitał zakładowy spółki wynosi 300 tys. zł. Docelowo urosnąć ma nawet do 10 mld zł. Resort Skarbu, który jest jedynym udziałowcem PIR chce pozyskać tę kwotę ze sprzedaży akcji innych państwowych spółek. Poprzez swoją działalność i zaangażowanie w projekty z programu Inwestycje Polskie spółka ma przede wszystkim pobudzić do działania słabnącą gospodarkę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.