Newsy

Polskie uczelnie chcą się otworzyć na studentów z Chin

2011-12-17  |  17:05
Wszystkie newsy
Mówi:Olgierd Dziekoński
Funkcja:Sekretarz Stanu
Firma:Kancelaria Prezydenta RP

Prezydent Bronisław Komorowski zabrał ze sobą do Pekinu przedstawicieli polskich wyższych uczelni. Wspólnie będą przekonywać Chińczyków, dlaczego warto studiować w Polsce.

Tego w poprzednich prezydenckich wizytach zagranicznych nie było. Po raz pierwszy Bronisławowi Komorowskiemu będą towarzyszyć minister szkolnictwa wyższego, Barbara Kudrycka i rektorzy największych polskich uczelni publicznych i niepublicznych.

- Ośmiu rektorów, prorektorów polskich uczelni, które mają już mają rozpoczętą współpracę z Chinami, które chcą tę współpracę kontynuować, właśnie na rzecz studiowania chińskich studentów w Polsce, budowania długofalowej perspektywy rozwoju gospodarczego, rozwoju nauki i szkolnictwa wyższego, rozwoju innowacyjnej gospodarki - przekonuje Olgierd Dziekoński, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP.

Gra jest warta świeczki. Zgodnie z danymi chińskiego ministerstwa edukacji co roku ok. 300 tys. studentów decyduje się na wyjazd na zagraniczne uczelnie. Delegacja polska chce zachęcić Chińczyków przede wszystkim dobrą, anglojęzyczną ofertą edukacyjną. Jednak najbardziej potrzebne są uzgodnienia na wyższych szczeblach władz: obecnie Chiny nie honorują dyplomów polskich uczelni. Studentom z Chin nie przysługują zaś specjalne studenckie wizy.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.