Newsy

Prezes Żabki: staramy się otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

2012-09-05  |  06:15
Mówi:Jacek Roszyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Żabka Polska
  • MP4

    Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

    Sieć sklepów Żabka liczy dziś 2750 sklepów w całej Polsce, z czego 165 występuje pod marką Freshmarket.

     – Plan zakłada 2900 i póki co nie widzimy zagrożenia, aby go nie zrealizować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria o planach do końca roku Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

    Tym bardziej, że cztery ostatnie miesiące pokazały, że jest to możliwe. Sieć poszerzyła się w tym czasie o dodatkowych 140 sklepów.

     – Staramy się, żeby dziennie powstawał przynajmniej jeden sklep Żabka albo Freshmarket – zapewnia Jacek Roszyk.

    Jak podkreśla, realizacja tych planów inwestycyjnych ma przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży. Udział Żabki w rynku nie przekracza dziś 5 procent. 

     – Zwiększenie udziałów to nasz obowiązek. Założenia są takie, żebyśmy na początek byli przynajmniej w piątce największych sieci detalicznych w tym kraju – konkretyzuje plany szef sieci.

    W realizacji tego celu ma pomóc również inwestycja w wyposażenie nowych sklepów i w przebudowę już istniejących.

     – Tak naprawdę możemy mówić o remodelingu – zaznacza Jacek Roszyk. – Czyli o zupełnie innym podejściu do funkcji, jakie poszczególne kategorie produktowe mają spełniać w naszym sklepie. Będzie nowy layout, nowe rozłożenie regałów, nowy sprzęt  począwszy od sprzętu związanego z Fresh Cafe po duże szafy chłodnicze i szafy mroźnicze. Słowem wszystko, co ma wspomóc sprzedaż produktów świeżych.

    Wszystko, by spełnić oczekiwania klienta, którym – według modelu – jest osoba mieszkająca, ucząca się albo pracująca blisko Żabki albo Freshmarketu.

     – To też osoba, która ceni sobie czas i widzi korzyści z dokonywania zakupów w sklepie Żabka, właśnie z punktu widzenia oszczędności czasu i dobrze, sprawnie dobranego asortymentu – dodaje Roszyk.

    Szef Żabki zwraca uwagę na charakterystykę naszego rynku, który – jego zdaniem – jest rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny.

     – W moim odczuciu, a także zdaniem ekspertów, jest najbardziej konkurencyjny w całej Europie – dodaje.

    Żabka Polska, podobnie, jak i pozostali gracze, znajdujący się na rynku detalicznym szuka dziś nowych rozwiązań, które byłyby odpowiedzią na wyzwania, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze i sytuacja kryzysowa, coraz bardziej dające się we znaki uczestnikom rynku. 

     – Cena odgrywa większą rolę niż kiedyś – tłumaczy Jacek Roszyk. – Stąd też nasze decyzje o wprowadzeniu marki własnej, która z założenia jest 25- 30 proc. tańsza niż produkt brandowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.