Newsy

W maju W. Pawlak poleci pierwszym rejsem LOT-u do Chin

2012-03-13  |  06:45
Mówi:Ilona Antoniszyn-Klik
Funkcja:Wiceminister Gospodarki
  • MP4

    Waldemar Pawlak udaje się z wizytą do Pekinu. Poleci pierwszym rejsem oferowanym przez polskiego przewoźnika bezpośrednio do Chin. - To będzie misja gospodarcza - mówi Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki.

     - Planujemy pierwszą. dużą wizytę premiera Pawlaka Polskimi Liniami Lotniczymi w maju. Jesteśmy pewni, że będzie miał ze sobą przedstawicieli biznesu, którzy przy okazji tej wizyty będą mogli nawiązać bardzo dobre kontakty gospodarcze - zapewnia Ilona Antoniszyn-Klik.

    Waldemar Pawlak chce kontynuować to, co zainicjował podczas grudniowej wizyty prezydent Bronisław Komorowski. Spotkania z przedstawicielami władz i z chińskimi przedsiębiorcami przynoszą wymierne rezultaty.

    O szczegółach wizyty resort gospodarki na razie nie chce mówić.

     - Przede wszystkim planujemy komisję mieszaną na wysokim szczeblu, gospodarczą chińsko-polską. Resztę programu chcielibyśmy ujawnić krótko przed wyjazdem. Proszę mi wierzyć, że będzie to program bardzo interesujący - mówi wiceminister gospodarki.

    To nie jedyne spotkanie na najwyższym szczeblu władz planowane na najbliższe miesiące. W kwietniu do Polski przylatuje chiński premier, Wen Jiabao. Zdaniem Waldemara Pawlaka intensywne kontakty oznaczają, że relacje z Chinami zyskują konkretny wymiar, zarówno gospodarczy, jak i polityczny.

    Rozwijaniu współpracy polsko-chińskiej ma sprzyjać program Go China, zainicjowany przez 4 ministerstwa: gospodarki, sportu i turystyki, rolnictwa i spraw zagranicznych oraz 4 agencje państwowe: PAIIIZ, PARP, ARR i POT. Celem programu jest  pobudzenie eksportu polskich towarów do Chin, przyciagnięcie chińskich inwestorów do Polski i zachęcenie polskich przedsiębiorców do inwestowania w Państwie Środka.

    Więcej na temat
    Gospodarka Pierwszy rejs LOT-u do Pekinu z Pawlakiem na pokładzie Wszystkie newsy
    2012-04-27 | 06:55

    Pierwszy rejs LOT-u do Pekinu z Pawlakiem na pokładzie

     Waldemar Pawlak zamierza kontynuować współpracę z Chinami a okazają do tego ma być wizyta w Państwie Środka, na którą wybiera się już 29 maja. Poleci pierwszym rejsem

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.