Mówi: | Ilona Antoniszyn-Klik |
Funkcja: | Wiceminister Gospodarki |
W maju W. Pawlak poleci pierwszym rejsem LOT-u do Chin
Waldemar Pawlak udaje się z wizytą do Pekinu. Poleci pierwszym rejsem oferowanym przez polskiego przewoźnika bezpośrednio do Chin. - To będzie misja gospodarcza - mówi Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki.
- Planujemy pierwszą. dużą wizytę premiera Pawlaka Polskimi Liniami Lotniczymi w maju. Jesteśmy pewni, że będzie miał ze sobą przedstawicieli biznesu, którzy przy okazji tej wizyty będą mogli nawiązać bardzo dobre kontakty gospodarcze - zapewnia Ilona Antoniszyn-Klik.
Waldemar Pawlak chce kontynuować to, co zainicjował podczas grudniowej wizyty prezydent Bronisław Komorowski. Spotkania z przedstawicielami władz i z chińskimi przedsiębiorcami przynoszą wymierne rezultaty.
O szczegółach wizyty resort gospodarki na razie nie chce mówić.
- Przede wszystkim planujemy komisję mieszaną na wysokim szczeblu, gospodarczą chińsko-polską. Resztę programu chcielibyśmy ujawnić krótko przed wyjazdem. Proszę mi wierzyć, że będzie to program bardzo interesujący - mówi wiceminister gospodarki.
To nie jedyne spotkanie na najwyższym szczeblu władz planowane na najbliższe miesiące. W kwietniu do Polski przylatuje chiński premier, Wen Jiabao. Zdaniem Waldemara Pawlaka intensywne kontakty oznaczają, że relacje z Chinami zyskują konkretny wymiar, zarówno gospodarczy, jak i polityczny.
Rozwijaniu współpracy polsko-chińskiej ma sprzyjać program Go China, zainicjowany przez 4 ministerstwa: gospodarki, sportu i turystyki, rolnictwa i spraw zagranicznych oraz 4 agencje państwowe: PAIIIZ, PARP, ARR i POT. Celem programu jest pobudzenie eksportu polskich towarów do Chin, przyciagnięcie chińskich inwestorów do Polski i zachęcenie polskich przedsiębiorców do inwestowania w Państwie Środka.
Pierwszy rejs LOT-u do Pekinu z Pawlakiem na pokładzie
Czytaj także
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2023-09-18: Chiny otwarcie dążą do pozycji światowego hegemona. Wykorzystują organizacje międzynarodowe do realizacji tego celu
- 2023-10-02: Marek Kamiński: Być może kiedyś będę chciał samotnie przejść w poprzek Antarktydę, nikt tego jeszcze nie zrobił o własnych siłach. Nie wykluczam także komercyjnego lotu w kosmos
- 2023-06-26: Ceny ropy naftowej niższe niż przed rokiem o jedną trzecią. Powodem jest słaby popyt, zwłaszcza ze strony Chin
- 2023-05-04: Indie przejmują od Chin pałeczkę lidera światowego wzrostu. Na ich korzyść przemawia nie tylko demografia, ale też niskie koszty pracy
- 2023-04-21: Chińska gospodarka notuje niewidziane od miesięcy ożywienie. Długoterminowo zbierają się nad nią czarne chmury
- 2023-02-28: W rok po inwazji Rosji na Ukrainę ceny surowców wróciły do poziomów sprzed wojny. Teraz duże znaczenie będzie mieć odbicie w Chinach
- 2023-02-27: Oparte na sztucznej inteligencji systemy oceny obywateli mogą prowadzić do wielu nadużyć. Unijne prawo ma ich zakazać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.