Newsy

W przyszłym tygodniu kapituła Nagrody im. J. Wejcherta wyłoni kandydatów do nagrody

2013-02-07  |  06:40
Mówi:Dariusz Mioduski
Funkcja:Przewodniczący Kapituły i Inicjator Nagrody Wejcherta
Firma:Prezes Kulczyk Investments
  • MP4

    W tym roku po raz drugi Polska Rada Biznesu przyzna Nagrody im. Jana Wejcherta. – Szukamy ludzi ponadprzeciętnych, z wizją, którzy zmieniają polską rzeczywistość gospodarczą – podkreśla Dariusz Mioduski, prezes Kulczyk Investments, inicjator i przewodniczący kapituły Nagrody. Kapituła wciąż czeka na zgłoszenia kandydatów.

    Czas na składanie wniosków minął z końcem stycznia, ale ze względu na duże zainteresowanie został przedłużony.

     – Dostaliśmy sygnały od kilkunastu instytucji, które są jeszcze w trakcie wypełniania wniosków, więc z radością czekamy na te wnioski. W ciągu następnych kilku dni rozpoczniemy proces ewaluacji i tworzenia krótkiej listy, z której będą wyłonieni laureaci – wyjaśnia Dariusz Mioduski w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Polska Rada Biznesu nagradza laureatów w 3 kategoriach: „Sukces”, „Wizja i innowacyjność” oraz „Działalność społeczna”. Jak podkreślają pomysłodawcy nagrody, wszystkie te cechy odnoszą się bezpośrednio do Jana Wejcherta, patrona nagrody, współzałożyciela ITI.

     – Chcemy wybrać ludzi, którzy rzeczywiście odnieśli sukces, nie tylko w Polsce. Promować przedsiębiorczość tych, którzy mają odwagę, wizję, są innowacyjni – nie tylko w kontekście technologii, ale również sposobie prowadzenia biznesu – wyjaśnia Dariusz Mioduski.

    Jak podkreślają inicjatorzy Nagrody, jest ona przede wszystkim formą promowania przedsiębiorczości i innowacyjności w Polsce. Zgodnie z ideą, że należy doceniać i wspierać ludzi z inicjatywą, którzy osiągają sukcesy, często w skali światowej. W trudnych ekonomicznie czasach jest to szczególnie ważne.

     – W kryzysie coraz częściej mówi się o oczekiwaniu pomocy od państwa, rozwiązywaniu problemów, które dzisiaj nękają ludzi. Tymczasem to nie państwo, ale, przedsiębiorcy to zrobią. Przyszłość pokaże, że to prywatne firmy i przedsiębiorcy maja potencjał do zmiany. Przez tę nagrodę chcemy promować i docenić tego typu idee, docenić ludzi, którzy to robią – dodaje Dariusz Mioduski.

    Jednocześnie podkreśla, że polskie firmy i ich produkty już z sukcesem podbijają zagraniczne rynki, np. produkcją środków transportu czy mebli. W ubiegłym roku inwestycje zagraniczne polskich firm wyniosły około 5 mld zł.

    Nagrody im. Jana Wejcherta w 2012 roku zostały przyznane po raz pierwszy. Spośród 200 kandydatów wyłoniono trzech laureatów. W kategorii „Sukces” Polska Rada Biznesu nagrodziła Wojciecha Inglota, prezesa firmy Inglot Cosmetics, która z powodzeniem sprzedaje swoje produkty na całym świecie. W kategorii „Wizja i innowacyjność” zwyciężył Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED, spółki, która stworzyła m.in. dwie wersje gry komputerowej „Wiedźmin”. Laureatem trzeciej kategorii „Działalność społeczna” został ks. Jan Stryczek, pomysłodawca akcji „Szlachetna Paczka”.

     – Ubiegłoroczni laureaci to rzeczywiście wyjątkowe osoby. Mamy nadzieje, że w tym roku znajdziemy podobne postacie – przekonuje prezes Kulczyk Investments.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.