Newsy

W przyszłym tygodniu kapituła Nagrody im. J. Wejcherta wyłoni kandydatów do nagrody

2013-02-07  |  06:40
Mówi:Dariusz Mioduski
Funkcja:Przewodniczący Kapituły i Inicjator Nagrody Wejcherta
Firma:Prezes Kulczyk Investments
  • MP4

    W tym roku po raz drugi Polska Rada Biznesu przyzna Nagrody im. Jana Wejcherta. – Szukamy ludzi ponadprzeciętnych, z wizją, którzy zmieniają polską rzeczywistość gospodarczą – podkreśla Dariusz Mioduski, prezes Kulczyk Investments, inicjator i przewodniczący kapituły Nagrody. Kapituła wciąż czeka na zgłoszenia kandydatów.

    Czas na składanie wniosków minął z końcem stycznia, ale ze względu na duże zainteresowanie został przedłużony.

     – Dostaliśmy sygnały od kilkunastu instytucji, które są jeszcze w trakcie wypełniania wniosków, więc z radością czekamy na te wnioski. W ciągu następnych kilku dni rozpoczniemy proces ewaluacji i tworzenia krótkiej listy, z której będą wyłonieni laureaci – wyjaśnia Dariusz Mioduski w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Polska Rada Biznesu nagradza laureatów w 3 kategoriach: „Sukces”, „Wizja i innowacyjność” oraz „Działalność społeczna”. Jak podkreślają pomysłodawcy nagrody, wszystkie te cechy odnoszą się bezpośrednio do Jana Wejcherta, patrona nagrody, współzałożyciela ITI.

     – Chcemy wybrać ludzi, którzy rzeczywiście odnieśli sukces, nie tylko w Polsce. Promować przedsiębiorczość tych, którzy mają odwagę, wizję, są innowacyjni – nie tylko w kontekście technologii, ale również sposobie prowadzenia biznesu – wyjaśnia Dariusz Mioduski.

    Jak podkreślają inicjatorzy Nagrody, jest ona przede wszystkim formą promowania przedsiębiorczości i innowacyjności w Polsce. Zgodnie z ideą, że należy doceniać i wspierać ludzi z inicjatywą, którzy osiągają sukcesy, często w skali światowej. W trudnych ekonomicznie czasach jest to szczególnie ważne.

     – W kryzysie coraz częściej mówi się o oczekiwaniu pomocy od państwa, rozwiązywaniu problemów, które dzisiaj nękają ludzi. Tymczasem to nie państwo, ale, przedsiębiorcy to zrobią. Przyszłość pokaże, że to prywatne firmy i przedsiębiorcy maja potencjał do zmiany. Przez tę nagrodę chcemy promować i docenić tego typu idee, docenić ludzi, którzy to robią – dodaje Dariusz Mioduski.

    Jednocześnie podkreśla, że polskie firmy i ich produkty już z sukcesem podbijają zagraniczne rynki, np. produkcją środków transportu czy mebli. W ubiegłym roku inwestycje zagraniczne polskich firm wyniosły około 5 mld zł.

    Nagrody im. Jana Wejcherta w 2012 roku zostały przyznane po raz pierwszy. Spośród 200 kandydatów wyłoniono trzech laureatów. W kategorii „Sukces” Polska Rada Biznesu nagrodziła Wojciecha Inglota, prezesa firmy Inglot Cosmetics, która z powodzeniem sprzedaje swoje produkty na całym świecie. W kategorii „Wizja i innowacyjność” zwyciężył Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED, spółki, która stworzyła m.in. dwie wersje gry komputerowej „Wiedźmin”. Laureatem trzeciej kategorii „Działalność społeczna” został ks. Jan Stryczek, pomysłodawca akcji „Szlachetna Paczka”.

     – Ubiegłoroczni laureaci to rzeczywiście wyjątkowe osoby. Mamy nadzieje, że w tym roku znajdziemy podobne postacie – przekonuje prezes Kulczyk Investments.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.