Newsy

Grupa Getin wchodzi na rynek usług dla klientów zmotoryzowanych

2013-11-14  |  06:30

Getin Noble Bank, jako pierwszy bank w Polsce, chce oferować swoim klientom usługi związane z zakupem i eksploatacją samochodu. Mają być one rozwinięciem i uzupełnieniem podstawowych produktów bankowych, takich jak kredyt samochodowy czy leasing. Usługi dla zmotoryzowanych ruszą pod koniec listopada.

 – Chcielibyśmy odejść od czysto produktowego traktowania naszych klientów, który jest właściwy w zasadzie wszystkim bankom i firmom leasingowym, polegającym na tym, że oferuje się klientom produkt finansowy w postaci kredytu czy leasingu i na tym koniec – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Tracz, członek zarządu Getin Noble Bank.

Podkreśla, że chodzi o to, by zaoferować swoim klientom (czyli leasingobiorcom oraz kredytobiorcom) pakiet usług związanych z użytkowaniem samochodu, a tym samym wyprzedzić konkurencję.

 – Chcemy zdjąć z nich wszelkie problemy, które związane są z posiadaniem pojazdów. Obsługa umowy kredytowej i leasingowej czy konieczność płacenia rat to jest jedna z trosk, ale nie jest jedyną. Inne to np. przeglądy techniczne, serwisowanie samochodu, likwidacja częściowych szkód, ubezpieczenie coroczne, wymania opon, tankowanie i w końcu sprzedaż samochodu oraz zakup nowego – wymienia Grzegorz Tracz.

Kierowcom najbardziej zależy na wsparciu przy zakupie pojazdu – wynika z badań instytutu Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Getin Noble Banku. Trzy czwarte badanych chciałoby mieć możliwość załatwienia wszystkich spraw związanych z zakupem i utrzymaniem samochodu w jednym miejscu. Chodzi głównie o takie kwestie, jak ocena stanu technicznego pojazdu, wycena jego wartości, pomoc w sprzedaży starego samochodu. Istotna jest dla nich również możliwość otrzymywania informacji o usłudze finansowej, z której korzystają, czyli m.in. o terminach płatności, wysokości kolejnych rat czy konieczności przedłużenia ubezpieczenia.

Klienci dodatkowo będą mogli śledzić na bieżąco przez internet stan wszystkich formalności załatwianych w banku w związku z samochodem.

 – Pierwsza rzecz to portal internetowy, który będzie narzędziem komunikacji klientów z nami w zakresie uzyskania tych wszystkich usług – podkreśla Tracz.

Getin Noble Bank jest silnym graczem zarówno na rynku kredytów samochodowych, jak i leasingu – poprzez spółkę Getin Leasing, w której jest głównym akcjonariuszem od 2009 r. Od lipca działa także spółka Getin Fleet, zajmująca się wynajmem floty samochodowej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.