Newsy

Biedronka chwali sobie współpracę z polskimi dostawcami. Wielu spośród 500 partnerów współpracuje z siecią od początku jej obecności w kraju

2015-04-01  |  06:25
Mówi:Beata Jankowiak
Funkcja:dyrektor ds. zakupów
Firma:Jeronimo Martins Polska
  • MP4
  • Umożliwienie płatności kartami, otwarcie 2500. sklepu oraz wdrożenie systemu testowania produktów marek własnych przez klientów – to najważniejsze wydarzenia dla Biedronki w dobrym, choć trudnym ubiegłym roku. Sieć rozwija się szybko m.in. dzięki udanej współpracy z polskimi dostawcami. Z ponad 500 partnerów handlowych z naszego kraju większość współpracuje z Biedronką od początku jej obecności w Polsce.

    Współpraca z dostawcami na co dzień oczywiście nie jest pozbawiona różnych trudnych elementów, ale jesteśmy dumni z tego, że budujemy ją w sposób stabilny – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Beata Jankowiak, dyrektor ds. zakupów Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki.

    Biedronka ma obecnie ponad 500 polskich partnerów handlowych. Dzięki temu 90 proc. produktów oferowanych przez tę sieć zostało wyprodukowanych w Polsce. Jak podkreśla Jankowiak, większość z nich współpracuje z Biedronką od początku jej działalności w Polsce, czyli od 1995 r.

    Wieloletnia współpraca z tymi samymi dostawcami to ‒ według Jankowiak ‒ dowód na to, że Biedronka sprawdza się jako partner handlowy i wspiera rodzimy rynek. Warto jej zdaniem zwrócić uwagę także na to, że poza długofalowym działaniami Biedronka wprowadza także nowe projekty.

    ‒ Zrealizowaliśmy wiele ciekawych projektów, wśród najważniejszych było wprowadzenie długo oczekiwanych płatności kartą w naszych sklepach – przypomniała Jankowiak podczas Poland & CEE Retail Summit 2015. ‒ Bardzo ważnym wydarzeniem było też utworzenie platformy Testujemy. Jest to platforma zrzeszająca w tej chwili 80 tys. użytkowników, którzy zgłosili się i chcą testować nasze produkty, produkty marki własnej, które następnie oceniają, degustują, sprawdzają i przekazują nam swoje uwagi. Na ich podstawie nasza sieć dokonuje wyboru produktów.

    Jankowiak podkreśla, że dzięki temu klienci sieci mają bezpośredni wpływ na to, co potem pojawia się na półkach. Ważnym wydarzeniem w ubiegłym roku było też otwarcie 2500. placówki Biedronki w Polsce (w Milanówku). Obecnie Biedronka ma już ponad 2600 sklepów w ponad 900 miejscowościach, i zatrudnia łącznie ok. 55 tys. pracowników w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

    Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

    Robotyka i SI

    Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

    – Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

    Sport

    Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

    1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.