Newsy

Empik uruchomi w marcu nową wersję e-sklepu. Zainwestuje też w nową formę dostawy

2017-02-27  |  06:30

Sieć Empik czekają duże zmiany. W marcu wystartuje odświeżony e-sklep, w którym znajdą się nowe produkty i kategorie. Dystrybucyjny gigant zamierza znacznie poszerzyć swoją ofertę. Niebawem wprowadzi też opcję click & collect, umożliwiającą odbiór zamówienia po dwóch godzinach w wybranym salonie. Zmiany zajdą również w platformie mobilnej i w programie lojalnościowym Mój Empik, z którego korzysta ponad milion klientów. Sieć będzie też otwierać w tym roku swoje salony w nowym formacie.

Uruchamiamy nową stronę internetową, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów. Mamy więcej informacji dotyczących poszczególnych produktów, więcej filmów, rekomendacji i informacji poszukiwanych przez klientów, jak choćby dane autora. Strona zmienia się również wizualnie, będzie bardziej nowoczesna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce Empiku.

Nowością będą rozbudowane rekomendacje, które mają ułatwić klientom decyzje zakupowe i wybranie z oferty produktów dopasowanych do ich gustów i potrzeb. Sama oferta również się rozszerzy, a na stronie Empiku będzie można kupić online artykuły wykraczające poza rynek kulturalno-księgarski.

Empik.com to już nie tylko księgarnia, wychodzimy trochę szerzej. Znajdą się u nas produkty okołokulturalne i nowe kategorie: dziecko, zabawki, dom i ogród, wyposażenie wnętrz, zdrowie i uroda, a nawet elektronika. Klienci szukają takich produktów, chcą mieć jedno miejsce, gdzie łatwo zobaczą wszystkie artykuły i włożą je do koszyka. Na pewno w najbliższym czasie będziemy poszerzali portfolio produktów – zapowiada Szymon Bujalski.

Według danych sieci w 2016 roku sklep internetowy Empik.com miał średnio 8,5 mln odwiedzin każdego miesiąca. Rekordowy był pod tym względem grudzień, w którym liczba odwiedzin przekroczyła 14 mln. Średni czas trwania wizyty użytkownika na stronie to 4,31 min., a współczynnik konwersji wzrósł w ubiegłym roku o ponad 10 proc. Inwestując w platformę internetową, Empik chce zwiększyć dynamikę odwiedzin i wskaźnik konwersji platformy internetowej.  

Obecna strona była eksploatowana przez 7–8 lat i stwierdziliśmy, że musimy ją trochę odświeżyć i ułatwić zarządzanie nią. W tej chwili mamy na naszej platformie kilkaset tysięcy produktów i zadecydowaliśmy, że stworzymy wszystko od początku i zrobimy to wewnętrznie, z pomocą naszych deweloperów. Zmiana wizualna jest tylko pierwszym etapem. Kolejne będą wdrażane w najbliższych miesiącach – zapowiada Szymon Bujalski.

Na inwestycje oraz zintegrowanie sprzedaży internetowej z tradycyjną tylko w tym roku Empik wyda około 100 mln zł. W ciągu kilku najbliższych lat ta kwota ma się podwoić.

Spółka równolegle zamierza też postawić na omnichannel i rozwinąć kanały dostaw. W najbliższych tygodniach wprowadzi na terenie całej Polski usługę click & collect (kliknij i odbierz), która umożliwia zamówienie towaru i odebranie go w salonie Empik po dwóch godzinach. Taką możliwość mają pilotażowo na razie mieszkańcy Poznania.

Wdrażamy nowe usługi omnichannelowe, które są połączeniem sklepu offline’owego z onlinem, typu click and collect. Będzie można zarezerwować towar, nawet stojąc w korku, i za dwie godziny odebrać w salonie przygotowane zamówienie. W tej chwili trwają testy w Poznaniu. Lada moment udostępnimy tę usługę na terenie całej Polski – mówi Szymon Bujalski.

W całym 2016 roku Empik wysłał do klientów 4 mln paczek. Sieć oferuje w tej chwili również usługę pick & point, która umożliwia odbiór zamówienia w wybranym salonie (po dłuższym czasie oczekiwania). W ubiegłym roku skorzystało z niej około 80 proc. klientów.

Nowa strona internetowa jest połączona, również wizualnie, z naszym salonem Future Store, który otworzyliśmy w Warszawie – mówi Szymon Bujalski. – Nasze salony będą skoncentrowane na DNA naszego biznesu, czyli na kulturze, książkach, grach, muzyce i filmach. Te kategorie będziemy mocno rozwijać w sklepach offline’owych, stacjonarnych.

We wrześniu ubiegłego roku marka otworzyła w warszawskiej Galerii Mokotów Empik Future Store, czyli swój pierwszy salon w nowym formacie. Jeszcze w tym roku spółka planuje otwarcie 13–14 nowych księgarni, a w kolejnych latach chce utrzymać tę dynamikę. Do 2020 roku sieć Empiku ma liczyć 300 salonów na terenie całego kraju. Nowe punkty będą lokalizowane przede wszystkim w centrach handlowych.

Kolejnym kanałem, który Empik zamierza mocno rozwijać w nadchodzących miesiącach, jest platforma mobilna. W 2016 roku skorzystało z niej około 200 tys. klientów. Z kolei tegoroczne plany zakładają około 600 tys. pobrań mobilnej aplikacji.

Z przeprowadzonych przez sieć Empik badań wynika, że 44 proc. wszystkich transakcji zakupowych odbywa się poprzez kanał mobilny, a 56 proc. klientów rozpoczyna od tego kanału ścieżkę zakupową. Większość, bo 84 proc., transakcji multidevice kończy się na desktopie, który jest kanałem domykającym transakcję.

Nowością dla klientów ma być też kolejna odsłona programu lojalnościowego Mój Empik, który wystartował w sierpniu 2016 roku. Do końca grudnia z programu zniżek Mój Empik korzystało w sumie 1,3 mln osób.

Nowsza wersja programu jest bardziej przystępna. Promocje są lepiej uwypuklone, klient może odnaleźć oferty dla siebie, w łatwy sposób je aktywować, a potem dokonać zakupu w sklepie offline’owym bądź online. Tych zmian jest bardzo wiele. Klient, który wejdzie na nowy Empik, lada moment zauważy je wszystkie – mówi Szymon Bujalski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.