Newsy

Komputronik spodziewa się rekordowego roku. Na wiosnę nowy Megastore w Poznaniu

2013-11-05  |  06:05

Komputronik zamierza wiosną otworzyć drugi w Polsce salon sprzedaży Megastore, tym razem w rodzinnym Poznaniu. Klienci będą mogli kupić sprzęt wszystkich liczących się dziś marek na rynku elektroniki. Firma spodziewa się, że przyciągnie on więcej klientów niż warszawski sklep. Dystrybutor sprzętu komputerowego systematycznie zwiększa swój udział w rynku i poprawia wyniki sprzedaży.

Poznański Megastore mieścić się będzie w centrum handlowym Plaza i będzie podobnym salonem do tego, jaki działa już w Warszawie.

 – Komputronik od blisko 10 lat posiada już własny salon w tej samej lokalizacji w Poznaniu. Teraz pojawi się sklep o ponad sześciokrotnie większej powierzchni i znacząco bogatszej ofercie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes spółki Komputronik SA.

Swoją przewagę nad konkurencją firma widzi w szybkiej dostawie zamówionego towaru. Centralny magazyn zlokalizowany jest w Poznaniu, dzięki czemu sprzęt zakupiony przez klientów z tego miasta i z okolic będzie dostarczony w ciągu dwóch godzin.

Zarząd spółki chce dzięki przyjętej strategii poprawić wyniki sprzedaży. Choć, jak podkreślają jego przedstawiciele, wprawdzie daje się odczuć spowolnienie gospodarcze, ale o kryzysie w branży nie ma mowy.

 – Klienci są mniej skłonni niż wcześniej do szybszej wymiany sprzętu, nastąpiła również pewnego rodzaju stagnacja, jeśli chodzi o wielkość branży – tłumaczy prezes firmy Komputronik. – Należy jednocześnie zwrócić uwagę na to, że czołowe sieci sprzedaży zyskują udział w rynku. Po sześciu miesiącach bieżącego roku mieliśmy dynamikę wzrostu przychodów o 60 proc. Jest pewne, że IV kwartał będzie znacząco lepszy od IV kwartału poprzedniego roku.

Komputronik w półroczu zakończonym 30 września miał 745,2 mln zł przychodów, czyli o 64 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,8 mln zł wobec 0,2 mln zł przed rokiem, a zysk netto 4,8 mln zł. Rok wcześniej spółka miała 1,7 mln zł straty.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.