Mówi: | Adam Kołodziejczyk |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Sephora Polska |
Polacy są głodni luksusowych marek. Duży potencjał wzrostu ma rynek kosmetyków premium
Rynek kosmetyków premium w Polsce to dziś 11-12 proc. rynku kosmetyków. Potencjał rozwoju jest bardzo duży, bo we Francji kosmetyki selektywne to nawet jedna trzecia całego rynku kosmetycznego. Na polski rynek wchodzą kolejne luksusowe marki, nie tylko kosmetyczne, co może przyczynić się do dynamicznego wzrostu sprzedaży produktów luksusowych.
– Polacy są wygłodniali marek luksusowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska. – Istotnym sygnałem było otwarcie w Polsce sklepu Louis Vuitton. Jego pojawienie się to sygnał dla innych wielkich marek, że to jest dobry czas na wejście na ten rynek.
Jak prognozuje dyrektor generalny Sephora Polska, zainteresowanie naszym rynkiem ze strony luksusowych marek rośnie, więc będą one stopniowo debiutować w Polsce. Rynek kosmetyków premium w naszym kraju ma przed sobą dobre perspektywy, bo jego wielkość w porównaniu z rynkami zachodniej Europy nie jest jeszcze duża.
– Na przykład we Francji rynek selektywny to jest 25-35 proc. całego rynku kosmetycznego. W przypadku Polski to około 11-12 proc. Widzimy więc, że jest sporo przestrzeni na to, aby ten rynek w Polsce się rozwijał – zapewnia Kołodziejczyk.
Sephora ma dziś ponad połowę udziału w sprzedaży kosmetyków selektywnych wśród sieci perfumeryjnych w Polsce. Oprócz tradycyjnych kanałów dystrybucji, czyli stacjonarnych perfumerii, firma rozpoczęła też w tym roku sprzedaż internetową. Dzięki temu dostęp do kosmetyków premium zyskują również mieszkańcy mniejszych miejscowości, gdzie tradycyjnych perfumerii Sephora nie ma. E-sklep ruszył na początku lutego i właśnie został najlepiej rozpoznawalnym e-sklepem z sektora urody w Polsce.
Silną pozycją w ofercie Sephora są produkty marki własnej.
– Z roku na rok konsekwentnie budujemy naszą markę własną, czyli markę Sephora, oferującą przede wszystkim makijaż, ale też szeroką gamę produktów pielęgnacyjnych oraz produktów do kąpieli. Konsekwentnie wprowadzamy na rynek szereg naprawdę innowacyjnych kosmetyków, które są dostępne cenowo dla naszych konsumentów, a jednocześnie zachowują doskonałą jakość. Ostatni hit sprzedaży tej marki to np. atrament do ust, tworzący zupełnie nową kategorię wśród produktów do ust – dodaje dyrektor generalny Sephora Polska.
Z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” wynika, że w 2012 roku wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum szacowana była na 293 mln zł. Wartość tego segmentu wzrosła o 2,5 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Ważnym czynnikiem wzrostu był rozwój drogerii oferujących tego typu produkty. Natomiast za dwa lata według szacunków ekspertów rynek może być wart ok. 350 mln zł.
Czytaj także
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.
Transport
Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.
Handel
Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.