Newsy

Portfel elektroniczny ma zrewolucjonizować handel w sieci

2013-01-18  |  06:45
Mówi:Małgorzata O'Shaughnessy
Funkcja:wiceprezes
Firma:VISA Europe
  • MP4

    Visa zapowiada rewolucję w zakupach internetowych dzięki elektronicznemu portfelowi V.me. Polscy klienci wkrótce za zakupy online będą mogli zapłacić za pośrednictwem przeglądarki internetowej – na smartfonie, tablecie czy laptopie – i to jednym kliknięciem, bez konieczności podawania danych z karty. Co więcej, e-portfel będzie można zasilić nie tylko kartami Visa. Polska jest jednym z pięciu krajów UE, gdzie to rozwiązanie będzie testowane. Powód? Tego typu nowinki dobrze się u nas sprzedają.

     – V.me będzie oznaczał dla polskiego konsumenta bardzo łatwy i bezpieczny sposób zawierania transakcji w sieci, dokonywania zakupów internetowych. Po jednorazowym włożeniu karty do tego portfela będzie to transakcja tzw. „one click”, czyli po zalogowaniu się, wybraniu przedmiotu, który chcemy kupić, tylko za pomocą jednego kliknięcia będziemy w stanie dokonać zakupu, bez podawania danych naszej karty, bez przekazywania ich sklepowi, w którym kupujemy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata O'Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe i dyrektor odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację.

    Portfel elektroniczny uruchomimy za pośrednictwem banku, z którego usług korzystamy. Przedstawicielka firmy Visa uważa, że nowe rozwiązanie może przyspieszyć rewolucję na polskim rynku e-commerce.

     – Polska jest jeszcze trochę z tyłu pod względem tego typu płatności w porównaniu z resztą Europy, bo np. na rynku brytyjskim już ponad 20 proc. wszystkich płatności Visa to właśnie płatności online. W Polsce ta statystyka to tylko 3 proc. Polacy są bardzo przyzwyczajeni do płatności gotówką przy odbiorze, nawet jeśli dokonujemy zakupów internetowo, czy też za pomocą płatności pay-by-links, czyli bezpośrednich przelewów udostępnianych konsumentom przez bank – mówi O'Shaughnessy.

    W cały projekt Visa zainwestowała już 100 milionów euro. Firma szacuje, że do 2020 roku w Europie co trzeci konsument będzie użytkownikiem tego produktu. Zalety V.me już testują Brytyjczycy. Polska ma być jednym z pięciu europejskich rynków, na których Visa w tym roku uruchomi usługę portfela elektronicznego. Przedstawiciele firmy podkreślają, że nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie rynków.

    Polacy lubią nowości

    Wartość płatności z użyciem debetowych kart Visa, których najchętniej używają polscy konsumenci, w ciągu roku wzrosła o ponad 16 proc. To ponad dwu i półkrotnie większy wzrost niż w przypadku wartości transakcji ogółem dokonywanych polskimi kartami debetowymi Visa, które uwzględniają także wypłaty gotówki z bankomatów (tu wzrost o 6,9 proc.). Liczba transakcji bezgotówkowych kartami debetowymi Visy wzrosła o 20 proc. W całej Europie ponad 14 proc. wartości zakupów jest opłacanych kartami tej firmy. Udział Visy na rynku polskim wynosi ponad 60 procent.

     – Polska jest bardzo ciekawym rynkiem dla Visa Europe z wielu względów. Myślę, że przede wszystkim ze względu na fakt, iż wiele z innowacji, które wdrażamy na rynkach europejskich, ma bardzo podatne pole testowe i do wdrażania na skalę masową właśnie na rynku polskim. Po drugie, ze względu na wciąż ogromny potencjał rozwoju, który nasz rynek sobą reprezentuje, ponieważ i tak jest jeszcze dużo gotówki w obiegu. Rośniemy w szybkim tempie, w tempie dwa razy szybszym niż reszta Europy i średnia europejska, natomiast widzimy możliwości przyspieszenia tego wzrostu, przede wszystkim właśnie poprzez innowacje – wyjaśnia Małgorzata O'Shaughnessy.

    Polacy już są w światowej czołówce, jeśli chodzi o korzystanie z płatności zbliżeniowych – zarówno kartowych, jak i tych dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych. W połowie 2012 roku na naszym rynku działało 12 mln kart zbliżeniowych, co stanowiło 35 proc. wszystkich kart płatniczych w Polsce. To aż sześciokrotnie więcej niż w 2010 roku. Analitycy prognozują, że do końca tego roku Polacy będą korzystali z 15 mln kart zbliżeniowych, których będzie można użyć w 100 tys. terminali. 

     – Ze względu na sukces płatności zbliżeniowych Polska jest dla nas idealnym rynkiem dla rozwoju płatności mobilnych, czyli przede wszystkim płatności za pomocą smartfonów. Bardzo mocno nad tym pracujemy. Jesteśmy przekonani, że rok 2013 będzie rokiem przełomowym, jeśli chodzi o masowe wdrożenie płatności za pomocą telefonów komórkowych – mówi wiceprezes Visa Europe.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Ochrona środowiska

    Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

    1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

    Patronaty Newserii

    Gala Złote Spinacze 2019

    Handel

    Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

    W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

    Problemy społeczne

    Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

    Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

    Handel

    Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

    Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.