Newsy

Prezes Nestle Polska: widzimy duże możliwości wzrostu konsumpcji w Polsce

2013-04-18  |  06:40

Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że od 2010 roku spada sprzedaż żywności w Polsce. Nestle, które obecne jest w naszym kraju od 21 lat, widzi szanse na odwrócenie tego trendu. Szczególnie, że w miarę poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wydatki na żywność będą rosły.

 – Jesteśmy przekonani, że na rynek powrócą wzrosty, ponieważ Polska wciąż ma duży potencjał, jeśli chodzi o rynek żywności – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Pierre Detry, prezes Nestle Polska. – Naszym priorytetem jest dalsze powiększanie udziałów w polskim rynku.

Detry podkreśla, że Nestle jest obecne we wszystkich istotnych dla grupy obszarach. W Polsce spółka produkuje m.in. wodę Dar Natury, płatki śniadaniowe, czekoladę, kawę Nescafe, lody, dania dla dzieci i niemowląt oraz przyprawy Winiary. Według prezesa Nestle Polska takie zróżnicowanie oferty jest bardzo korzystne dla firmy.

 – Ze względu na przedłużającą się zimę w tym roku sprzedajemy mniej lodów, niż się spodziewaliśmy. Jednocześnie sprzedajemy więcej np. majonezu, zupy, kawy, ponieważ gdy jest zimno, ludzie po powrocie do domu, by się ogrzać, przygotowują sobie kawę czy jedzą czekoladę, żeby sobie zrekompensować złą pogodę – tłumaczy Pierre Detry.

Spółka chce kontynuować inwestycje w Polsce, choć nie planuje żadnych przejęć. Nestle chce nadal zaopatrywać swoje polskie spółki na lokalnym rynku.

Z powodu spowolnienia gospodarczego sprzedaż żywności w Polsce spada od 2010 r. Istotną rolę w walce ze spowolnieniem odgrywają innowacje, na przykład handel elektroniczny czy nowe produkty, jak np. wprowadzone na rynek cztery lata temu ekspresy do kawy oraz „kapsułki” Nescafe Dolce Gusto. Równie istotne jest jednak przystosowanie do zmieniających  się warunków.

 – W związku z tym trzeba wypracować i dostosować nowe strategie. To widać też po działaniach naszych partnerów dystrybutorów, którzy się rozwijają, konsolidują, podejmują bardziej profesjonalne kroki, by pomóc nam lepiej trafić do konsumentów – mówi Pierre Detry.

Prezes Nestle Polska optymistycznie patrzy jednak w przyszłość. Podkreśla, że w Polsce wciąż jedna czwarta społeczeństwa żyje poniżej progu ubóstwa, a w miarę wzrostu zamożności tej grupy zwiększy się sprzedaż produktów żywnościowych.

 – W Polsce wciąż jest zbyt dużo dzieci, rodzin, które nie mają dostępu do odpowiedniej ilości pożywienia, do produktów dobrej jakości, które są zdrowe. Dlatego chcemy wspierać również tę część społeczeństwa, oferując produkty, które są przystępne cenowo, ale również w pełni realizują to, co uważamy, za nasze najważniejsze wartości, czyli to, że produkty są zdrowe, innowacyjne i zapewniają odpowiednie walory odżywcze – podkreśla Detry.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia

Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.

Prawo

W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania

W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.