Newsy

Prezes Nestle Polska: widzimy duże możliwości wzrostu konsumpcji w Polsce

2013-04-18  |  06:40

Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że od 2010 roku spada sprzedaż żywności w Polsce. Nestle, które obecne jest w naszym kraju od 21 lat, widzi szanse na odwrócenie tego trendu. Szczególnie, że w miarę poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wydatki na żywność będą rosły.

 – Jesteśmy przekonani, że na rynek powrócą wzrosty, ponieważ Polska wciąż ma duży potencjał, jeśli chodzi o rynek żywności – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Pierre Detry, prezes Nestle Polska. – Naszym priorytetem jest dalsze powiększanie udziałów w polskim rynku.

Detry podkreśla, że Nestle jest obecne we wszystkich istotnych dla grupy obszarach. W Polsce spółka produkuje m.in. wodę Dar Natury, płatki śniadaniowe, czekoladę, kawę Nescafe, lody, dania dla dzieci i niemowląt oraz przyprawy Winiary. Według prezesa Nestle Polska takie zróżnicowanie oferty jest bardzo korzystne dla firmy.

 – Ze względu na przedłużającą się zimę w tym roku sprzedajemy mniej lodów, niż się spodziewaliśmy. Jednocześnie sprzedajemy więcej np. majonezu, zupy, kawy, ponieważ gdy jest zimno, ludzie po powrocie do domu, by się ogrzać, przygotowują sobie kawę czy jedzą czekoladę, żeby sobie zrekompensować złą pogodę – tłumaczy Pierre Detry.

Spółka chce kontynuować inwestycje w Polsce, choć nie planuje żadnych przejęć. Nestle chce nadal zaopatrywać swoje polskie spółki na lokalnym rynku.

Z powodu spowolnienia gospodarczego sprzedaż żywności w Polsce spada od 2010 r. Istotną rolę w walce ze spowolnieniem odgrywają innowacje, na przykład handel elektroniczny czy nowe produkty, jak np. wprowadzone na rynek cztery lata temu ekspresy do kawy oraz „kapsułki” Nescafe Dolce Gusto. Równie istotne jest jednak przystosowanie do zmieniających  się warunków.

 – W związku z tym trzeba wypracować i dostosować nowe strategie. To widać też po działaniach naszych partnerów dystrybutorów, którzy się rozwijają, konsolidują, podejmują bardziej profesjonalne kroki, by pomóc nam lepiej trafić do konsumentów – mówi Pierre Detry.

Prezes Nestle Polska optymistycznie patrzy jednak w przyszłość. Podkreśla, że w Polsce wciąż jedna czwarta społeczeństwa żyje poniżej progu ubóstwa, a w miarę wzrostu zamożności tej grupy zwiększy się sprzedaż produktów żywnościowych.

 – W Polsce wciąż jest zbyt dużo dzieci, rodzin, które nie mają dostępu do odpowiedniej ilości pożywienia, do produktów dobrej jakości, które są zdrowe. Dlatego chcemy wspierać również tę część społeczeństwa, oferując produkty, które są przystępne cenowo, ale również w pełni realizują to, co uważamy, za nasze najważniejsze wartości, czyli to, że produkty są zdrowe, innowacyjne i zapewniają odpowiednie walory odżywcze – podkreśla Detry.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.