Newsy

Przy wyborze studiów podyplomowych decydujące stają się zajęcia z praktykami biznesu. W tworzenie programów nauczania angażują się firmy

2015-11-03  |  06:40
Mówi:Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce

Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché

Tomasz Walkowiak, właściciel sklepu Intermarché Grudziądz oraz szef marketingu strategicznego w Grupie Muszkieterów

  • MP4
  • Dla 85 proc. osób, które rozważają studia podyplomowe, czynnikiem decydującym o wyborze uczelni będą zajęcia z przedsiębiorcami i praktykami biznesu. Dlatego coraz częściej w tworzenie kierunków i programów studiów angażują się firmy, które w ten sposób chcą sobie zapewnić dostęp do wykwalifikowanej kadry. Przykładem może być Grupa Muszkieterów, która wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu uruchomi cykl wykładów na temat nowoczesnych metod zarządzania w handlu.

    Biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed systemem kształcenia, uznaliśmy, że potrzebna jest współpraca Grupy Muszkieterów z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Studenci otrzymają w ten sposób to, czego brakuje w czysto teoretycznym nauczaniu akademickim. Będą mogli uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez praktykujących specjalistów z różnych dziedzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

    Wykłady otwarte ekspertów Grupy dotyczyć będą m.in. logistyki, marketingu oraz e-handlu, ze szczególnym naciskiem na praktyczne wykorzystanie narzędzi stosowanych w zarządzaniu.

    Uważamy, że mamy pewne know-how, którym możemy się podzielić. Pokazujemy także siebie jako solidnego, wiarygodnego pracodawcę i nawet jeżeli ktoś nie trafi do nas dziś, to być może spotka się z nami na swojej ścieżce zawodowej za kilka lat. To już jest dla nas bonus – mówi Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ds. Bricomarché.

    Jak podkreślają praktycy biznesu, większość młodych ludzi w Polsce, kończąc studia, nie jest w pełni gotowa, by wejść na rynek pracy. Problemem jest to, że zajęcia z praktykami zawodu wciąż nie są na uczelniach standardem.

    Marketingu dzisiaj uczymy się w firmie, czyli tam, gdzie marketing powstaje – w kontakcie z klientem. Oczywiście teoria jest ogromnie ważna, ale dzisiaj przed uczelniami stoi ważne zadanie, by oferować zajęcia bardziej związane z praktyką zawodową – mówi Tomasz Walkowiak, właściciel sklepu Intermarché Grudziądzu oraz szef marketingu strategicznego w Grupie Muszkieterów.

    Studenci, którzy będą uczestniczyli w cyklu wykładów na UEP, otrzymają możliwość wzięcia udziału w rekrutacji na trzymiesięczny staż w centrali Grupy w wybranym przez siebie dziale.

    Trudno jest oczekiwać, że na rynku pracy znajdziemy kogoś, kto od razu wszystko umie, kto spełnia nasze oczekiwania w 100 procentach, jeśli chodzi o umiejętności. Natomiast najważniejsze jest to, żeby pracownik chciał i żeby był zaangażowany – mówi Marian Słomiak. – Pewna bazowa wiedza jest oczywiście niezbędna, oferujemy jednak szkolenia, ponieważ pracownik jest naszą inwestycją i chcemy, żeby został z nami na dłużej.

    Patrick Renault podkreśla, jak ważne jest dziś kształcenie ustawiczne. Grupa Muszkieterów ma rozbudowany program szkoleń, który realizowany jest poprzez kilka kanałów. Pierwszy przeznaczony jest dla przyszłych franczyzobiorców. Drugi kanał stworzony jest specjalnie dla właścicieli sklepów i ich pracowników. Na trzeci natomiast składają się szkolenia dla pracowników centrali.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.